"Varatessasi hotellin PointsHoundin kautta, voit ansaita tuhansia
pisteitä yöpymisestäsi. Valittavanasi on yli 150 000 hotellia ympäri maailmaa
isoista hotelliketjuista pienempiin boutique-hotelleihin ja all-inclusive
resortteihin. Varaa ensimmäinen hotellisi PointsHoundilta 31.1.2016 mennessä ja ansaitse
10 000 lisäpistettä".
Huomasin tuollaisen tekstin Finnairin lähettämän mainossähköpostin seasta
ja se alkoi heti kiinnostaa. Minulla on tällä hetkellä vähän yli 90 000 Finnair
plus pistettä ja aion käyttää pisteitä seuraavalla Thaimaan matkalla
matkustusluokan korotukseen. 100 000 pistettä riittäisi jo kahteen korotukseen.
Pari päivää mietittyäni päädyin varaamaan hotellin yhdeksi yöksi Vantaalle.
Varauksen teko PointsHoundin kautta onnistui helposti. Päänvaivaa aiheutti ainoastaan
se, että varauksen yhteydessä ei ollut mitään lisätietokenttää johon olisin
voinut kirjoittaa mukaan tulevista lapsista. Varaus oli vain kahdelle
aikuiselle, mutta ajattelin ettei lapsista tule ongelmaa hotellilla koska
lapset yöpyvät hotellissa maksutta.
Varauksen yhteydessä piti luoda tili PointsHoundille, josta varausta pääsee
myöhemminkin tutkimaan. Varauksen jälkeen sinne oli myös kirjauduttava
uudelleen ja käytävä merkitsemässä lentoyhtiön kanta-asiakasnumero, jonne
pisteet maksetaan. Meidän tapauksessa valitsin siis Finnairin plus ohjelman. Normaalisti
PointsHoundin kautta pisteitä saa muutaman sata per hotelli, mutta nyt siis
odotan luvattua 10 000 pistettä lisäbonuksena ensimmäisestä varauksesta.
Hotellin hinta verrattuna suoraan varaukseen hotellin nettisivuilta oli
PointsHoundin kautta edullisempi mutta kannattaa huomata, että PointsHound
ilmoittaa hinnan ilman veroja ja ne lisätään huonehintaan ennen
maksamista.
Päivää ennen hotelliin saapumista PointsHound lähetti sähköpostin tulevasta
hotellihuonevarauksesta. Sähköpostissa kyseltiin, olemmeko menossa hotelliin ja
mihin aikaan saavumme paikalle. Tähän viestiin vastattaessa olisi varmaankin
voinut ilmoittaa myös mukaan tulevista lapsista. Itse päädyin kuitenkin
soittamaan hotellille ja samalla varmistamaan onko varauksemme kunnossa. Varaus
oli kunnossa ja pyysin samalla toiselle lapselle samalla lisävuoteen.
PointsHound lähetti vielä pari tekstiviestiä ennen hotelliin saapumista, joissa
vahvistettiin saapuminen hotellille. Viimeisimmässä viestissä vahvistettiin
meidän saapuminen hotellille ja varaus standard double huoneeseen, vaikka olin
varannut executive king huoneen. Onneksi varaus oli oikein hotellilla...
Hotelli jossa yövyimme, oli Holiday inn Airport ja kokemus oli kaikin puolin
oikein hyvä. Huoneemme oli iso ja viihtyisä. Siinä oli kaksi WC:tä, joissa
molemmissa oli paljon maksuttomia hygieniatuotteita kuten esim. hammasharjat ja
tahnat, partahöylät, shampoot, hoitoaineet, suihkugeelit yms. Tuotteet olivat
laadukkaan oloisia ja huomasinkin niiden olevan merkiltään Rituals-sarjaa, jota
juuri ostin viime lentomatkalta koneesta. Huoneemme oli tilava ja minibaarissa
oli maksuttamat vedet (vichy ja lähdevesiä) sekä suklaapatukka. Olemme olleet
vuoden sisällä yötä myös Cumulus Airport ja Rantasipi Airport hotelleissa ja
tämä oli mielestämme näistä paras hotelli. Miinuksena on kyllä sanottava
hotellin ravintolan hintataso. Vaikka lapsemme saivat siellä maksuttomat ruuat
(kids under 13 years eat free), niin ravintolalaskumme oli valtava.
Nyt sitten odottelen, että luvatut Finnair plus pisteet tulisivat tilille,
jotta pääsen tuhlaamaan ne matkustusluokankorotukseen. Lisäksi pidän myös
huolen siitä, että tililläni on aina vähintään 1000 Finnairin pistettä
äkillisiä Sokos hotellin varaustarpeita varten. Käyttämällä 1000 pistettä Sokos
hotellin voucheriin, maksettavaa jää ainoastaan 54.08 euroa jonka koen hyväksi
diiliksi. Opiskeluaikoinani Jyväskylässä käytin Solo Sokos hotelliin kymmeniä
Finnairin vouchereita ja pääsin pienellä rahalla laadukkaaseen hotelliin.
Kämppiksen kanssa kulut sai vielä jaettua kahtia...
(Päivityksenä tähän perään tiedoksi, että Finnair plus pisteet kirjautuivat tililleni noin kolme viikkoa yöpymisen jälkeen. Sain pisteitä yhteensä 10300, joka sisälsi siis tuon 10000 pisteen tervetulobonuksen,)
(Päivityksenä tähän perään tiedoksi, että Finnair plus pisteet kirjautuivat tililleni noin kolme viikkoa yöpymisen jälkeen. Sain pisteitä yhteensä 10300, joka sisälsi siis tuon 10000 pisteen tervetulobonuksen,)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti