“The world is a book and those who do not travel read only one
page.”
|
Olemme jälleen kotona ja kuvassa näkyvät palmut ovat enää vain muistoja. Kotimatkamme Bangkokista sujui taas erinomaisesti. Herätyskello herätti meidät aamulla Suvarnabhumi Novotel hotellissa kello 5.15 ja jälleen kerran lapset nousivat reippaina ja iloisina aikaisesta herätyksestä huolimatta ja menimme aikaiselle aamiaiselle hotellin alakertaan. Aamiaisen jälkeen menimme hotellin maksuttomalla kuljetuksella lentoasemalle, vaikka suunnittelimmekin ensin, että kävelemme lentoasemalle. Olin tehnyt Finnaisin lähtöselvityksen etukäteen netissä ja jälleen kerran se oli järkevä ratkaisu. Baggage drop jono oli puolta lyhyempi kuin lähtöselvitysjono. Lentoasemalla oli tällä kertaa hiljaista, eikä turvatarkastuksiin tai passintarkastuksiin tarvinut jonotella. Lentokin lähti lähes ajallaan, joten lähtöaamu sujui kaikinpuolin erinomaisesti.
Lähes kymmenen tunnin lentomatka meni rutiinilla. Samuel nukkui parin tunnin päiväunet ja minä katsoin sillä aikaa kolme vanhaa Dallas sarjan jaksoa. Kotimatkan teimme turistiluokassa, vaikka menimme bisneksessä. Olin varannut meille eturivin paikat, joten tilaa oli tarpeeksi ja turistiluokan ruokakin oli ihan hyvää. Lapset tosin sanoivat, että lähtevät vain sillä ehdolla uudelle lomalle, että lennämme bisneksessä molempiin suuntiin. Lentoluokan kanssa on vähän sama juttu kuin Thaimaan matkojen. Kun on päässyt muutaman kerran lentämään bisneksessä, turistiluokassa lentäminen tuntuu vähän hankalammalta. Sama juttu Thaimaan kanssa verrattuna muihin kohteisiin. Kun Thaimaahan matkustaa kerran, olisi sinne päästävä aina uudelleen ja uudelleen.
Meille sattui tällä kertaa mukavat lentoemännät. Palvelun laatu onkin meidän kokemusten mukaan enemmänkin yhteydessä henkilöön kuin lentoyhtiöön. Vähän ennen laskeutumista Samuel pyysi limsaa lentoemännältä. Lentoemäntä sanoi, että kaikki limsat ovat valitettavasti loppu ja Samuel tietysti vähän pettyi, mutta ymmärsi tilanteen. Noin kymmenen minuutin kuluttua samainen lentoemäntä tuli kuitenkin limsatölkin ja jäätelön kanssa takaisin ja sanoi vierailleensa bisnesluokassa ja oli saanut sieltä tuliaisia. Kyllä oli pieni mies iloinen näistä tuliaisista ja minulta täydet pisteet palvelulle.
Tuliaisia bisnesluokasta. |
Hyvää kesää!
2 kommenttia:
Me lensimme Madagaskarille Economy Premium -luokassa ja se on kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto: edullisempi kuin business, mutta tilaa on huomattavasti enemmän kuin turistiluokassa, tuoleissa jalkatuet ja ne menevät puolimakuuasentoon, omat vessat (ei tarvitse jonottaa!) ja parempi tarjoilu. Mutta kuten teidänkin lapset, niin meidänkin sanoivat heti, että ensi kerrallakin pitää saada parempi matkustusluokka, kun lennetään pitkää matkaa. No, jos sitä rahaa olisi loputtomiin, niin toki.
Pitää tarkasti tutkia seuraavalla reissulla, jos olisi joku bisnestä edullisempi vaihtoehto. Olemme käyttäneet muutamia kertoja Finnairin economy comfortia, mutta en koe saavani sillä rahalle vastinetta eturivin (21 rivi) paikkoja lukuun ottamatta. Nyt säästämme taas kovasti Finnair plus pisteitä, jos saisimme niillä matkustusluokan korotuksen bisnekseen lähitulevaisuudessa. Uusien matkojen suunnittelu on siis aloitettu :)
Lähetä kommentti