|
Narain allasalue |
Nukuimme viimeisen lomayömme Bangkokissa hotelli Narain sviitissä kuin tukit. Sänky oli yksi mukavimmista ikinä ja muutenkin hotelli täytti kaikki odotuksemme. Aamiainen on edelleen erinomainen ja hotellia on remontoitu runsaasti, joten ajan patinaa ei näe oikeastaan kuin hotellin yleisten tilojen tyylistä ja allasalueella. Allasalue on kuitenkin toimiva kaupunkihotellin altaaksi ja vietimmekin siellä aikaa pari tuntia aamiaisen jälkeen. Minä ja Samuel kirjauduimme ulos hotellista ja veimme tavarat mummon ja vaarin huoneeseen, sillä heillä oli huone varattu kahdeksi yöksi iltalähtömme vuoksi.
Uimisten jälkeen minä lähdin Samuelin ja vaarin kanssa MBK tavarataloon. Olemme jo aiemminkin todenneet bussin numero 15 käteväksi kulkupeliksi, koska se kulkee hotellin edestä mm. MBK tavaratalolle, bussissa ei ole ollut ruuhkaa ja hinta on vain 8thb per matkustaja. MBK:ssa menimme suoraan Swensens jäätelöbaariin "lounaalle" ja sen jälkeen kauneushoitolaan. Minä laitatin kynnet kuntoon ja Samuelin hiukset leikattiin. Kauneudenhoidon jälkeen menimme tekemään tuliaisostoksia. Aikaahan meillä ei ollut kovinkaan paljon, joten pikaisten ostosten jälkeen kävelimme vielä Hard Rock Cafen kauppaan ja sieltä Siamin skytrain asemalle ja takaisin hotellille.
|
Bussi numero 15 |
|
Jouluinen jäätelöannos |
|
Siam |
|
MBK tavaratalo |
Hotellille saavuttuamme siellä oli jo alkamassa uudenvuoden bileet. Minä menin Samuelin kanssa hotellin pizzeriaan ja söimme ison pizzan puoliksi. Sen jälkeen pakkaillessamme tavaroita vaarin puhelimeen tuli soitto. Soittaja oli taksikuski, jonka varasimme eilen viemään meidät kentälle 700 thb:n hintaan. Kello oli vasta kuusi ja olimme varanneet kyydin seitsemäksi. Lupasin soittaa, kun olisimme valmiina ja kun soitin kuskille vähän ennen seitsemää, hän odotteli yhä meitä hotellin pihalla. Kuski oli todella ystävällinen, rauhallinen ja kohtelias. Samuel sanoi hänen olevan ryhdikäs. Lentokentällä yllätyimme kun kuski kiitteli, halaili ja toivotteli hyvää matkaa kotiin. Erinomaista palvelua.
|
Narain uudenvuoden juhlien coctaileja |
|
Juhlat alkamassa |
|
Hyvä hotelli |
|
Pakkasimme tavaroita auringon laskiessa |
Lentokentällä veimme tavarat lähtöselvitykseen. Minä matkustin Samuelin kanssa busineksessa ja mummo ja vaari turistiluokassa. Pääsimme sujuvasti kaikista maahantulomuodollisuuksista ja menin suoraan Samuelin kanssa Miracle loungeen portille D5. En ollut aiemmin käynyt juuri tässä loungessa ja tämä olikin oikein hyvä paikka. Lämpimänä ruokana tarjolla oli riisi- ja curryruokia ja nuudelikeittoja lisukkeineen. Juomatarjonta oli monipuolista ja valikoima ruokien suhteen oli muutenkin erinomainen. Söin jälkiruokana Toddy`s palm cakea, joka oli minulle uusi tuttavuus. Piti oikein googlettaa jälkiruoka ja sitähän voisi joskus kokeilla valmistaa myös kotona.
|
Loungen jälkiruokia |
|
Jääkaapin juomia |
|
Viimeiset Thaimaan hedelmät ennen kotiinpaluuta |
|
Juomavalikoimaa |
Loungessa käynnin jälkeen etsimme mummon ja vaarin ja menimme lähtöportille odottelemaan koneeseen nousua. Lento lähti suht ajallaan ja lentomatka sujui niin mukavasti kuin se voi businesspenkillä maatessa sujua. Samuel nukahti jo ennen koneen nousua kello 23.05 ja nukkui lähes 10 tunnin unet. Minä nukuin vain pieniä pätkiä yön aikana. Olen ollut viime vuosina melko tyytyväinen Finnairin matkustamohenkilökunnan palveluun näillä pitkillä lennoilla ja A350 koneissa Samuel on kokenut, että häntä on kohdeltu kuin kuningasta. Tästä lennosta ei voi sanoa samaa. Henkilökunta oli pääasiassa miehiä ja heillä ei kyllä palveluasennetta ollut ollenkaan. Hymyä ei irronnut, eikä juuri puhettakaan. Esimerkiksi ennen laskua minulta kysyttiin "aamiainen?" sen sijaan, että olisi sanottu vaikka "Hyvää huomenta, maistuisiko aamiainen? Mitä haluaisitte syödä?" Mitään ekstratarjoiluja ei ollut matkan aikana, peittoja ei tuotu paikoille vaan ne piti itse etsiä matkatavaralokeroista yms. Illallisellakaan ei taaskaan ollut tarjolla menussa esitettyjä vaihtoehtoja. Toisaalta tämä palvelun laatu on kovasti yhteydessä henkilöön, sillä ennakkotilauksiani kävi rahastamassa lentoemäntä (purseri?) ja hän oli kyllä erittäin ystävällinen ja hymyilevä, mutta nämä miehet ja yksi nainen olivat ihan pohjanoteerauksia. Seurasin heidän työskentelyään muidenkin asiakkaiden kohdalla ja he työskentelivät kuin koneet täysin hymyttä tylsistyneen oloisena. Onneksi heidän asenne ei vaikuttanut siihen mukavuuteen, jota makuulleen menevä penkki tuo 11 tunnin lennolla ja erityismaininta aamiaisen herkullisista täytetyistä pannukakuista ja tietenkin shampanjasta, jota join kolme lasillista.
|
Amuse bouche ja Blue Sky drinkki |
Lento saapui ajallaan Helsinkiin ja vuosikin vaihtui lennon aikana. Tuloportilta matkatavara-aulaan oli valtavan pitkä matka, onneksi matkalle on laitettu muutamia liukuhihnoja matkan nopeuttamiseksi. Matkatavarat saatuamme kävelimme vielä T1 terminaaliin ja autollemme P3 parkkihalliin. Kotimatka sujui mukavasti ja olimme kotona aamulla tasan kello 8. Lomamme sujui jälleen kerran erinomaisesti. Vaikka olimme Samuelin kanssa vain reilun viikon reissussa, saimme nauttia ihanasta lomasta, auringonpaisteesta, hyvästä seurasta, uimisesta, erinomaisesta ruuasta ja kiireettömyydestä. Kiitos Tomi ja Olivia kun saimme käydä lomalla, vaikka te ette halunneet lähteä. Meillä oli kivaa, mutta oli myös kiva palata kotiin oman perheen luokse. Hyvää uutta vuotta!
1 kommentti:
Hyvää uutta vuotta ja kiitos taas kattavasta matkakertomuksesta! Kiva kuulla että Suvarnabhumin D-siiven uusi lounge on hyvä ja nythän Vantaallakin pääsee jo upouuteen. Ikävältä kuulostaa matkustamohenkilöstön asenne, olisiko jotain kränää firmassa meneillään? Itselläkin samantapainen kokemus vuosien takaa, lentoemot näyttivät nyrpeää naamaa ja valittivat toisilleen työehdoistaan. Asiakkaat olivat lähes ilmaa.
Tässä vielä pari viikkoa matkakuumetta nostattelen. Ihanaa katkaista arki!
Lähetä kommentti