keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Matkamessut 2016


En ole mikään innokas messuilla kävijä, mutta kun puhe on matkamessuista niin mikään ei voi estää minua menemästä sinne. Huomasin matkamessujen nettisivulta, että matkamessuille voi hakea bloggaajapassia ja laitoin hakemuksen menemään. Nämä minun blogikirjoitukseni ovat tällaisia kotikutoisia omia kokemuksia sisältäviä juttuja, mutta ajattelin kokeilla onneani ja minua onnisti. Pääsen bloggaajana matkamessuille suunnittelemaan perheelleni uusia reissuja, joista voitte sitten lukea täältä blogistani.

Matkamessuilla aion suunnata ensimmäisenä kaukokohteiden osastolle. Siellä minua kiinnostaa eniten Aasian maat. Lisäksi etsin mahdollisia tarjouksia eri näytteilleasettajien pisteistä. Suomenkin kohteet kiinnostavat etenkin perhelomailun osalta. Olen menettänyt mielenkiintoni Euroopan kohteille Aasia hullaannuksen myötä, mutta suunnitellut kuitenkin, että voisin harkita lomailevani välimerenkin rannalla. En ole kuitenkaan löytänyt tarpeeksi mielenkiintoista ja kriteerini täyttävää kohdetta. Nyt annan näytteilleasettajille mahdollisuuden ja tutkin avoimin mielin matkamessujen koko tarjonnan.

Olen kirjoitellut aiemmin blogiini, että minulla on matkailuriippuvaisuus ja tunnustan sen avoimesti. En pysty olemaan päivääkään suunnittelematta matkoja edes hetken aikaa mielessäni. Parasta on jos pääsen nettiin tutkimaan vaihtoehtoja, vertailemaan lento- tai hotellihintoja, lukemaan blogeja tai vaihtamaan matkakokemuksia kavereideni kanssa. Vaikka välillä epäilen omaa muistiani arkisissa asioissa, pystyn esimerkiksi paikallistamaan ja nimeämään melkoisen määrän hotelleja Thaimaan eri kohteissa.

En ole vielä koskaan ollut niin pitkällä Thaimaan matkalla, että haluaisin palata sieltä kotiin. Kuukausi kuitenkin lähentelee sitä, mutta viihtyisin pitempäänkin. Toisaalta tiedän, että näillä lyhyillä reissuilla voi nauttia kohteen parhaista puolista ja ns. kuoria kermat päältä. Kotiinlähdön hetkellä lohduttaudun sillä, että välillä on tultava kotiin päästäkseen taas uudelleen matkalle. Matkan odottaminen ja etukäteissuunnittelu on minulle jo osa matkaa kuten myös matkanteko kohteeseen. Nautin lentokoneessa istumisesta ja siitä tunteesta kun olen matkalla koti lomaparatiisia tai kotimatkalla lomamuistojen kanssa. Koen olevani matkallakin perillä.

Lopuksi on todettava, että onneksi minulla on kuitenkin niin ihana perhe ja työ, että ihan kaikki aika ei kuitenkaan mene haavematkailuun, vaan välillä elän ihan tavallista arkea ja nautin siitä. Oma perhe kuitenkin mahdollistaa kaikki ne ihanat matkat ja muistot, joita yhdessä koemme. Eiköhän lähdetä matkamessuille etsimään uusia muistojen etsintä kohteita...

Ei kommentteja: