torstai 28. joulukuuta 2017

Disneysea Tokio

Disneysean sisääntuloaukio

Tänään meillä oli vuorossa Tokion toinen Disneypuisto eli Disneysea. Kuten eilen kirjoittelin, niin ostimme kahden päivän liput sekä monorailiin, että Disneypuistoihin, joten tänään meidän ei tarvinnut enää ostella mitään lippuja vaan pääsimme kulkemaan suoraan junaan ja puistoon sisälle. Jouduin aamulla taas herättelemään lapset aamiaiselle, sillä aamiainen loppuu jo kello 9.30 ja muutenkin oli lähdettävä ajoissa liikenteeseen että ehtisimme kohtuulliseen aikaan puistoon. Aika nopeita me olimmekin, sillä olimme puistossa jo yhdentoista aikoihin. Suuntasimme heti hakemaan pikapassit yhteen suosituimmista laitteista eli matkalle maailman keskipisteeseen. Laite on valtavan suosittu ja saimme pikapassiin ajan vasta kello 17.30, mutta parempi sekin kuin jonottaa yli kaksi tuntia.

Päivä Disneyseassa vierähti erittäin nopeasti. Me olemme tällaisia ihmettelijöitä ja puistossa riitti vaikka mitä katseltavaa. Varsinaisia huvipuistolaitteita ei ole montaakaan eikä me niitä oikeastaan kaivatakaan. Nämä puistot ovat täyden palvelun huvittelupaikkoja. Toimimme samoin kuin eilen eli siirryimme paikasta toiseen ja otimme vastaan mitä meille tarjottiin. Teatteriesitykset, musikaalit ja upeat 4D eristykset ovat erityisesti Olivialle mieleen ja kyllähän Samuel nauttii niistä ihan yhtä lailla. Täällä 4D esitykset toimivat kuten niiden pitääkin toimia. Kohteet tulevat todella lähelle ja muutkin efektit toimivat. Disneysean alue on iso, mutta onneksi sielläkin oli erilaisia kulkuneuvoja, joilla pääsi paikasta toiseen. Puisto oli ruuhkainen, mutta japanilaisten järjestelmällisyys helpottaa ruuhkissa selviämistä. Välillä ei voinut kuin nauraa kun ei osannut tehdä mitään oikein, tai oikeastaan itse ei tarvitse miettiä mitään kun joku ohjailee kuitenkin. Varpaat saattaa olla viivan yli, pitää seisoa 10cm syrjemmässä ja jonossa on kymmenen työntekijää ohjaamassa oikeaan suuntaan ja juuri oikeaan aikaan. Tämä piirre ei ole mitenkään häiritsevä, enemmänkin huvittava, mutta näin asiat toimivat. Toinen piirre jota seurailin tänään oli nämä ihanat japanilaiset teinit. Erilaisia kaveri- ja etenkin tyttöporukoita kulkee mitä söpöimmissä vaatteissa pehmolelut kainalossa. He käyttäytyvät rauhallisesti ja kauniisti kuten tapoihin kuuluu. Eikä tämä söpöily rajoitu lapsiin ja nuoriin, sillä aikuisilla miehilläkin on hienoja nallelaukkuja kaulassaan. Olivia sopeutuu tänne oikein hyvin pehmoleluinnostuksineen...

Olipa hyvää jääteetä, kerrankin ilman makeutusta.

Jotkut kulkuväylät oli aika ruuhkaisia.

Täällä olisi päässyt Gondoliajelullekin, mutta jätimme väliin.

Tower of terror

Tänään täytimme Olaf buckettimme mustikka- ja tavallisilla poppareilla.

Jätskiäkin tuli syötyä

Arielin esitykseen mentiin merimaailman läpi. Tämä show esitettiin yläilmoissa kuten eilen eräs Hawajiesitys.

Kävimme kaksi kertaa venematkalla Simbadin maailmassa.

Teatterit on upeita, tässä salakuva ennen esitystä. Kuvaaminen oli kielletty.

Pikapasseja.

Kyllä oli hurjaa menoa, lapset ovat saaneet parin päivän aikana melkoisia traumoja omien kertomiensa mukaan näistä laitteista, mutta kivaa on ollut silti.

Välillä piti tankata, että jaksaa.

Ei varmaan tarvitse kertoa, että tämäkin päivä oli odotusten mukainen. Ilma oli loistava, aurinko paistoi ja toppatakki oli vähän liian paksu vaate keskipäivällä. Auringon laskeutuessa tuli taas kylmä, mutta lähdimme tänään vähän aikaisemmin pois puistosta sillä halusimme ehtiä shoppailemaan. Lapset olisivat viihtyneet Disneyseassa tietenkin vaikka loppuun asti, mutta saimme jotenkin houkuteltua heidät pois kuuden aikoihin. Menimme monoraililla läheiseen Ikspiarin ostoskeskukseen. Suuntasimme ensin syömään ja valitsimme illallispaikaksi lähes ensimmäisen ravintolan jonka näimme. Ruokiemme hinnaksi tuli alle 40 euroa, joten Japanin paljon puhuttu kalleus ei näyttänyt pätevän ainakaan tässä ravintolassa vaikka onhan loppusumma Thaimaan hintoihin verrattuna moninkertainen. Ruokailun jälkeen kiertelimme muutamassa kaupassa. Olivia on etsinyt itselleen Suomesta kokonaan valkoista hupparia ja suunnitteli ostavansa täältä Japanista paidan, jossa on karvaiset hihat. Löysimmekin hänelle eräästä kaupasta kokonaan valkoisen hupparin, jossa on karvaiset hihat eli selvisimme yhdellä vaatteella, jossa yhdistyi nämä kaksi toivetta. Ostoskeskuksessa oli myös iso Disneystore ja sieltäkin lähti mukaan yksi heräteostos eli Olivialle Nalle Puh T-paita kun se oli -50% alennuksessa.

Ostoskeskuksesta suuntasimme jälleen monoraililla hotellimme edessä olevalle asemalle. Kun astuimme junasta ulos, Disneylandissa alkoi juuri jokailtainen ilotulitus, joka jäi meiltä eilen näkemättä. Ihailimme junalaiturilta raketteja ja ajattelin tämän olevan upea päätös tälle Tokion Disneyosiolle. Huomenna siirrymme toiseen hotelliin Tokion keskustaan, tai oikeastaan yhteen niistä keskustoista. Ilotulituksen jälkeen menimme bussilla 200 metrin matkan hotellille, jotta pääsimme kokemaan vielä disneybussinkin tarjoaman kyydin. Mikäs siellä oli istuskellessa lämpimässä bussissa ja erittäin kohteliaiden ovimiesten palveltavana. Arigato!