lauantai 1. tammikuuta 2011

Kuala Lumpuriin

31.12.2010-1.1.2011 Nyt olisi sitten vuodenvaihde taas takana vuodeksi. Me vietimme uuden vuoden yön Bangkokissa. Hotellimme oli tuttu ja turvallinen Narai ja koimme saaneemme todellakin hyvän hotellin hinta laatu suhteeltaan. Kaksi yötä maksoi 78 euroa. Huoneessa oli liinavaatteet ja ilmaiset vedet kolmelle ja aamiaisellekin pääsimme samaan hintaan koko porukka. Hotellilla oli myös uuden vuoden juhlat. Hotellin aulaan oli rakennettu esiintymislava ja siellä oli erilaisia esityksiä nonstoppina ilta kuudesta yli puolen yön. Lisäksi aulassa kierteli taikuri apulaisineen viihdyttämässä vieraita. Taikuri taitteli Olivialle pitkistä ilmapalloista yhteensä kolme koristetta; kaksi nallea ja sydämen. Kävimme illalla pikaisesti kaupungilla, mutta siellä oli niin valtava hulina, että palasimme melko nopeasti takaisin hotellille. Olivia ei jaksanut kovin kauaa katsella esityksiä, vaikka tykkäsikin niistä kovasti ja antoi välillä itsekin tanssinäytöksiä. Me kävimme Olivian kanssa nukkumaan jo vähän ennen puoltayötä. Tomi kävi vielä Patpongilla ostoksilla ja Jani meni kavereineen käymään joenrannassa juomassa kalleimmat kaljat joita on koskaan juonut Bangkokissa. Pieni singha maksoi muistaakseni 250 THB. Minä kuuntelin ilotulistusten pauketta sängyssä, mutta olin niin väsynyt että en edes jaksanut avata verhoja että olisin nähnyt raketit.

Tänään Olivia herätti meidät rytminsä mukaisesti taas kello 7.00. Aamiaisen jälkeen menimme hotellin uima-altaalle uimaan ja lähdimmme iltapäivällä yhden aikaan lentokentälle. Olimme tehneet lähtöselvitykset netissä mutta emme saaneet tulostettua boarding passeja joten meidän piti hakea printit tiskiltä. Jonotus kesti varmasti tunnin vaikka jonoa ei juurikaan ollut. Veimme pari matkalaukkua säilytykseen ja lähdimme vain rinkan kanssa reissuun. Jani joutui vähän makselemaan Thaimaasta poistuessaan koska hänen viisumi oli mennyt vanhaksi. Lento Kuala Lumpuriin kesti 1h 45 min. Olivia nukkui koko matkan ja myös Tomi ja Jani ottivat torkut. Matka meni nopeasti eikä aikaakaan kun olimme jo perillä.

Lentokentällä ei näkynyt ollenkaan normaaleja takseja. Jouduimme ostamaan joltain kuljetusfirmalta liput heidän autoonsa. Reilu 60 kilometrin matka maksoi reilut 20 euroa. Rahaa emme olleet vaihtaneet etukäteen vaan nostimme sitä lentoasemalla automaatista. Nyt pitäisi vielä selvittää itselleen kurssi.

Hotellille saavuttua meitä odotti yllätys. Olen varannut aiemmin hotelleja useiden eri netti varauspalvelujen kautta ja varaukset ovat aina olleet kunnossa hotellilla paitsi nyt. Ebookersin kautta tehty ja maksettu varaus ei näkynyt hotellilla ja taas piti vinguttaa luottokorttia. Respa lupasi selvitellä asiaa huomenna. Jos asia ei selviä niin maksetaan sitten hotelli lopuillekin öille tai vaihdetaan hotellia ja haetaan matkan jälkeen korvausta ebookersilta.

Olivia on matkasta väsynyt vaikka nukkuikin lentomatkalla päiväunet. Nyt taitaa olla parasta käydä nukkumaan, että jaksaa huomenna lähteä tutustumaan Kuala Lumpuriin. Esimakua saimme jo taksimatkalla hotellille; Petronasin kaksoistornit loistivat upeasti pimeässä. Ilmasto on täällä muuten huomattavasti kosteampi kuin Thaimaassa, aivan mieletön lehmän henkäys otti meidät vastaa lentokoneesta noustessa. Myös Olivia huomasi tämän...