torstai 6. kesäkuuta 2024

Lomailua remontin keskellä Centara Grand Miragessa

Tässä taas pieni raportti ja muutama  kännykkäkuva meidän parista viime päivästä. Samuel sai toissailtana luultavasti kuumuudesta ja ilmaston vaihtumisesta johtuen kuumepiikin. Olo oli illalla aika kurja, mutta pitkät unet, panadol ja monta pillimehua paransi tilanteen. Kävimme yhdessä aamupalalla ja sen jälkeen kävelin kauppaan ja apteekkiin ostamaan kuumelääkettä. Kyllähän tämä kuumuus nostaa itsellekin kovan hien pintaan etenkin näin alkulomasta, kun ei ole vielä tottunut tähän Thaimaan kuumuuteen. Kauppareissun jälkeen ajattelin mennä kuvailemaan vesipuiston villivirtaa, mutta vesipuisto olikin nyt sitten suljettu ja villivirtaa tyhjennettiin. Onneksi ehdimme kuitenkin uida siellä kahtena ensimmäisenä päivänä. Villivirta vaihtui mereen ja pääaltaaseen. Kävin myös lap poolilla, joka on vain aikuisille tarkoitettu allas matkauintiin ja uin siellä muutamia satoja metrejä.

Hotellihuoneen sänky on noin 2m leveä eli hyvin mahdutaan Samuelin kanssa nukkumaan samassa sängyssä.

Oiskohan tämä vuodesohva?

Pesutilat on tosi kivat ja hyvin suunnitellut. Suihkua säädetään seinässä olevista nappuloista.

Lempparikauppa. Täältä löytyy aina jotain hyvää syömistä ja juomista.

Tässä paras juoma helteeseen, perinteinen hikijuoma.

Yksi lastenaltaista. Täällä on todella hiljaista, vain muutamia asiakkaita näkyy altailla. Usein saa uida ihan yksinkin.

Uintireissun jälkeen lähdimme Samuelin kanssa katsomaan, minkälainen hotellin seikkailupuisto on. Tänne seikkailupuistoon on normaalisti pääsymaksu, mutta vesipuiston remontin vuoksi sinne pääsee nyt maksutta. Puisto oli tosi kiva ja Samuel pelaili siellä muutamia pelejä sekä kävi kiipeilemässä. Paikassa olisi ollut myös esim. cookien valmistuspaja, elokuvateatteri, roolivaatteita, hiekkalaatikko, pallomeri, monipuolinen kiipeily/liukumäkipaikka yms. Jos tämä seikkailupuisto olisi ollut valmiina meidän edellisen vierailumme aikana muutama vuosi sitten, molemmat lapset olisivat varmasti viihtyneet siellä vaikka koko päivän. Nyt 14-vuotias oli jo selvästi yli-ikäinen tähän aktiviteettiin. Hotellilla on myös valvottu kiva leikkipaikka, mutta sekin on suunnattu selvästi alle kouluikäisille. Seikkailupuiston jälkeen menimme vielä iltauinnilla ja se on ihan parasta näillä Thaimaan reissuilla.

Hotellin seikkailupuisto.

Hiljaista oli seikkailupuistossakin, ei tarvinnut odotella vuoroa.

Minä olisi mielelläni katsonut Encanto -elokuvaa, mutta Samuelin mielestä sisällä oli liian kylmä.

Pitihän näitä pelejä kokeilla.

Hyvin meni.

Täällä korkeammalla kiipeilyradalla oli vähän haastettakin.

Mun ehdoton lempikukka Thaimaassa,

Hotellin yksi monista ruoka/juomavaunuista.

Tämä päivä hujahti myös niin nopeasti, ettei ehtinyt edes kuvia ottaa. Aamupalan jälkeen lähdimme hotellin lähistölle ostosreissulle. Kiertelimme kauppoja ja kojuja ja teimme pieniä ostoksia. Hintataso on edullinen. Söimme jäätelöä ja kävin myös jalkahieronnassa. Jalkahieronnat maksavat täällä 150thb- 200thb per tunti ja päälle on tietysti kohteliasta antaa pieni tippi. Hotellille palattuamme menimme uimaan ja Samuel osallistui altaalla lentopallopeliin. Samuelin pelatessa minä uin välillä meressä ja välillä altaassa. Uiminen on minun lempipuuhiani täällä Thaimaassa. Neljän aikaan oli taas palattava huoneeseen, koska sinne tarjoiltiin afternoon tea ja puoli seitsemän aikaan suuntasimme Rum Jungle ravintolaan drinkeille ja syömään. Siinähän se päivä sitten sujuikin. Nyt ei ehditä enää iltauinnille, koska vietimme niin pitkään aikaa Rum Junglessa ihailemassa auringonlaskua. Aamulla pakkaamme heti aamiaisen jälkeen tavarat ja siirrymme seuraavaan hotelliin. Tämä hotelli on mielestäni edelleen paras hotelli Pattayalla, mutta nyt remontin aikana tämä kannattaa kiertää kaukaa. Mielestäni hotelli olisi pitänyt sulkea kokonaan remontin ajaksi, eikä ottaa tänne asiakkaita vaillinaisten palvelujen keskelle. Luulen kuitenkin, että tämä ei ollut viimeinen kerta kun vierailemme tässä hotellissa.

Afternoon tea on lähes samanlainen joka iltapäivä. Hedelmälautanen, kakkulautanen ja leipälautanen. Afternoon tea tarjoillaan huoneeseen kello 16.00.

Myös Rum Junglen tarjoilu kello 17.30 alkaen noudattaa samaa kaavaa joka ilta. Susheja, kananpaloja, piiraita (tonnikala, samosa tms.), nuudeleita, sipsejä, pähkinöitä yms. Rum Junglessa saa myös tilata juomia maksutta niin paljon kuin halua,a ja heti edelliset ruuat syötyä pöytään tuodaan uutta ruokaa, huh. Nämä siis kuuluvat aamiaisen ja afternoon tean kanssa huoneen hintaan.

Rum Junglessa upeat näkymät merelle.