sunnuntai 23. lokakuuta 2016

Maltalle

Terveisiä Maltalta. Vaikka saavuimme tänään Maltalle, matkamme alkoi jo eilen kun menimme yöksi lentoaseman vierssä sijaitsevaan Hilton hotelliin. Saavuimme hotellille aika tasan viisi. Veimme tavarat huoneeseemme ja lähdimme syömään lentoaseman hyväksi ja edulliseksi todettuun Cesars litte Italy ravintolaan. Syötyämme kävimme hotellilla saunassa ja kävimme ajoissa nukkumaan. Oikeastaan ajoissa nukkuminen koski vain lapsia, sillä minä en pystynyt nukkumaan kurkkukivun ja päänsäryn vuoksi. Pitipä saada flunssa juuri ennen reissua, vaikka olen ollut terve koko kesän ja syksyn.

Heräsin huonosti nukutun yön jälkeen jo ennen kellon soittoa. Lapset nousivat myös reippaasti ja iloisina, vaikka kello oli vasta vaille neljä aamuyöllä. Molemmat ovat onneksi tottuneet näihin matkojen vuoksi tapahtuviin aikaisiin herätyksiin ja he jaksavat aina olla reippaita vaikka kuinka väsyttäisi. Hiltonista on lyhyt kävelymatka terminaaliin, joten kylmä ilmakaan ei haitannut meitä, vaikka Samuelkin oli liikenteessä sandaaleissa. Jätimme lähtöaulassa matkalaukut ruumaan ja menimme turvatarkastukseen. Turvatarkastuksessa läpivalaisussa huomattiin, että Samuelin repussa oli limasapullo ja minun käsilaukustani otettiin pyyhkäisynäyte. Minkähän vuoksi minä valikoiduin satunnaisotantaan? Turvatarkastuksen jälkeen kävimme vielä kahvilla ennen koneeseen pääsyä.

Lentokone oli suurimmaksi osaksi tyhjillään, joten meille kaikille löytyi omat penkkirivit, joissa levätä. Olivia nukkuikin lähes koko neljän tunnin matkan tänne Maltalle. Lento sujui muuten hyvin, mutta minä sain kamalan korvakivun laskeutumisen aikana. Molemmat korvat menivät myös totaalisen lukkoon. Enpä olekaan tuollaista korvakipua kokenut koskaan aiemmin, tosin en ole kai ennen lentänyt flunssaisena. Korvat ovat nyt jo paremmat, mutta eivät täysin kunnossa. Kuulo on kuitenkin suurimmaksi osaksi palannut. Kielikoululta varattua kuljettajaa ei näkynyt lentoasemalla ja Anne soitti kielikoululle ja kysyi kuskista. Pienen hetken kuluttua kuski sitten saapuikin. Missähän lienee oli maleksinut.

Saavuimme hotellille jo aamupäivällä. Huoneemme eivät olleet valmiina, joten jouduimme odottamaan niiden saamista monta tuntia. Onneksi saimme all inclusive rannekkeemme puolilta päivin ja pääsimme lounaalle ravintolaan. Päivällä söimme lounaan ala carte ravintolassa ja illallisen buffet ravintolassa. Hotellin ruuat ovat ollet hyviä. Muuten tämä malta ihmisineen ja maisemineen on ollut hyvin erilainen kokemus kuin mihin olen viime vuosina tottunut matkoillamme. Olemme aikoinaan reissanneet mm. perinteisissä Välimeren kohteissa, mutta ne jäivät pois kun sain Thaimaa/Aasia hulluuden. Näitä paikkoja vaan ei voi mitenkään verrata enkä oikeastaan vielä pystyisikään näin yhden päivän jälkeen, mutta palaan vielä myöhemmin fiiliksiin. Nyt ne on vielä aika sekavat. Tässä lopuksi muutama kuva hotellimme Dolmen resortin edustalta.