maanantai 10. joulukuuta 2007

Aikainen herätys

Heräsimme linnunlauluun aamulla. Ilma näyttää hyvältä kuten joka aamu. Iltapäivisin taivaalle on kuitenkin kerääntynyt pilviä ja sade on ropissut, kuten siellä kotikonnuillakin. Toissa päivänä vastaanotimme Maijan perheineen, jotka tulivat siis viikko meidän jälkeen tänne Krabille. Pikaisen tervetulotoivotuksen jälkeen lähdimme Krabi Towniin. Menimme avomallisella paikallisbussilla ja taisin saada matkalla kylmää. Kurkku on vähän kipeänä. Krabi Town oli meille pettymys. Menimme ensin väärään suuntaan menevään bussiin ja jouduimme fossiilirannalle. Tunnistin sen kyseiseksi matkailunähtävyydeksi vasta hotellilla ja fossiilit jäikin katsomatta. Vettä satoi tosin kaatamalle, eikä sateeseen ollut oikein asiaa. Rannalla etsimme oikean bussin joka vei meidät lopulta Aonangin kautta Krabi Towniin. Vesisateen vuoksi kiertelimme vain paikallisessa Vogue tavaratalossa, joka oli pian nähty. Ostoksia ei tehty muuta kuin O:lle Barbi-huppari koska oli niin kylmissään herätessään rattaissa päiväunilta.

Krabi Townin reissun jälkeen tapasimme Maijan perheineen. Kävimme heidän kanssaan syömässä paikallisessa ”kansankuppilassa” ja joimme hotellilla pikaiset kuoharit heidän loman alkajaisten kunniaksi. Päästimme väsyneet matkailijat nukkumaan ja hivuittauduimme itsekin omaan hotelliin nukkumaan. Seuraavaksi aamuksi sovimme treffit Aonangin rannalle ja sinnehän koko porukka lopulta löysikin. Milena kävi laitattamassa pikuletit hiuksiin ja tytöt olivat O:n kanssa ihan kuin siskokset. Eräs nainen kysyikin onko tytöt siskoksia, eivät ole, mutta samoilta seuduilta Kiinasta ovat syntyisin. Tytöjen leikit sujuivat tosi hyvin yksiin, mutta pian Milenan saapumisen jälkeen meidän oli lähdettävä viemään O hotellille päiväunille.
Päiväunet O nukkui taas rattaissa koska siivoojat tulivat huoneeseen heti kun itsekin sinne saavuimme. O:n päiväunien aikaan menimme Tomin kanssa jalkahierontaan ja O tuhisi rattaissa vieressämme. Hieronnan jälkeen menimme rantakahvilaan istuskelemaan hetkeksi ja ihailemaan maisemia.

Viiden aikaan tapasimme muut seurueemme jäsenet vakitreffipaikassamme. Me lähdimme osan porukan kanssa Tescoon shoppailemaan ja osa lähti Joukon veljen ja hänen thai vaimonsa kanssa rätälikierrokselle. Olimme Tescossa 2,5 tuntia. Ostin mm. 10 tyttöjen mekkoa (osa menee tuliaisiksi), paitoja ja juomia. Lisäksi ostimme O:lle leluja tänne hotellille, mm. Pieni nukkekoti kalusteineen, Prinsessa Ruusunen paperinukke ja lääkärivälineet. Mummo oli ostanut O:lle sakset ja teippiä ja ne osoittautuivat ainakin illalla mieluisimmiksi leluiksi. Kauppareissun jälkeen kävimme vielä mummin kanssa jäätelöillä ja hotellille saavuimme ilta kymmenen aikoihin.