tiistai 4. joulukuuta 2007

Tiistain, keskiviikon kuulumisia

Olimme sopineet toissa aamuna muun porukan kanssa, että kaikki jotka haluavat lähteä tiistaina samassa porukassa Raileylle kokoontuu kymmenelta tsunamihälytystornille rantakadulle. O kävi nukkumaan vasta puolen yön jälkeen ja oli aamulla väsynyt. Tomi kävi ensin aamupalalla ja minä hänen jälkeen. O:n herätimme vasta 9.50 ja sen jälkeen kiirehdimme rantaan. Koko porukka olikin jo odotelemassa meitä matti myöhäisiä. Ostimme liput pitkähäntäveneeseen (80THB/suunta) ja menimme siis Raileylle. Rannalla oli melko hiljaista. Lepäilimme ja ihailimme maisemia. O touhotti hiekkalelujensa kanssa ja nautti olostaan. Minä snorklasin vähän ja näin koralleja ja upeita kaloja sekä rapuja. Innostuin snorklaamisesta muutama vuosi sitten Egyptissä ja nyt haluan katsella vedenalaisia maisemia joka reissulla. Suoritimme rannalla myös perinteisen valokuvausoperaation eli tuttavat ja sukulaiset teille olisi muutaman päivän kuluttua tulossa joulutervehdys joka on kuvattu Raileyn rannalla. Mahtoi paikalliset ihmetellä kun tämä porukka pelleili meressä karvaiset tonttuhatut päässä.

Rantareissun jälkeen menimme hotellille koska tarkoituksemme oli saada O päiväunille. Toisin kuitenkin kävi. Olimme sopineet puoli kuudeksi lähdön TescoLotukseen muun porukan kanssa. Otimme ison taksin jonne sopi koko porukka (10hlöä), kyyti oli loistavaa ja hinta reilu 1000THB koko reissulta. Tescossa iski taas ostoshysteria, vaikka loma-ajankohta sitä vähän hillitsikin. Ostimme Kuninkaan syntymäpäivän kunniaksi hänen logollaan varustetut Pike paidat sekä muutamia muita lomavaatteita. Ostimme myös monta kassillista muuta tavaraa, mm. Juomia (mm. Suosikkiani jogurtilla maustettua vichyä) joiden hinnat on murto-osan Aonangin hinnoista. Sovimme ostosajaksi kaksi tuntia ja taisimme jopa myöhästyä minuutin verran sovitusta. O nukkui päiväunia koko ostosreissun ajan ja heräsi vasta kassalla. Mainio ajoitus, paitsi sen kannalta että yöunille hän rauhoittui vasta 02.10 yöllä jolloin kello olisi Suomessa ollut 21.10.

Koska O oli niin pirteä Tescon reissun jälkeen, kävimme Aonangissa syömässä Burger Kingissä (tämäkin perinne) ja sen jälkeen vielä katsomassa hierontakylää. Aivan ihana paikka, pitääkin käydä testaamassa. Tänään heräilimme aamulla yhdeksän aikaan kellon soittoon ja menimme heti aamiaisen jälkeen uimaan altaalle. O nauroi ja leikkiä touhotti melkoisella energialla. Itsekseen höpöttää ja huutelee välillä äitiä ja isiä, sitten kun vastailee hänelle, huomaakin että jutut kuuluvat hänen leikkeihinsä. ”Ei mitään äiti, itsekseni vaan höpöttelen...” Kävin äsken pökkäilemässä O:n rattaisiin päiväunille ja pääsin kirjoittelemaan. Meillä on kolmen aikaan päiväkahvitreffit mummon ja vaarin hotellilla, joten voimmekin alkaa jo siirtymään sinne suunnalle. Illan ohjelma on avoin. O:lle pitäisi ainakin käydä laittamassa pikkuletit ja jos hän haluaisi jäädä vähäksi aikaa mummon ja vaaarin hoitoon, voisimme itse käydä vaikka oil massagessa.