tiistai 24. joulukuuta 2019

Jouluaatto Mae Phimissä

Aamulla herätessä huomasin että aikaeroväsymys painoi, mutta halusin päästä nopeasti rytmiin joten nousimme vähän ennen yhdeksää aamiaiselle. Aamiainen tarjoiltiin hotellin Mezetto ravintolassa ja minusta on mukava, kun aamiainen on ulkona eikä tässä ravintolassa edes ole sisätiloja. Aamiaiselta löytyi kaikki tarvitsemani elintarvikkeet eli croissantit, hillot, juusto, munakas, jogurtti, hedelmät (ehdottomasti papaya), vihannekset ja kahvin lisäksi hedelmämehuja. Aamiainen sisältyy huoneen hintaan, erikseen ostettuna hinta näytti olevan vähän alle 300thb. Tässä Grand Blue resort hotellissa on erinomainen hinta-laatusuhde. Huoneen sänky ja petivaatteet osoittautuivat todella mukaviksi ja hotellihan on siisti, kun on melko uusi. Mummo ja vaari maksoivat kahden hengen huoneesta aamiaisineen vähän alle 400 euroa viikolta ja koska minä varasin huoneen paljon myöhemmin, jouduin maksamaan kahden hengen huoneesta vähän vajaa 500e, joka ei sekään ollut mielestäni paha hinta joulusesonkina.

Hotellin ravintola tieltä päin katsottuna

Ranta hotellin kohdalla

Aikaeroväsymys painoi myös Samuelia

Olimme tilanneet paikalliselta ravintola/matkatoimistoyrittäjältä Chaleelta lentokenttäkyydin lisäksi sivuvaunumopon vuokralle. Chalee toikin mopon meille sovitusti kello 10.00. Vaihdoimme uikkarit ja lähdimme mopoilemaan Coca-Cola beachille. Rannalla oli kesään verrattuna paljon ihmisiä. Ravintolan henkilökunta otti meidän vastaan ystävällisesti ja tunnisti meidät tietenkin, koska olemme käyneet useana kesällä rannalla. Ranta oli erittäin siisti, vesi kirkasta ja lämmintä. Tämä oli juuri sitä, mitä minä kaipasin jouluaatolta.

Jouluaatto rannalla

Mangoshake, pakollista Thaimaassa.

Täältä saa parhaat rotit.

Meidän kulkupeli.

Rannalta poislähtiessä huomasimme, että Bali Residencelle menevä tie on edelleen suljettuna. Pyysin vaarilta, että menemme katsomaan miksi tie on kiinni. Epäilimme jo viime kesänä syyksi sillan korjausta ja näinhän se oli. Juuri ennen Balille menevää siltaa tien vasemmalle puolelle oli perustettu pieni "vesipuisto", jonne oli 150thb:n sisäänpääsy. Paikassa oli myös pieniä vuokramökkejä veden päällä ja ravintola. Paikka näytti toimivan samalla konseptilla kuin suosikkimme MeeD ravintola. Jätimme vesipuiston testaamatta ja minua aina kauhistuttaa nämä pienet lutakot ja niissä mahdollisesti vaanivat käärmeet. Koinkin kauhunhetkiä, kun lähdimme mopoilemaan takaisin rantatielle. Vaari ehti sanoa "käärme" ja aivan mopon edessä luikerteli terhakka ja aggressivisen näköinen käärme pää korkealla. En edes tiennyt, että käärme voi olla niin korkea. Kiljaisin vaistomaisesti todella kovaa, kun pelästyin käärmettä. Vaari ei "ehkä" ajanut sen yli, mutta ainakin lähellä oli.

Uusi vesipuisto Bali Residencen lähellä.

Kävimme myös tutustumassa erääseen tienvarrella olevaan hotellialueeseen.

Rantareissun jälkeen tulimme hetkeksi hotellille vaatteiden vaihtoon. Tämän jälkeen ehdimme vielä moporetkelle. Haimme paikallisesta sekatavarakaupasta huulipunia ja mopoilimme Kramiin asti missä kävimme Pattana kaupassa ostamassa mm. Olivialle Sataykastikejauhetta, minulle chilitahnaa ja thai milk teetä yms. Kaupan jälkeen kävimme ison puun markkinoilla, joilta poistui chilipussin kanssa ja kotimatkalla kävimme tankkaamassa mopon sekä kierroksella satamassa. Kyllä tuo mopo on vaan kätevä ja lähes pakollinen liikkumisväline täällä, jos pelkkä oleilu hotellin/talon alueella ei riitä.

Näkymä huoneestamme, täydellinen sijainti minun mielestäni.

Vaarin mielestä täydellinen sijainti on kun parvekkeelta näkyy merelle.

Markkinahumua

Kuvia satamareissulta

Illalla osallistuimme vielä hotellin jouluillalliselle. Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Samuel sai joulupukilta muutamaan kertaan herkkukasan ja kolme joululahjaakin. Ei voi valittaa, meillä oli tosi kiva päivä ja toivottavasti kotonakin Tomilla ja Olivialla oli mukava jouluaatto.

Illallisella oli paljon porukkaa, tässä vaiheessa ruuat on jo syöty. Hotellin henkilökunta on erittäin ystävällistä!