keskiviikko 25. joulukuuta 2019

Joulupäivän viettoa Mae Phimissä

Aamupäivän uinnilla Grand Blue Resort hotellillamme

Lomapäivämme alkoi jälleen normaaliin tapaan aamiaisella. Samuel oli tosin aamulla vähän kipeän oloinen ja hän poistui huoneeseen lepäämään leivän kanssa. Annoin kuumelääkettä, joka auttoikin vointiin aika nopeasti ja pääsimme aloittamaan lomapäivän ohjelman uimisen merkeissä. Samuel on ollut koko syksyn terveenä ja tänne lähtiessämme hän alkoi yskimään lentoaseman loungessa. Flunssahan se meinaa olla tulossa, toivottavasti ei tule kunnolla päälle.

Uimme ainakin pari tuntia altaalla käyden välillä saunassa ottamassa löylyt, sillä ihme kyllä se virkistää täällä helteessä. Aurinko porotti tänäänkin polttavasti ja vaikka olin rasvannut itseni aamulla 50 suojakerroin rasvalla, minun oli pakko taas siirtyä uimapaitaan palovammojen vuoksi. Altaalla uinnin lisäksi kävimme uimassa hotellin kohdalla meressä. Merivesi on todella lämmintä, vesi kirkasta, ranta roskaton ja erittäin rauhallinen. Miten jälleen kerran lausahdusta, joka minulle on sanottu eli "minä en halua matkustaa Thaimaahan, kun se on sellainen turistirysä". Tämä Mae Phim ei nimittäin ole mitenkään turistirysä edes keskellä kuuminta matkailusesonkia, vaan täällä saa vielä lomailla hyvien palvelujen äärellä aivan rauhassa.

Uimahyppyjen harjoittelua

Päiväunet tulikuumilla aurinkopedeillä, meidän huone näkyy alhaalla vasemmalla.

Erinomainen sauna

Kävimme myös meressä uimassa

Mikä turistirysä!

Hotellimme mereltä päin katsottuna.

Uimisen jälkeen otimme mopon alle ja lähdimme etsimään hierontapaikkaa. Paikkoja kyllä löytyi, mutta ei sellaista jonne olisimme päässeet kaikki neljä samaan aikaan hierottavaksi. Menimme sitten tutkimaan Ao Khai rantaa ja istahdimme sinne Drift baariin kevyelle lounaalle ja virvokkeille. Tämäkin ranta oli ihan täydellinen, puhdas ja rauhallinen. Vaikka bahtin kurssi on muuttunut meille epäedullisemmaksi, niin kyllä täällä syöminen ja juominen on vielä edullista. Täälläkin rannalla ostimme vesimelonishaken, sodavettä, fantan, ranskalaiset perunat ja kevätkääryleet ja lasku oli alle 10e. Samalla hinnalla saimme Coca-cola beachilla kunnon lounasruuat juomineen eilen.

Ao Khain rantaa ja ihania palmuja

Samuel leikeissään

hedelmäjuomat kuuluvat Thaimaahan

Drift bar

Ao Khailla käynnin jälkeen jatkoimme hierontapaikan etsimistä ja ajoimme Kramin kylän ja Bali Residencen kautta Avatara condojen edustalle, jossa on useita hierontapaikkoja. Sielläkään emme päässeet samaan aikaan hierontaan vaan minä kävin ensin mummon kanssa hieronnassa ja vaari meni meidän jälkeen viereiseen hierontapaikkaan. Meille tarjoiltiin hieronnan jälkeen teet ja vaari sai pussillisen hedelmiä. Hieronnan aikana oli taas aikaa ajatella asioita. Mietin mitä panostusta itseeni nämä lomat ovat. Olen valmis tinkimään monista asioista kotona, mutta en näistä lomista. Tunsin itseni niin onnelliseksi, että olen täällä ja saan nauttia minulle tärkeistä asioista kuten näistä hieronnoista ihanien tuoksujen ja musiikin keskellä. Mieltä tietysti painaa vähän se, että emme ole täällä koko perhe, mutta tiedän että Olivia ja Tomi ovat kotona omasta tahdostaan ja he varmasti nauttivat siellä kiireettömästä lomasta.

Hierontojen jälkeen lähdimme heti syömään Chaleen ravintolaan buffetlounaalle. Ruuat olivat erittäin hyviä ja juuri niitä ruokia joita kaipaan Thaimaassa. Suosikkejani oli Satay-kastike, kevätkääryleet, katkarapucurry, friteeratut banaanit, hedelmät yms. Matkaa Chaleen ravintolaan oli hotelliltamme muutama kilometri ja se meni sujuvasti mopon kyydissä. Hotellille palattuamme kävimme vielä saunassa ja uimassa. Siihen oli mukava lopettaa tämä joulupäivä.