perjantai 27. joulukuuta 2019

Na Vanassa hieronnassa

Lomapäivä aloitettiin rannalta

Tänään ei tullut juurikaan kameraa kaivettua esiin, joten minulla ei ole montaakaan kuvaa tänne laitettavaksi. Aamu alkoi kuitenkin taas aamiaisen jälkeen uimisella. Ensin meressä ja sitten altaalla. Samuelin flunssa on ollut tänään parempi, joten se ei hidastanut meidän menoa. Uimisen jälkeen lähdimme mopoilemaan Villa Anniinalle Bali Residencelle, jonne kaverit tulivat eilen. Villa Anniina näytti samalle kuin aiemminkin, mutta muuten siellä oli pieniä muutoksia kesään verrattuna. Uima-altaalla oli todella paljon porukkaa verrattuna siihen, että kesäisin meillä on usein private pool. Ravintolan omistajat olivat kai vaihtuneet, sillä en tunnistanut ketään henkilökunnasta ja alueen nurmikkoalueet olivat hieman kuivuneen oloisia. Saatuamme ihmiset ja tavarat järjestykseen mopoilimme Na Vana hierontapaikkaan, jonne olin varannut etukäteen ajat facebookin kautta. Otin jälleen jalkahieronnan ja se tekee kyllä hyvää jaloille ja mielelle.

Vaari hieronnassa

Jättilumpeet on aina yhtä upeita

Hierontojen jälkeen lähdimme mopoilemaan takaisin Mae Phimiin. Matkalla näimme mopo-onnettomuuden, joita täällä aina välillä näkee. Meitä vastaan ajoi poliisi mopollaan ja hän törmäsi tietä ylittäneeseen koiraan. Törmäyksen johdosta molemmat tekivät melkoisen ilmalennon. Koira näytti lennon jälkeen elottomalta, mutta poliisi kohotti päätään ja piteli kiinni käsivarrestaan. Auttajia juoksi onneksi paikalle, joten me jatkoimme matkaa. Taas huomasimme miten pienestä tällainen kolari voi olla kiinni, koirakantaa täällä ainakin voisi myös vähän vähentää. Matkalla Mae Phimiin pysähdyimme Pattana kauppaan ostoksille, hedelmäkauppaan sekä varaamaan huomiset snorklausretket. Meinasimme mennä ensin Coca-cola Beachille, mutta kello olikin niin paljon että menimme Tequilaan syömään. Ruoka oli erinomaista, mutta sitä ei ollut riittävästi. Osa porukasta olisi nimittäin halunnut jälkiruokaan, mutta kaikki oli loppu. Oli kuulemma ollut kiireistä ja paljon asiakkaita. Meidän aikana tosin asiakkaita ei ollut kuin muutama lisäksemme.

Samuel ja Titus rannalla

Tequila sunrise ravintola

Tällainenkin oli ilmestynyt rannalle

Ruokailun jälkeen siirryimme ravintolan rantatuoleihin seuraamaan auringonlaskua. Tämä olikin ensimmäinen kerta tällä reissulla, kun näin koko esityksen. Auringonlaskun jälkeen mopoilimme takaisin hotellille. Matkalla poliisit virittelivät rantatielle jonkinlaista ratsiaa, meiltä ajokortteja tai muutakaan ei kyselty mutta ehkä niitä kyseltiin illalla. Nythän on perjantai ja paikallisia saapuu tänne Mae Phimiin sankoin joukoin viettämään viikonloppua. Hotellille saavuttuamme kävin vielä uimassa ja käväisimme Samuelin kanssa kaupassa. Nyt tavaroiden pakkaus huomista retkeä varten ja nukkumaan. Kyllä tämä lomailu on mukavaa :)

Samuel ihailemassa auringonlaskua

Lopuksi aurinko hukkui pilven taakse