perjantai 9. maaliskuuta 2012

Herkkusienipizza

Jaahas. Terveisiä taas täältä hymyjen maasta. Aloittelen nyt ensin eilisen tapahtumilla, sillä eilinen blogikirjoitus jäi kirjoittamatta siitä syystä, että katselin pariin kertaa vessanpönttöä hyvinkin läheltä ja olo oli niin heikko etten pystynyt kirjoittamaan. Päivä alkoi ihan normaaliin tapaan kuten aiemminkin täällä Cha-Amissa eli aamiaisella ja sen jälkeen uinnilla. Jos muistan oikein niin olimme eilen aamupäivän altaalla. Olivia valitteli, että miksi hänen toiveitaan ei kuunnella. Hän haluaisi katsella Thaimaassa temppeleitä eikä kierrellä missään ostoskeskuksissa.

Sampan päiväunien jälkeen päätimmekin lähteä temppeliin. Mummoa ei temppelit kiinnosta joten hän jäi hotellille ja me lähdimme kyselemään kyytiä. Olimme kirjoittaneet Aurinkomatkojen lomakansiosta temppelin nimen paperille ja menimme lappu kädessä taksien luo. Taksit tavasivat osoitetta ja huomasin heti, että he eivät tiedä paikkaa. Pyysimme taksia viemään meidät ensin temppeliin ja sen jälkeen lähistöllä olevaan Outlet myymälään. Kuskit nyökkäilivät että asia on selvä, mutta arvelin että jokin menee pieleen. Jonkin ajan kuluttua taksi sitten kurvasikin Outletin pihaan. Tiesin, että jos menemme Outletiin niin emme ehdi enää Temppeliin koska se mene neljältä kiinni. Menimme silti ostoksille. Emme ostaneet Outletista mitään vaatteita koska emme jaksaneet keskittyä ostoksiin. Olivia oli pettynyt koska suuntasimme taas vaatekauppaan. Minua jäi vähän vaivaamaan pari vaatetta, sillä Sampan kokoiset BabyGapin trikoopuserot (mm. autokuvioilla) olisivat maksaneet euroissa vain noin kympin. Vaatekaupan yhteydessä oli myös matkamuisto ym. sekatavaramyymälä. Ostimme sieltä joitain paikallisia herkkuja kuten ananaskeksejä joihin Samuel ihastui kun myyjät antoivat hänelle maistiaisia sekä muita herkkuja ja mm. paikallista viiniä.

Outletin (Fly Now outlet) jälkeen taksi kysyi minne haluamme mennä. Olin nähnyt tulomatkalla erään tienvarsitemppelin joten pyysin kuskia viemään meidät sinne. Olivia oli innoissaan ja otti temppelistä muutamia kuvia vaikka luulikin, että menisimme katsomaan jotain vielä hienompaa ja isompaa temppeliä. Saavuimme hotellille vähän tyngäksi jääneen reissun jälkeen hyvissä ajoin viiden aikoihin. Lähdimme lähes välittömästi syömään. Viereisen hotellin Tara Mantran ravintola mainostaa ohutpohjaisia pizzoja ja menimme sinne saadaksemme vaihtelua thairuokaan. Tilasin itselleni herkkusienipizzan ja sanoin, että otan riskin sillä pelkäsin että saisin ruuasta ruokamyrkytyksen. Meidän kaikkien pizzat olivat hyviä ja Olivian paistetturiisiannos oli upean näköinen. Minä söin vähän valikoiden sieniä vaikka ne maistuivatkin ihan hyvältä.

Ruuan jälkeen mummo ja Olivia meni öljyhierontaan ja minä, Tomi ja Samuel menimme läheiseen konditoriaan jälkiruokakahville. Minun oli vielä pakko ahtaa ihana brownies leivos jälkiruuaksi vaikka pizza olisi ollut ihan tarpeeksi täyttävä. Kahvien jälkeen saatoimme Tomin jalkahierontaan samaan paikkaan missä Olivia ja mummo olivat hieronnassa. Odottelimme Samuelin kanssa heitä ja kävelimme samaa matkaa hotellille. Hotellilla Samuel pääsi jokailtaiseen kylpyyn josta hän nauttii valtavasti. Tomi tuli lähes heti perässä hieronnasta ja laitoimme lapset nukkumaan. Minun oli tarkoitus alkaa kirjoittamaan blogia mutta kävinkin sängylle makaamaan koska oloni oli vähän heikko. Laitoin ilmastointia kylmemmälle, mutta silti hiki alkoi virrata päästä. Sanoin Tomille, että kohta lentää laatta ja niinhän siinä kävi. Kaikki illan aikana syödyt ruuat tuli ulos parin tunnin sisällä. En tiedä mikä tämän aiheutti. Oliko sienet pilaantuneita vai eikö thaimaalaiset herkkusienet vaan sovi minulle. Tämä ei nimittäin ollut ensimmäinen kerta kun niistelen ylös tulleita sieniä sieraimistani ulos. Otin hätävara Ciproxinit kaiken varalta ja sain onneksi unenpäästä aika hyvin kiinni kunhan olo helpotti....'