lauantai 3. maaliskuuta 2012

Uimista, letitystä ja hierontaa

3.3.2012
Aamu alkoi taas tavalliseen tapaan eli menimme aamiaiselle noin yhdeksän aikaan. Yö ei sen sijaan sujunut ihan kuin piti. Heräsin yöllä Samuelin itkuun noin kello 2.30. Kun katsoin Samuelin pinnasänkyyn järkytyin. Sängyssä ei ollut muuta kuin Samuelin pää. Muu vartalo oli pinnojen ulkopuolella ja pinnat oli puristuksissa kaulan ympärillä. Huomasimme jo eilen, että sänky oli parhaat päivänsä nähnyt, mutta emme ajatelleet että se olisi näin vaarallinen. Pinnat olivat antaneet periksi ja Samppa ressukka oli valahtanut pinnojen välistä. Samuelin irrottaminen olikin pieni operaatio sillä pää ei mahtunut pinnojen välistä ja minun piti vetää hänet ylöspäin että sain pojan irti. No onneksi selvisimme säikähdyksellä enkä usko, että Samuelia sattui ainakaan pahemmin. Taisimme vain molemmat järkyttyä. Nyt sänky on käännetty toisinpäin ja risat pinnat ovat seinän puolella eikä vastaavaa vahinkoa pitäisi enää tapahtua.

Hotellin aamiainen oli aika perusaamiainen. Täällä hotellissa ei ollut kaipaamaamme jogurttia aamiaisella, mutta täällä on juustoa. Bangkokissa tilanne oli toisinpäin. Samuelille ei oikein kelpaa mikään muu aamiaisella kuin ananasmehu, Olivia syö joka aamu kaksi paistettua munaa ja lasillisen appelsiinimehua. Me muut tankkaamme vähän monipuolisemmin ja jaksamme aamiaisen voimin pitkälle päivään. Aamupalan jälkeen menimme uima-altaalle. Menimme ensin isolle "pää"altaalle mutta siirryimme siitä melko pian pienemmälle altaalle, jossa on myös lastenallas. Samuel nautti uimisesta ja laski kymmeniä kertoja liukumäistä. Olivia uitti kauko-ohjattavaa venettään ja leikki Pet shopeilla.

Aika vierähti nopeasti ja joskus yhden aikoihin siirryimme huoneeseen ja Samuel kävi päiväunille. Nukahtamisessa tuli ennätys, niin nopeasti pikkumies nukahti tänään rattaisiinsa. Tomi ja mummo jäivät Sampan kanssa hotellille ja minä lähdin Olivian kanssa letittämään hänen hiuksia. Letitys kesti reilut pari tuntia ja maksoi 800THB. Olin veikannut hinnaksi 500-600THB aikaisempien letitysten perusteella ja Tomi veikkasi 700THB eli oli lähimpänä. Olivian hiukset ovat kyllä nyt niin pitkät että hinta oli varmasti ihan kohdallaan. Olivia oli tyytyväinen hiuksiinsa ja niistä tulikin todella kauniit. Letteihin Olivia valitsi punaiset-pinkit ja siniset helmet...
Letityksen jälkeen menimme taas uimaan mummon ja lasten kanssa. Olivia puki päälleen bikinit ja oli tyytyväinen näihin "naisten" vaatteisiin. Hän haaveili kuivattavansa bikinit ja laittavansa yläosan mekon alle, että hän olisi nainen! Uimisen jälkeen lähdimme syömään läheiseen kuppilaan. Söimme taas thairuokaa joka ei ole hinnalla pilattua. Nuudeliannoksemme maksoivat 80THB/ruoka. Olivia söi kanaa hapanimeläkastikkeessa ja jaksoi taas syödä koko annoksen. Sampalle ei ruoka oikein maistunut ja annoin hotellilla kuppikuumaa kana-riisipuuroa joka yleensä uppoaa hänelle milloin vain. Syömisen jälkeen menin Olivian kanssa hierontaan. En olisi enää jaksanut lähteä, mutta lähdin kuitenkin Olivian mieliksi ja onneksi menin sillä ainahan hieronta tekee hyvää. Olivia nautti valtavasti hieronnasta. Hän kuvaili oloaan hieronnan aikana "aivan kuin olisin linnassa" ja "tämä se vasta on elämää". Unohtuipa hetkeksi edes koti/kaveri-ikävä joka Oliviaa on vaivannut. Ikävästä huolimatta Olivia sanoi että lomalla on mukavampaa kuin kotona tai ehkä mielipide vaihtelee. Molemmat ovat mukavia asioita sopivassa suhteessa. Hieronnan jälkeen istuskelimme vielä hetken hotellimme aulabaarissa kuuntelemassa musiikkia. Samuel sai laulajalta mandariinin joka ei kuitenkaan hänelle kelvannut.

Nyt olisi taas aika rauhoittua ja lopetella tämä lomapäivä. Ihmeellistä kyllä, en ole tehnyt mitään suunnitelmia lähipäiville. Tämä taitaa ollakin ensimmäinen loma (tai osa lomasta) kun vain olemme tekemättä mitään ihmeellistä. Cha-amiin tutustuminenkin on rajoittunut noin 200metrin päähän hotellista. Kauemmas ei tarvitse mennä jos haluaa kauppaan, ravintolaan, hierontaan, kampaajalle, meren rantaan tai altaille ja nehän riittää nyt meille...