perjantai 9. maaliskuuta 2012

Huahin

10.3.2012

Näkymä hotellihuoneemme parvekkeelta

Tänään Samuel herätti meidät seitsemän aikoihin. Olivia taas nukkui lähes yhdeksään mummon kanssa. Aamiaisella oli todella hiljaista ja niin oli isolla altaallakin. Olisikohan osa syynä se, että yksi ryhmä Aurinkomatkalaisia on lähtenyt viime yönä kotiin ja uudet tulivat vasta päivällä. Ilma oli tänään oikein aurinkoinen ja kuuma kun eilen taas oli melko pilvistä. Suuntasimmekin vaihtelun vuoksi aamulla rannalle. Sielläkin oli autiota. Hotellin aurinkotuolit olivat lähes tyhjillään. Vesi oli matalalla ja tämä aiheutti sen, että rantahiekassa joka on normaalisti veden alla oli paljon rapuja. Onneksi ne näyttivät pelkäävän meitä eikä minua ainakaan purtu kertaakaan vaikka en huomannut niitä jatkuvasti väistelläkään. Olimme rannalla ehkä vähän reilun tunnin ja siirryimme lastenaltaan kautta isoille altaille. Olivia ja Tomi olivat olleet leikkimässä huoneessa ja he tulivat vasta lähempänä puolta päivää altaalle. Heidän tultua syötin Samuelille purkkiruuan ja vein hänet huoneeseen nukkumaan. Huoneessa huomasin, että olin saanut vähän liikaa aurinkoa. Suojakertoimia pitäisi olla vieläkin enemmän kuin 15 tai pitäisi ainakin lisäillä rasvaa vähän useammin uinnin lomassa.

Olivia lähdössä suihkupullo/tuulettimella varustautuneena helteiselle kaupunkireissulle

Samuelin herättyä ja Tomin ja Olivian uiskenneltua lähdimme neljästään Huahiniin. Annoimme mummolle vähän vapaata ja edes hetken aikaa olla rauhassa ilman jatkuvaa hulabaloota. Suuntasimme Huahinin keskustaan jossa taksi jätti meidät City beach hotellin pihaan. Olemme majoittuneet hotellissa 8vuotta sitten Tomin kanssa ja koimme monia nostalgisia hetkiä kun muistelimme missä ravintoloissa kävimme, missä saimme mopon kanssa sakot ja mitä muuta kyseisellä matkalla koimme. Oliviaa kiinnosti olimmeko jo silloin lähettäneet kirjeen Kiinaan jossa pyytäisimme saada adoptoida hänet. Kirje ei ollut silloin vielä lähtenyt, mutta jos oikein muistamme niin pari kuukautta reissun jälkeen aloitimme adoptioneuvonnan joten kyllä ajatus hänestä oli jo silloin mielessämme.

Olivia löytää aina viileimmäin paikan

Kävimme samalla terassilla jossa kävimme Tomin kanssa useamman kerran silloin 8vuotta sitten. Lapset söivät puoliksi kalapuikot ja ranskalaisia. Meillä ei ollut Tomin kanssa nälkä, joten tyydyimme winecoolereihin jotka maistuivatkin tosi hyvältä kovassa helteessä. Istuskelun jälkeen kävelimme Hilton hotellin takana sijaitsevalle kiinalaiselle temppelille. Ihastelimme temppeliä ja otimme muutamia kuvia. Temppelikäynnin jälkeen kävelimme samaan vanhaan ostoskeskukseen, josta ostimme hyvin palvelleen matkalaukkumme edellisellä reissulla. Samuel viihtyy todella hyvin rattaissa kun ne ovat liikkeellä, mutta Olivia ei meinaa jaksaa kävellä. Samuelin rattaissa on onneksi integroitu seisomateline ja se helpottaa kulkemistamme kun Olivia voi seistä kyydissä. Teimme ostoskeskuksessa joitain pieniä ostoksia ja suuntasimme Burger Kingiin syömään. Nyt oli sitten minun ja Tomin vuoro syödä kun me emme olleet vielä syöneet. Söimme perinteiset hampurilaisateriat ja lapset närkkivät vähän ranskalaisia ja leikkivät uusilla leluillaan. Syömisen jälkeen kävimme vielä City Beach hotellin takana olevalla markkinakadulla ja minä löysin vihdoin itselleni uuden käsilaukun. Entinen joutaa nyt roskiin ja aion ottaa huomenna uuden laukun käyttöön.
Taksimatkalla hotellille Samuel päästi muutamat kovat itkut ja kiljunnat kun en antanut hänen seisoa ja harjoitella akrobaattitemppuja taksin takapenkillä. Luulin, että taksikuski kyllästyy kiljumiseen ja heittää meidät kävelemään mutta onneksi niin ei käynyt. Samuelkin lopetti kiljumisen kun huomasi, että äiti ei anna periksi ja mökötti paikallaan istuen loppumatkan. Olivia oli myös aika väsynyt ja pinna oli välillä aika tiukalla. Hänet äiti "pakotti" syömään yhden leivän ja juomaan loput kotoisat mehukattimehut hotellilla joka auttoikin vähän mielialaan. Samuel kävi kylvyssä ja nukkuu nyt sikeästi. Olivia on myös käymässä nukkumaan kuuman lomapäivän jäljiltä. Kaikesta huolimatta, kyllä tämä lomailu on ihanaa (jos en ole muistanut mainita)!!!