tiistai 8. joulukuuta 2009

Janin tapaaminen

Mun letit...

8.12 Tiistai
Tiistai päivämme alkoi aamupalalla, jonne Oliviakin otettiin nyt mukaan koska tilaamamme lisävuoteen hintaa sisältyy aamiainen. Olivia söi yllätykseksemme yhden nakin, juomat eivät uponneet heti aamusta. Me vanhemmat söimme kyllä taaskin hyvällä ruokahalulla, tosin yritin keskittyä hedelmiin ja muihin tropiikkiin paremmin sopiviin kevyempiin vaihtoehtoihin. Aamupalan jälkeen suuntasimme bungalow alueen uima-altaalle. Se olikin tosi viihtyisä ja hiljainen. Olivia polskutteli ja leikki altaassa muovisilla dinosauruksillaan. Kova selitys ja höpinä kävi monen tunnin ajan, kun leikit olivat niin vauhdissaan. Olivia söi altaalla eilen hierojalta saamansa melonit ja bonan italianpata purkkiruuan kylmänä. Hyvää oli Olivian sanojen mukaan. Noin kahden aikaan Tomi, Olivia, mummo ja vaari lähtivät huoneeseen ja minä menin laittamaan pikkuletit. Letit ei ole minun mielestäni mitenkään erityisen kauniin, omat hiukset laitettuna olisi varmasti paljon paremman näköiset. Laitoin kuitenkin letit ihan käytännön syistä: ne ovat viileät helteessä ja hiuksia ei tarvitse selvittää takuista jatkuvan uimisen jälkeen. Letittäjä ei ollut kovin näppärä sormistaan ja letit ovat muutenkin aika isot. Vaikka olen laittanut jo useammat letit Thaimaassa, niin olen saanut vain yhdet hyvät aikoinaan Phuketissa. Onhan näissä se hyvä puoli kun isot letit on helpompi purkaa sitten aikanaan.

Olivia otti noin 1,5 tunnin päiväunet ja sen jälkeen suunnittelimme lähtevämme Tiffany cabareehen. Se on 1,5 tunnin mittainen transucabaree, viimeisen päälle tehty upea lavasteinen esitys. Yllätykseksemme Jani soitti ja sanoin olevansa Pattayalla. Sovimme, että hän tulee kanssamme cabareehen, mummo ja vaari taas kertoivat jättävänsä sen väliin. Matkustimme cabareehen lavataksilla noin 7 kilometrin matkan, hinta kahdelta aikuiselta vajaan euroan. Nautimme pikalounaan KFC:ssä ja menimme katsomaan esitystä. Olivia tykkäsi esiintyjien pukuloistosta ja kyllä me aikuisetkin katselimme ihaillen esitystä. Olivia tarkasti minulta moneen otteeseen, että ovatko esiintyjät todellakin naiseksi pukeutuneita miehiä. Eipä sitä aina uskoisi. Cabareen jälkeen menimme lavataksilla Ripleysin Belive it or not belive museoon. Olivia halusi välttämättä sinne, mutta kun tulimme perille hän oli kauhusta kankeana eikä todellakaan halunnut mennä museon sisälle. Tomi ja Jani kävivät 4D elokuvassa ja me kiertelimme katselemassa kaikenlaisia kauhujuttuja sisällä. Kierroksen jälkeen Jani lähti jatkamaan iltaa Burger Kingin kautta Pattayan yöhön ja me menimme lavataksilla hotellille rauhalliselle Jomtienin rannalle. Mummo ja vaari oli vielä hereillä ja Olivia kävi esittelemässä uuttaa biljardi peliään. Nukkumaan kävimme vasta taas puolen yön aikaan. Olipa taas kiva päivä!