torstai 10. joulukuuta 2009

Villa Thongbura

Tässä ensin muutamia kuvia Villa Thongburan allasalueelta. On muuten tosi hieno paikka, huoneistot tilavia ja erittäin siistejä.

Minä viilentymässä.

Lapset söivät lounaaksi purkkiruuat ja hyvin maistui.

Kiva paikka huilia.

Villa Thongburan allasaluetta.

10.12 Torstai
Palasimme juuri hotellille ja avasin Kamikaze winecoolerin kirjoitteluhomman vauhdittajaksi. Ja sitten tämän lomapäivän tapahtumiin. Aamulla kello oli taas herättämässä yhdeksän aikaan, ettemme nuku pommiin. Ai mistä? no aamupalalta tietysti, koska sehän on päivän tärkein ateria. Aamupalan jälkeen Riikalta tuli viesti ja hän pyysi meitä käymään heidän huoneistollaan. Otimme lavataksin taksikäyttöön ja sovimme matkan hinnaksi Thongpuraan 100THB (n. 2eur.). Riikka olikin meitä vastassa asuntojen edessä ja levittäydyimme altaille heidän seuraansa. Lapsista oli kiva nähdä toisiaan ja allasleikit käynnistyivät välittömästi. Aika kului kuin siivillä kun lapset leikkivät ja me muut juttelimme ja nautimme siitä, ettei tarvitse tehdä yhtään mitään. Miehet ottivat tietysti parit oluet ravintolassa ja minä polskuttelin välillä lasten kanssa altaassa. Olin myös ainoa, joka uskalsi laskea vesiliukumäestä ja laskinkin siitä peräti kolme kertaa. Mäki oli tosin tarkoitettu alle 14-vuotiaille, joten ei se ihan hirveästi rohkeutta vaatinut :) Pari vammaa tuli päivän aikana, mutta onneksi ei mitään vakavaa. Titus satutti päänsä laattalattiaan kaaduttuaan allasalueella ja Olivia veti vettä keuhkoihin niin pahasti, että kakoi ja yski reilun tunnin verran. Poislähdön aikaan kello olikin jo kolme, joten päätimme jättää vesipuistokäynnin väliin tältä päivältä. Olimmehan puljanneet vedessä jo useamman tunnin. Kävelimme rantakadulle ja menimme lavataksilla omalle hotellille. Riikan ja perheen kanssa sovimme treffit huomiseksi kun menemme syömään jonnekin koko porukalla.

Hotellille palattuamme Olivia oli todella väsynyt. Hän kävi pikaisesti ammekylvyssä ja jäi mummon kanssa nukkumaan. Minä ja Tomi lähdimme ostosreissulle keskustan Carrefouriin. Janikin ilmoitteli, että oli herännyt mutta meillä on niin erilainen vuorokausirytmi, että tänään ei nähty ollenkaan. Kun kävelimme lavataksilta kauppaan nälkä alkoi jo vähän vaivata, olimmehan syöneet viimeksi aamulla ja kello oli jo neljä. Ostimme kadulla olevasta ruokakärrystä tahmeaa riisiä mangon ja kookoskastikkeen kera, olipa taas erittäin hyvää. Tämän välipalan voimin jaksoimme shoppailla Carrefourissa. Ostokset jäivät kuitenkin niin vähäiseksi, että emme ottaneet lavataksia suoraan kaupalta vaan kävelimme rantakadulle ja menimme ns. kiinteähintaisella lavataksi kuljetuksella hotellille. Olivia olikin jo herännyt ja lähdimme melko pikaisesti syömään Pan Pan nimiseen italialaiseen ravintolaan. Minäkin otin pizzan kolmen Pad thai illallisen jälkeen. Hotellille palatessamme lavataksissa oli jälleen melko möreä äänistä naisseuraa. Tämän reissun aikana meillä on ollut useamman kerran vähän erikoisempaa seuraa lavatakseissa, joka ei meitä kyllä mitenkään häiritse ja jos häiritsisi me emme tänne tulisikaan. Tänään olemme tavanneet myös aika monia suomalaisia, enimmäkseenhän täällä on venäläisiä ja saksalaisia. Kuulumisia suomalaisten kanssa on aina välillä vaihdettu pikaisesti. Kokonaisuudessaan täällä on aika hiljaista, vaikuttaisi että hotelleissa ainakin olisi vajaakäyttöä. Turistisesonki ei ole kai ihan vielä täysillä alkanut ja ehkä lamalla on myös vaikutusta matkailijatilanteeseen? Nyt olisi kuitenkin käytävä nukkumaan. Emme ole tehneet vielä lukkoon lyötyjä suunnitelmia huomiselle, saa nähdä mitä päivä tuo tullessaan ja nyt winecoolerkin loppui eli hyvää yötä!