sunnuntai 22. joulukuuta 2013

Rantakävelyä

22.12.2013
Taas olisi yksi lomapäivä takana. Annen kanssa tänään juteltiin siitä miten päivät kuluvat nopeasti lomalla. Tämä Dolphin bay resort ei sytytä meitä edelleenkään, mutta täällä ollaan kuitenkin koska rahojahan ei saa takaisin näin sesonkiaikana jos vaihtaisimme paikkaa. Hotellin aamiainen oli melko yksinkertainen, mutta sieltä löytyi kuitenkin kaikki tarvittava sekä myös kaipaamaamme jogurttia. Aamiaisen jälkeen Vaari, Anne ja Marko lähtivät mopoilla Pranburin TescoLotukseen ja me muut lähdimme rantakävelylle. Ilma oli tänäänkin erittäin tuulinen ja viileähkö joten pukeuduimme lämpimästi kävelylle lähtiessämme. Rannat ovat täynnä toinen toistaan upeampia simpukoita joita Jesse, Olivia ja Joni keräilivät pusseihinsa. Samuel käveli jonkun matkaa, mutta onneksi olin ottanut mukaan rattaat, sillä Samuel halusi melko pian kyyditystä. Näimme rannalla simpukoiden lisäksi mm. kuolleen meduusan, useita kuolleita mustekaloja, erilaisia kaloja ja meritähden. Kävelimme melko pitkän matkaa rantaviivaa pitkin, mutta emme uskaltaneet mennä ihan rannan niemen kärkeen asti jos lapset eivät olisikaan jaksaneet kävellä takaisin hotellille.

Lähdimme kävelemään takaisin päin rantatietä pitkin. Melko pian näimme kauniin ravintolan jonne menimme jätskeille ja virvokkeille. Jokainen sai haluamansa jäätelön ja me tilasimme mummon kanssa rapeaksi paistettua ananasta jäätelön kanssa. Olipas tosi hyvää. Syötyämme ja juotuamme kävelimme hiljakseen takaisin hotellille. Hotellilla mummo meni Jessen ja Jonin kanssa uimaan, mutta minä en todellakaan uskalla mennä tuonne kylmään veteen ja ajatus siitä miten tuuli kylmentäisi lisää uinnin jälkeen ei tunnu oikein kivalta. Tyydyin siis istuskelemaan rantatuolissa ja seuraamaan ihmisten touhuja. Anne ym. palasivat mopoilla kahden aikaan kauppareissulta mukanaan myös katukauppiaalta ostettuja tuoreita ananaksia ja vesimeloni. Kävimme heti maistelemaan ananasta ja se oli aivan uskomattoman hyvää ja mehukasta. Ehdottomasti parasta jota olen koskaan syönyt. Välipalan jälkeen vaari ja Marko lähti Olivian ja Jonin kanssa pitkälle mopoajelulle ja minä laitoin Samuelin päiväunille.

Mopoilujen jälkeen ja Sampan herättyä menimme hotellin ravintolaan syömään. Ruuat oli taas oikein hyviä. Henkilökunta täällä hotellissa on outoa. Henkilökunnalla on selkeästi hauskaa keskenään, mutta asiakkaille he ovat jotenkin ylimielisiä. He yrittävät olla kai jotenkin hauskoja omalla ihmeellisellä huumorillaan, mutta meistä heidän käytös on koppavaa ja hyvin luontaan työntävää. Suurin osa henkilökunnasta on miehiä ja ehkä täältä puuttuukin naisten tuoma ystävällisyys ja hymy. Näiltä miehiltä sitä on jotenkin turha edes odottaa. Vieraat ovat pääasiassa ranskalaisia, sillä tämä resortti on siirtynyt jokin aika sitten ranskalaisomistukseen. Suomalaisia täällä ei ole näkynyt yhtään meidän aikana.

Ruokailun jälkeen lähdimme jonkin matkan päässä olevaan ravintolaan joka mainosti ilmaista biljardia. Paikka on ollut toiminnassa vasta 2kk ja se on australialaismiehen omistuksessa. Mies oli todella ystävällinen ja kävi useamman kerran keskustelemassa kanssamme. Tilasimme parit juomat ja lapset pelailivat biljardia. Suunnittelimme, että menisimme joku päivä sinne vielä syömään meksikolaista ruokaa jota ravintola tarjoilee. Pelailujen jälkeen tulimme takaisin tänne hotellille ja nyt olisi jo aika käydä nukkumaan.