keskiviikko 26. kesäkuuta 2019

Pelkkää lomailua Penangilla

Vaikeat aamuheräämiset jatkuu, mutta saimme kuitenkin itsemme taas ylös yhdeksän jälkeen. Laitoimme pikaisesti vaatteet päälle ja lähdimme heti aamiaiselle. Aamupalalla oli ruuhkaa ja tämähän johtuu siitä, että hotelli taitaa olla ihan täynnä. Penangissa on tällä hetkellä paikallisten kutsuma "Arab season" eli täällä lomailee suuri määrä arabimaista tulleita turisteja. Uima-altaalla ja hotellin yleisissä tiloissa ei onneksi kuitenkaan ole ruuhkia ja tänäänkin saimme olla ajoittain ihan keskenämme uima-altaalla. Aamupalan jälkeen minä menin taas Samuelin kanssa kahdestaan altaille ja Tomi tuli Olivian kanssa perässä. Altailla meille on jo muodostunut rutiinit, joiden mukaan toimimme automaattisesti. Enimmäkseen heittelemme palloa altaassa olevan peliverkon yli tai vedessä oleviin maaleihin. Samuel käy ajoittain laskemassa liukumäkiä ja välillä vierailemme Amazoniassa ja käymme rannassa. Iltapäivällä tilaamme paikoillemme satay-kanaa ja tonnikalaleivät ranskalaisilla ja juomiseksi mangosmoothieta ja limsaa. Tarjoilijakin kuittasi tänään, että tilaamme joka päivä samaa ruokaa lounaaksi. No miksi sitä hyväksi todettuja ruokia menisi vaihtamaan?  Ruuan jälkeen siirryimme rauhallisemmalle ja isommalle altaalle. Olivia otti asiakseen opettaa Samuelia paremmin uimaan ja opit taisi mennä vähän perillekin. Ilma on ollut joka päivä ihanan lämmin ja samoin uimavedet. Vesi ei ole ollenkaan viileää eikä uimisen jälkeen ole kertaakaan palellut, vaan märissä uimavaatteissa on mukava liikkua kun ne viilentävät vähän oloa. Olimme tänään kello viiteen asti altailla, eikä Samuel olisi vielä silloinkaan halunnut lähteä huoneeseen. Olemme viihtyneet erinomaisesti täällä Parkroyal hotellissa ja hyvä, että valitsimme kunnollisen hotellin tälle lomallemme. Täällä on ollut mukava viettää aikaa.

Samuelin yksi lempipaikoista, lastenaltaan liukumäet

Olivian sapuskat

Meidän juomat, vesipullo otettiin mukaan huoneesta sillä sinne tuodaan urakalla juomavesipulloja. Tänäänkin niitä näytti olevan yhdeksän.

Palvelu pelaa

Tämän päivän lepopaikkamme palmujen suojassa

Hotellin piahalla on tällainenkin maja

Rantaravintolan pöydät oli tyhjinä

Rantaravintola

Pyyhekoju

Samuel uimassa

Olivian uimakoulu, jossa Samuel oli oppilaana

Siistiä, avaraa ja rauhallista

Hotellin sisäpihaa

Allasbaarista saa myös vesipiipputupakkaa
 Allaspäivän jälkeen lepäsimme hetken huoneessa ja lähdimme kävelemään rantaa pitkin läheiseen Bora Bora ravintolaan. Netissä on ollut aika paljon kehuja ravintolasta, ja päätimme mennä testaamaan sen. Lapset ja Tomi tilasivat pizzat, mutta niiden taso ei vastannut ollenkaan hotellimme italialaisen ravintolan pizzoja. Minä tilasin sizzling nuudelit katkaravuilla. Ruoka tarjoiltiin kuumalla pannulla, jossa nuudeleiden päälle kaadettiin katkarapukastike. Maku oli ihan hyvä, vaikka ulkonäkö ei ihan siltä näyttänyt. Ravintola näytti olevan aika suosittu etenkin länsimaalaisten keskuudessa, mutta suomen kieltä en sielläkään kuullut. Ruokailun jälkeen otimme valokuvia rannalla ja Samuel nautti vedessä juoksentelusta. Kävimme myös pikaisesti ruokakaupassa josta Samuel osti omilla rahoilla hiekkalelut. Toivottavasti ehdimme huomenna rannalle leikkimään. Suunnitelmissa on myös vähän pidempi retki Georgetownin suuntaan, mutta emme ole vielä ihan varmasti päättäneet huomisen ohjelmaa. Katsotaan aamulla, mitkä on fiilikset.

Matkalla Bora Boraan

Ranta on täysin roskaton

Löytyi

Tällainen kyltti on ollut jo pitkään suunnitteilla kotipihaan

Minun ruokani

Rannalla on elämää iltaisin

Auringonlaskun aikaan

"What happens here, stays here!"

Bora Boran sisustuksessa on käytetty kivoja pieniä yksityiskohtia