sunnuntai 23. kesäkuuta 2019

Rantapäivä Penangissa

Heräsimme tänään aamulla kello 9.00 kun herätyskello soi. Nukuimme kaikki kuin tukit koko yön, joten matkaväsymys on nyt hoidettu yhden yön aikana pois. Meren pauhu kuuluu selvästi huoneeseemme, mutta se ei haittaa unta vaan pikemminkin rauhoittaa. Aaamupala oli hyvä, mutta melko ruuhkainen ainakin puoli kymmenen aikaan kun menimme syömään. Aamupalan jälkeen teimme pienen kävelylenkin hotellin pihapiirissä ennen uimaan menoa. Lähdin Samuelin kanssa heti kävelylenkin jälkeen altaalle ja olimme siellä kello 16.00 asti. Olivia otti pienet aamupäivän torkut huoneessa ja tuli Tomin kanssa vasta puolen päivän jälkeen altaalle. Tämä allaspäivä sovittiin jo Suomessa kun päätimme, että emme kiirehdi minnekään vaan lepäämme. Huomiseksi meillä on samat suunnitelmat.

Pihalla on paljon erilaisia paikkoja, joissa voi lepäillä.

Maisemat kohdallaan ravintolassa

Samuel suunnittelee liukumäkeen menoa

Piha-aluetta huoneen parvekkeelta kuvattuna
 Hotellin uima-altaissa on ihanan lämmin vesi ja niissä voi uida tunteja ilman, että tulee kylmä. Vesi ja ulkoilma taitaa olla suunnilleen saman lämpöisiä eli vähän reilu 30 astetta. Isommalla altaalla oli koko päivän rauhallista, mutta pienemmässä lasten altaassa oli ajoittain lähes ruuhkaa. Yksi negatiivinen asia häiritsi muutamaan kertaan eli huonosti käyttäytyvät lapsijoukot. Allasvalvojat olivat todellisessa pulassa näiden aggressiivisesti käyttäytyvien lasten kanssa, jotka eivät usko mitään puhetta, vaan allasvalvojat joutuivat estämään heitä fyysistikin esim. liukumäkeen mennessä.  Illalla nähtiin jopa kun pari pientä lasta sai porttikiellon altaille, vaikka valvojat yrittävät varmasti viimeiseen asti olla ystävällisiä. Tätä ennen sama lapsijoukkio uhitteli nyrkein Samuelille ilman syytä ja minuakin "kiusattiin" päivällä räiskimällä vettä päälle kun otin puhelimella valokuvia. Uskomatonta porukkaa, eikä vanhempia näkynyt tietenkään missään. Iältään lapset ovat ehkä noin 6-12 vuotiaita.

Meidän perhepeliin liittyi muutama muukin pelaaja

Uima-altailla on monessa paikasta maukasta makuvettä juotavaksi

Hotellilla on tällainen pieni sademetsä

Allaspäivän aikana ehdin käydä kuvaamassa vähän alueen kukkaloistoa.

Söimme tänään lounasta uima-altaalla. Täälläkin toimii kätevä systeemi eli allastuolien yhteydessä on painonappi, jota painamalla saapuu pyöräilevä tarjoilija. Hetken kuluttua ruuat ja juomat tuodaan omalle paikalle. Tämän jälkeen vaan nimmari laskuun ja summa vähennetään 1000 ringgitin (vähän reilu 200e) pantista, jonka maksoimme hotelliin saavuttuamme.

Tarjoilijat pyöräilevät myös ruokia tuodessa. Tarjotin toisessa kädessä ja pyörän ohjaus hoituu toisella kädellä.

Lounas altaalla

Hotellin ranta

Aaltojen ja meduusavaaran vuoksi meressä ei voinut uida, mutta hiekalla voi aina leikkiä.
 Allaspäivän jälkeen menimme käymään huoneessa ja lähdimme vaihtamaan valuuttaa hotellin vastapäiseen rahanvaihtopisteeseen. Tämän jälkeen kävelimme iltamarkkinoille, joita tosin oltiin vasta pysytyttämässä. Ostoksia emme juurikaan tehneet, mutta kävimme ruokapuolella syömässä. Minä söin Tomin kanssa samanlaisia nuudeleita kuin söimme eilen hotellilla. Tällä kertaa nuudelit olivat hieman tulisia Tomin makuun, mutta minulle juuri sopivia. Olivia tilasi Satay-vartaita, mutta ei uskaltanut syödä niitä, koska liha punersi vähän. Syötyämme kävimme kahvilla Starbucksissa ja kävelimme rantaa pitkin hotellille. Hotellilla tilasimme allasbaarista Olivialle uudet Satay-vartaat ja Samuel meni vielä uimaan. Siinähän se päivä sitten kuluikin ihan täydellisesti kun olimme tekemättä yhtään mitään...

Parvekkeltamme näkyi tänään häävalmisteluja

Merellä on elämää veden päälläkin

Minun ruokani, hyvää oli tänäänkin nuudelit

Näitä veijareita näkyi puissa ja johtojen päällä

Aika hauska

Iltamarkkinoiden ravintola-aluetta

Tomin juoma

Abdullah K kirjoitti...

Asiallisen näköistä! Täällä Suomen juhannuskeleissä hytistessä sitä haaveilee aina jostain leppeämmästä. Varsinkin kun lukee tällaisia juttuja..

Päivi kirjoitti...

Ei voi kyllä moittia kelejä, sillä tänään oli jopa eilistä kuumempi. Juhannussää on kohdallaan. Mukavaa kesää myös sinne Suomeen.