perjantai 28. kesäkuuta 2019

Viimeinen kokonainen päivä Penangissa

Näkymä hissin ikkunasta

Tämä viimeinen kokonainen lomapäivämme täällä Penangissa meni yhdessä hujauksessa. Aamupalan jälkeen menimme uimaan ja sen jälkeen olikin ohjelmassa matkan tärkeä osuus eli Kayan hankkiminen. Ihastuin pari vuotta sitten kesälomalla Johor Bahrussa Malesiassa Kaya -levitteeseen, joka sisältää munaa ja kookosta. Olen etsinyt sitä Thaimaasta ja Suomesta, mutta en ole löytänyt mistään. Tilasin kerran jopa ebaysta yhden purkin tätä levitettä ihan törkeän kalliseen hintaan. Olimme nähneet Georgetownin ja hotellimme puolivälissä ison Tesco kaupan ja päätimme mennä sinne etsimään Kayaa. Menimme sinne tietenkin bussilla, koska bussia on niin helppo käyttää koska se on edullinen ja busseja kulkee usein. Matka noin 7 kilometrin päähän Tescoon maksoi meiltä neljältä tasan 7 ringgittiä eli puolitoista euroa. Ennen ostosreissua vierailimme paikallisessa mäkkärissä syömässä. Hintataso oli sielläkin edullinen. Kaksi lastenateriaa ja kaksi hampurilaisateriaa aikuisille maksoi yhteensä alle 10e. Ostoreissu sujui odotusten mukaan ja löysin etsimäämme Kayaa ja hinta puolen kilon purkista oli alle euron. Ostin neljä purkkia eri merkkisiä Kaya levitteitä, vaikka matkalaukkuihin ei oikeastaan mahtuisi yhtään ylimääräistä painoa. Olen maksanut huomiselle Air Asian lennolle vain kaksi matkalaukkua ja se riittää juuri ja juuri meidän matkatavaroille. Ostosten jälkeen hyppäsimme jälleen bussin kyytiin ja jäimme 100m ennen hotellia pois bussista, kun kävimme pikaisesti Starbucksissa kahveilla.

Saavuttuamme hotellille aloin heti pakkaamaan matkatavaroita huomista varten. Tilasimme huomisaamuksi kello kymmeneksi taksin lentokentälle, koska olemme jatkamassa matkaa Bangkokiin ja sieltä suoraan Mae Phimiin. Tämä Penangin osuus matkamme alussa oli mielestämme onnistunut valinta. Vietimme suurimman osan ajasta hotellilla, mutta olimme juuri tällaisen loman tarpeessa. Saimme nauttia joka päivä lämpimästä tropiikin ilmasta, uimme paljon lämpimissä vesissä, söimme hyvin ja lepäsimme. Näimme myös pienen osan Gergetownia ja meillä oli huippukivat päivät Komtarin The Top huvipuistossa ja perhospuistossa. Ensimmäinen lomaviikkomme on nyt kuitenkin loppumaisillaan ja päätimme tämänkin päivän uiden. Tomi ja Samuel uivat pitkään meressä ja minä tilasin Olivialle pizzan, jonka hän nautti rantatuolissa maaten. Kävimme myös vielä viimeisen kerran uimassa altaassa. Hotellimme Parkroyal Penang resort on ollut kyllä erinomainen, voin lämpimästi suositella jos joku etsii täältä suunnalta hotellia. Nyt on kuitenkin käytävä nukkumaan, sillä huomenna meillä on normaalia aikaisempi herätys matkapäivän vuoksi.

Samuel viihtyi meressä

Rannalla oli tänään illalla paljon ihmisiä

Ja taas hieno auringonlasku

Iltatunnelmaa altaalla, livemusiikki soi taas taustalla

Maat kirjoitti...

Ihanaa, että lomanne oli onnistunut ja samaa toivon myös Mae Phimin osalta, mikä on minulle tuttu. Ei yhtään kaduta, että valitsin Penangin, ollaan vain Bangkokissa sen lisäksi tullen mennen.

Seuraan tätä sun blogia kuin parastakin sarjaa, tämä on iltojeni pelastus ja lepohetki ison muuttourakan keskellä

Päivi kirjoitti...

Hyvän valinnan teitte kun menette Penangiin. Meille jäi tosi hyvä kuva paikasta. Sen lisäksi että siellä on paljon nähtävää ja koettavaa, niin ihmiset olivat ystävällisiä ja rehellisiä. Myös edullinen hintataso yllätti meidät.

Tsemppiä muuttoon, me vaan täällä lomaillaan entistäkin rennommin kun siirryimme tänne rauhalliseen Mae Phimiin.