tiistai 2. heinäkuuta 2019

Coca-Cola Beach ja Mezetto -ravintola

Tänään me vietimme ensimmäisen rantapäivän Coca-Cola Beachilla. Suunnittelimme, että olisimme rannalla noin kello 11 aikoihin, mutta menimmekin hetkeksi omalle altaalle uimaan ja lähtö vähän venyi. Normaalisti täältä Bali Residenceltä on kätevä mopoilla rannalle, mutta nyt tämä alla olevalla kartalla näkyvä tie on suljettu jostain syystä. Arvelemme itse, että matkalla oleva silta olisi remontissa, koska silta on ollut aiempina vuosina huonossa kunnossa. Joka tapauksessa se, että tätä tietä ei voi käyttää aiheuttaa meille aika paljon ongelmia kulkemisessa, etenkin jos on menossa juuri Cokisrannalle tai Ban Phen suuntaan. Tomi on yrittänyt etsiä vaihtoehtoisia moporeittejä rantakadulle ilman, että joutuisimme kiertämään Kramin kautta, vaihtelevalla menestyksellä. Olemme kierrelleen kaikenlaisia hiekka- ja mutateitä ja välillä eksyneetkin matkan varrelle. Eniten noissa harharetkissä arveluttaa taloja vartioivat koirat, jotka saattavat olla hyvinkin äkäisiä. Onneksi niistä ei ole kuitenkaan ollut ongelmia ainakaan vielä.

Kuvassa näkyvä reitti on nyt suljettu

Tässä yksi Tomin idea oikopolusta, parinkymmenen metrin päässä tästä paikasta mopo jäi jumiin kuraan ja meidän oli käännyttävä takaisin.

Hyviäkin oikopolkuja löytyi, kunhan vaan muisti mistä piti kääntyä

Mopomatkalla Samuelin laukkuun lensi perhonen
Saavuttuamme rannalle, tuttavamme olivatkin jo siellä. Rannalla oli myös pari ruotsalaista perhettä, mutta muuten siellä oli hyvinkin rauhallista kuten aina kesällä. Me nautimme tästä rauhasta emmekä kaipaa ollenkaan sesonkiajan hälinää, vaikka ei sitä suuremmin täällä Mae Phimissa taida koskaan edes olla. Aika rannalla meni uiden, syöden rantaravintolan herkkuja ja kuunnellen aaltojen kohinaa. Ilma oli pilvinen mutta lämmin, eikä tänäänkään satanut ollenkaan vettä. Pilvisyydestä ja aurinkorasvasta huolimatta sain pienen punoituksen kasvoihini eli kyllä ne auringonsäteet sieltä pilvienkin lomasta tulee maahan asti.

Hyväksi todettu rantaravintola

Ravintola on paikallista tyyliä, mutta ruoka on hyvää ja palvelu pelaa.

Rannalla oli useita koiria, tämä kaveri lekotteli aurinkolavetin alla.

Pojat tykkäsivät leikkiä ravuilla

Välillä touhuttiin aalloissa

ja välillä lekoteltiin rantatuoleilssa

Nesteytyksestä on hyvä pitää huolta

Vahtikoira rannalla

Pelkäsin välillä, että kookospähkinä tippuu päähän.

Rannalla on myös suihkut käytettävissä

Mango rotit ja jäätelöä, tämän paikan suosikkiruokamme

Ei ollut tungosta.
Rantareissun jälkeen köröttelimme talolle ja Tomi joutui mopon pesuun menomatkan mutareitin takia. Meille tuotiin tänään aamulla uusi mopo, vaikka vanhassa ei ollut mielestämme mitään vikaa. Hyvä tälläkin on kuulemma ajella. Talolla kävimme taas uimassa ja joimme kahvit ja lepäsimme hetken. Olimme sopineet, että menemme viiden aikoihin Mezetto ravintolaan uimaan ja syömään tuttavien kanssa. Minusta tuntui, että päivän uintikiintiö oli jo täynnä, joten en ottanut ollenkaan edes uimapukua mukaan ja lopulta Samuel oli ainoa meidän perheestä, joka ui Mezettossa. Olemme aiempina kesinä käyneet useammankin kerran syömässä ja uimassa Mezettossa, mutta nyt uimisesta tarvitsee maksaa 100thb/aikuinen. Samalla hinnalla saa myös saunoa. Mezetto ravintolahan on Grand Blue hotellin ravintola ja allas on ensisijaisesti tarkoitettu hotellin asiakkaille. Bali Residencen allas on kuitenkin niin hyvä, ettemme oikein viitsisi maksaa erikseen uimisesta. Tällä rahastuksella Mezetto menettää asiakkaita, joiden luulisi olevan ravintolalle tärkeitä ainakin näin sesongin ulkopuolella, kun hotelli vaikutti olevan lähes tyhjillään.

Tomi pääsi mopon pesuun.

Hotelli Grand Bluen allas

Minun paistettu riisi tarjottiin ananaksessa

Pojat uimassa

Viihtyisä allasalue iltahämärässä.

JK kirjoitti...

Mekin lomailemme Mae Phimissä ja eilen vietimme samankaltaisen päivän kuin te tänään: Coca-Cola Beatch ja Mezetto- ravintola. Ranta oli ihanan rauhallinen ja ruoka maistuvaa.

Blogiasi on mielenkiintoista lukea, kateeksi ihan käy kuinka säntillisesti sitä pidät ja ihana muisto jää lomapäivistä!

Päivi kirjoitti...

Mukavaa lomaa myös teille tänne Mae Phimiin, on tämä vaan niin rentuttava paikka viettää lomaa.

Tästä blogin kirjoittamisesta on tullut minulle lomarutiini, iltaisin on kiva muistella päivän tapahtumia ja laittaa tärkeimpiä asioita muistiin :)