keskiviikko 10. heinäkuuta 2019

Bangkokista Vietnamin Hoi Aniin

Tuttu patsas Suvarnabhumin kentällä

Tänään meillä oli normaali aamuherätys ja aamupalalle meno Bangkokin Pathumwan Princess hotellissa. Aamiaisen jälkeen pakkailimme loput matkatavarat, kirjauduimme hotellista ulos kello 12.00 ja menimme etukäteen varatulla taksilla lentokentälle. Taksimatka kentälle kesti taas sen tasan puoli tuntia, joka on ollut lähes vakio keskustan ja lentokentän välillä. Lentoasemalla jätimme ruumaan menevät matkatavarat Bangkok Airwaysin baggage dropiin, jossa ei ollut yhtään jonoja ja menimme lentoaseman alakertaan vaihtamaan vähän euroja bahteiksi seuraavaa Thaimaan matkaa varten. Lentoaseman alakerrassa lentokenttäjunien lähtöpaikan lähellä olevissa valuutanvaihtokojuissa on yleensä melko hyvä vaihtokurssi. Tänään kurssit olivat siellä 34.25, kun Bangkokin keskustan vaihtopisteissä kurssit olivat 34.40.
10 päivän sääennuste lupailee mukavaa keliä

Maastapoistumismuodollisuudet sujuivat nopeasti ja passintarkastuksessa meidät ohjattiin lapsiperheille tarkoitettuun jonoon. Lentoasemalla kävelimme pitkän matkan Bangkok Airwaysin matkustajaloungeen. Bangkok Airwaysilla on lentokentillä matkustajilleen maksuton välipala- ja juomatarjoilu. Loungeen mennessä asiakkaille jaetaan myös nettitunnukset, joten meidän aika loungessa meni nettiä selatessa ja herkkuja maistellessa. Lapset olivat innoissaan, kun tarjolla oli lämpimiä popcorneja. Loungelta oli lähes kilometrin matka lähtöportillemme. Saavuttuamme portille pääsimme siirtymään melko nopeasti lentokoneeseen ja lento lähti kohti Da Nangia ajallaan. Lennolla tarjoiltiin lämmin ruoka ja juomaksi otin punaviiniä, palvelu oli erinomaista.

Bangkok Airin matkustajaloungen tarjontaa

Loungessa oli myös hyvää thai milk teetä

Ennen laskeutumista Da Nangiin koneen ikkunasta näkyi upeita vuoristomaisemia

Lentomme laskeutui Da Nangiin muutaman minuutin aikataulua edellä. Pääsimme nopeasti siirtymään passintarkastusjonoon ja se eteni melko vauhdikkaasti. Täällä ei kyselty mitään kysymyksiä, toisin kuin Bangkokin päässä, jossa kartoitettiin aiemmat Vietnamissa käynnit, matkan kesto, reitti ja maasta poistuminen. Saatuamme matkatavarat Tomi hommasi kännykkäänsä paikallisen SIM-kortin ja tapasimme kuljettajamme. Kävimme vielä pikaisesti vaihtamassa aseman ulkopuolella Vietnamin valuuttaa. Siinähän sitä onkin taas opettelua näiden rahojen kanssa kun 1 euro on noin 25 000 dongia. Katsoin kelloa, kun lähdimme lentoasemalta kohti Hoi Ania ja meillä oli mennyt vain noin 40 minuuttia lennon laskeutumisesta siihen, että istuimme taksiin ja pääsimme jatkamaan matkaa. Matka Hoi Aniin kesti vajaat puoli tuntia. Matkn varrella katselimme upeasti valaistuja rakennuksia, teiden varsia ja näimme hienon Drangon Bridgenkin.

Hotellille saavuttuamme meidät otettiin todella lämpimästi vastaan. Saimme tervetulojuomat ja yksityiskohtaisen esittelyn hotellista ja ympäristöstä. Olin varannut huoneen, joka on maan tasalla ja huoneessa on ulkotiloissa oleva kylpyhuone. Kuvissa se näytti kivalta ja onhan se mukava, kunnes lattialla tuli vastaan jättiläistorakka. Tainnutin torakan hyttysmyrkyllä ja heitin sen etupihalle. Toivottavasti torakan kaverit eivät tulee samaan paikkaan eli meidän kylppäriin. Hotellimme Gem Riverside oli todella edullinen. Majoitumme perhehuoneessa, jossa on kaksi parivuodetta. Henkilökunta vaikuttaa erityisen ystävälliseltä ja tämän illan ruoka oli parasta mitä olen tällä reissulla syönyt. Hotelli on myös aivan uusi, joten ensivaikutelma on hyvä. Saa nähdä mitä mieltä olemme hotellista viikon kuluttua. Illalla emme ehtineet juuri muuta tehdä kuin purkaa tavaroita, käydä syömässä hotellin ravintolassa ja kävin myös Samuelin kanssa uimassa. Huoneemme sijaitsee kätevästi aivan uima-altaan äärellä.  Huomiseksi meillä ei ole vielä mitään suunnitelmia, ehkä uimme ja käymme tutustumassa Hoi Anin keskustaan, jonne on kävelymatka hotelliltamme.

Huoneemme ulkokylppäri

Ulkokylppäristä on ikkuna sisätiloihin

Ehdimme käydä myös uimassa

Oli pakko kuvailla puutarhan lyhtyjä

Bánh xèo pannukakku oli juuri niin hyvää kuin olin etukäteen ajatellut. En olisi osannut syödä sitä oikein eli riisipaperiin käärittynä, jos en olisi saanut tarjoilijalta oppituntia syömiseen.

Maat kirjoitti...

Kivaa Vietnamin oleskelua! Täällä Suomessa hytistään kylmästä. Olisi kiva kuulla, mikä tämänkertaisista matkakohteistanne sykähdytti teitä eniten. Plussat ja miinukset.

Päivi kirjoitti...

Toivottavasti säät lämpenee pian siellä Suomessakin, täällä ei tarvitse hytistä kylmässä. Kirjoittelen taas matkan yhteenvetoa eli niitä plussia ja miinuksia kun kotiudumme reissultamme :)