maanantai 1. heinäkuuta 2019

Rento lomapäivä Mae Phimissä

Tällainen kaveri oli eksynyt aamulla keittiöön

Otsikkokin sen kertoo, että vietimme tänäänkin lomaa parhaimmillaan eli rennosti oleskellen. Aamu alkoi kahvinkeitolla ja kananmunien paistamisella noin kello 9.00. Aamupalan naustiskelimme Villa Anniinan viihtyisällä terassilla ihanan lämpimässä säässä. Aamukahvien jälkeen meinasi taas tulla kuuma, joten lähdimme uimaan ja hetki altaalle menon jälkeen saapuivat vieraamme. Olimme useamman tunnin altailla vieraiden kanssa uimassa. Lapset leikkivät keskenään ja söimme myös allasravintolassa porukalla. Tarjoilu oli erittäin hidasta ja osa porukasta joutui odottamaan yli tunnin ruokia, mutta olemme nyt lomalla joten "mai pen rai". Minä tilasin taas hyväksi havaitsemani Massaman curryn, sillä en ole missään saanut parempaa Massamania kuin tässä ravintolassa.

Vieraita odotellessa

Meidän lempparipaikka

Vieraiden lähdön jälkeen kävin pyöräilemässä Samuelin kanssa pari kertaa tämän Bali Residencen alueen ympäri, mittaa lenkille tulee noin 900m. Samuelin pyöräily isolla pyörällä sujui nyt edellistä kertaa huomattavasti paremmin. Pyöräilyn jälkeen lepäilimme vielä hetken ennen kuin lähdimme moporetkelle. Mopoilimme ensin Mae Phimin suurimpaan kauppaan eli Pattana supermarkettiin Kramiin. Olivia halusi ostaa sieltä kotiin vietäväksi muutaman pussin satay-kastikeaineksia, sillä mistään muusta kastikeaineksesta ei tule niin hyvää satay-kastiketta kuin paikallisesta Lobon maustesekoituksesta. Olisimme ostaneet myös kastikkeeseen tarvittavaa kookosmaitojauhetta kaupasta, mutta sitä ei ollut saatavilla. Pattanan jälkeen mopoilimme bensa-asemalle ja huomasimme jo eilen, että bensa-aseman yhteyteen oli rakennettu uusi 7eleven kauppa. Viime kesänä kauppaa ei ollut, koska se oli kuulemma palanut. Bensa-aseman jälkeen tarkastimme vielä paikallisen "rojukaupan" tarjonnan, mutta onneksi sieltä ei löytynyt mitään ostettavaa.

Pattana supermarket

Uuden 7elevenin vessan edessä on hieno patsas

Viimeinen etappimme moporeissulla oli Bali pizzeria Mae Phimin rantakadulla. Olemme käyneet monta kertaa aiemminkin tässä pizzeriassa ja ajattelimme mennä syömään sinne jotain pientä iltapalaa. Ravintola on siisti ja viihtyisä ja siellä oli livemusiikkia, vaikka asiakkaita ei ollut kuin muutama. Tarjoilu oli hyvää ja pizzat ovat hyviä, sillä ne paistetaan perinteisessä kiviuunissa. Minä söin tempurakuorrutettuja kasviksia, jotka olivat myös todella maukkaita. Juomaksi tilaan yleensä mangosmoothien, mutta otinkin nyt vaihtelun vuoksi ananassmoothien ja se oli erinomaista.

Mae Phimiin rantakatua

Bali pizzeria

Kasvistempura

Samuel olisi halunnut mennä syömisen jälkeen uimaan mereen, mutta koska ilta oli jo pitkällä ja ulkona täysin pimeää, jäi uintireissu tekemättä. Kävimme kuitenkin pikaisesti rannalla nauttimasta lämpimästä merituulesta ja kuuntelemassa aaltojen pauhua. Yritämme ajoittaa mopolenkkimme siten, että ehtisimme ennen pimeää ajaa takaisin Villa Anniinalle, mutta emme koskaan onnistu siinä. Ajoimmekin taas täydellisessä pimeydessä takaisin, mutta onneksi Tomi osaa jo reitit niin hyvin ettei pimeys juurikaan haittaa. Talolle päästyämme menimme vielä altaalle uimaan ja pelailemaan pallolla. Siinähän se toinenkin kokonainen lomapäivä meni täällä Mae Phimin ihanassa rauhassa. Kohta pääsee taas nukkumaan ja huomenna olisi tarkoitus viettää rantapäivä tuttavien seurassa.

Paikalliset kansoittavat nämä tuolit viikonloppuisin

Rannalla on hiljaista keskellä viikkoa

"Let the sea set you free"