tiistai 9. heinäkuuta 2019

Mahanakhon skywalk ja Unicorn Cafe

Menimme skytrainilla hotelliltamme Chong Nonsi asemalle, jossa Mahanakhon sijaitsee.

Tänään meillä oli selkeä ohjelma eli aamupalalle ja sen jälkeen Mahanakhonille ja Unicorn kahvilaan. Suunnittelimme ensin, että menisimme sunnuntaina käymään Mahanakhonilla, mutta huomasimme että liput ovat halvemmat keskellä viikkoa, joten siirsimme menoa. Toinen suunnitelma oli, että olisimme menneet sinne eilen, mutta Unicorn Cafe on kiinni maanantaisin ja halusimme yhdistää nämä kaksi paikkaa, koska ne sijaitsevat lähekkäin. Tänään oli sitten viimeinen mahdollinen päivä käydä näissä paikoissa, koska olemme huomenna jatkamassa matkaa kohti Vietnamia. Meillä oli tarkoitus käydä Mahanakhon Skywalkissa jo viime jouluna, mutta Samuelin sairastuttua täällä lomamme aikana emme päässeet kävelemään taivaalle. Minä suunnittelin, että olisin jäänyt Olivian kanssa maan tasalle, mutta Olivia halusikin mennä mukaan, joten minäkin päätin kerätä rohkeuteni ja suunnata yli 300 metrin korkeuteen muun perheen mukana.

Mahanakhonille pääsee kätevästi Chong Nonsi skytrain asemalta, josta menee suoraan kävelysilta rakennuksen sisälle. Sisältä ostimme liput, jotka sisälsivät vierailun näköalatasanteella ja lasiterassilla. Aikuisten lippu maksoi vähän alle 700 thb ja Samuelin lippu 240 thb. Hissi, joka vei meidät ylös rakennuksen huipulle, oli todella nopea. Kävimme juuri Penangissa Komtarin Rainbow skywalkilla ja siellä hissimatka kesti kauemmin, vaikka rakennus oli matalampi. Hissimatka päättyi näköalatasanteelle, josta näki maisemat joka puolelle. Näköalatasanteen jälkeen menimme lyhyen hissimatkan vieläkin korkeammalle, jossa sijaitsi lasiterassi ja vieläkin korkeammalla tasanne, jossa oli pyöreä sohva. Tämä paikka oli aivan rakennuksen huipulla. Lasisillalle mentäessä piti kenkien päälle laittaa kangassuojat. Valokuvaus piti hoitaa lasisillan ulkopuolella, sillä kameroiden ja kännyköiden käyttö oli kielletty lasisillalla. Ylhäällä tornissa ei ollut ollenkaan ruuhkaa, mutta oltuamme siellä ehkä puolisen tuntia alkoi sataa ja ulkotiloista piti poistua. Emme jääneet odottamaan sateen loppumista, vaan tulimme hissillä alas tornista ja kävelimme kauppojen läpi pois rakennuksesta. Luulin, että minua pelottaisi noin korkeassa paikassa, mutta selvisin ongelmitta rakennuksen huipullakin. Lasisillalle en uskaltanut mennä, mutta oli kiva valokuvailla ja ihailla maisemia. Kiva paikka.

Rakennus tavoittelee taivasta.

Vauhdikas hissi

Näkymiä näköalatasanteelta

Olivia rohkeana lasiterassilla

Samuelia ei pelottanut tippaakaan terassilla oleminen

Huipulla on myös ravintola

Bangkokin korkein paikka

Tätä ylemmäs ei pääse Bangkokissa

Lasiterassi alhaalta katsottuna.
Mahanakhonin jälkeen kävelimme Unicorn kahvilaan, koska meillä oli siellä treffit tuttaviemme kanssa. Kävimme tässä samassa kahvilassa Olivian kanssa viime jouluna ja tykkäsimme kovasti paikasta. Nyt menimme sinne koko perhe. Tilasimme pöydän koreaksi herkkuja ja söimme niitä ihan liikaa. Ruuat ovat todella upean näköisiä ja ihme kyllä myös erittäin maukkaita. Ruokien hinnatkin ovat samaa luokkaa kuin muissakin kahviloissa eli edullisia ainakin Suomen hintatasoon nähden.

Uusi suosikkijuomani Thai Milk tea hienosti koristeltuna

Olivian kaakao

Letut oli oikeasti hyvän makuisia, jokaisessa oli erilainen täyte

Kahvilakäynnin jälkeen matkustimme tuttaviemme kanssa samaa matkaa skytrainilla Chong Nonsilta Asokin skytrain asemalle. Hyvästelimme mukavat matkakumppanit, sillä he lähtevät huomenna Suomeen. Toivottavasti tapaamme viimeistään ensi kesänä. Me jatkoimme matkaa Terminal 21 ostoskeskukseen, joka sijaitsee ihan Asok aseman vieressä. Suuntaisin ensimmäisenä ostoskeskuksen Japani kerroksen vessaan, sillä tiesin että siellä on ihanat japanilaiset WC-istuimet. Nehän tulivat meille tutuiksi toissa jouluna, kun olimme Tokiossa käymässä. Vessan jälkeen kiertelimme ostoskeskuksessa ja teimme pieniä ostoksia. Ostoskeskuksen jälkeen menimme käymään läheisessä Korea Townissa. Minulla oli vähän suuremmat odotukset paikasta, sillä Korea Town osoittautui vain pienehköksi ostoskeskukseksi, jossa oli vain muutama avoinna oleva ravintola alakerroksessa. Pikaisen kiertelyn jälkeen palasimme skytrainilla hotellille, kävimme kahvilla loungessa ja menimme hetkeksi huoneeseen lepäämään.

japanilainen vessa

Olivia osti paidan tästä kaupasta

Daisoa ei voi ohittaa menemättä sisään

Pienen lepotauon jälkeen lähdimme kävelemään National Stadiumin lähellä olevaan Tesco Lotukseen, koska meidän piti mennä ostamaan kotiin lasten lemppari nuudeleita. Matkalla alkoi kova sade ja jouduimme odottelemaan noin 15 minuuttia sateen loppumista erää kaupan lipan alla. Lopulta pääsimme kuivina kauppaan. Teimme tarvittavat ostokset ja kävimme Pizza Companyssa syömässä. Saavuimme hotellille takaisin vasta yhdeksän jälkeen ja nyt on alettava pakkailemaan matkatavaroita huomista lähtöä varten. Kävimme tänään varaamassa valmiiksi kyydin lentoasemalle, sillä emme mahdu tavalliseen taksiin neljästään laukkujen kanssa. Olemme joskus aiemmin varanneet hotellin kalliin kuljetuksen kentälle, mutta täällä toimi sama menettely kuin muissakin hotelleissa eli kun tilaa taksin hotellin ovimieheltä, niin hinta on murto-osa hotellin omaan kuljetukseen verrattuna.