sunnuntai 25. joulukuuta 2016

Odotettu päivä

Tänään oli kovasti odotettu päivä, sillä mummo ja vaari tulivat Aonangista tänne Koh Lantalle neljäksi yöksi. Koko aamupäivä menikin tässä odotuksessa, sillä tiesimme heidän lähtevän Aonangista kello 10.00 ja vaari ilmoitti, että he olisivat tällä noin kello 13.00 aikoihin. Hyvä että maltoimme käydä aamiaisella, sillä päätimme mennä heitä ajoissa vastaan respaan, että olisimme varmasti paikalla heidän saapuessa. Aamiaisen jälkeen seurailin hetken Samuelin leikkejä omalla terassilla ja altaalla kunnes minun oli pakko liittyä uimaseuraksi ihanan kuumuuden vuoksi. Tänään nimittäin oli odotettu päivä senkin suhteen, että aurinko paistoi. Kävin uimassa Samuelin kanssa myös isolla altaalla, jossa oli tänäänkin paljon porukkaa. Uimisen jälkeen menimme koko perhe allasbaariin jätskeille ja siirryimme hotellin aulaan odottamaan mummoa ja vaaria. Samuel ja Tomi kuitenkin kyllästyivät odotukseen ja menivät huoneeseemme, minun ja Olivian jatkaessa sitkeää odotusta. Odottaessamme hotelliin saapui noin kymmenessä minibussissa TUI:n matkalaisia eli aamupalalla saattaa olla huomenna ruuhkaa.

Odotuksemme mummon ja vaarin tulon suhteen palkittiin vähän ennen kahta, kun he saapuivat hotellille. Olipa ihana tavata pitkästä aikaa. Menimme heidän kanssaan käymään heidän huoneessaan joka sijaitsee toisessa hotellirakennuksessa. Olivia sai tuliaisiksi Krabilta löytyneitä lempinuudeleita ja mummo oli löytänyt kaupasta myös ihania mangokarkkeja. Majoittautumisen jälkeen menimme uimaan mummon ja vaarin huoneen edessä olevaan altaaseen, jossa emme olleet vielä käyneet.

Tällaisella autolla vieraat ja matkatavarat kuljetetaan kauempina sijaiseviin huoneisiin.

Näkymä mummon ja vaarin parvekkeelta

Tässä altaassa polskuttelimme ensimmäistä kertaa
 Uintireissun jälkeen lähdimme kävelemään hotellin rantaan. Istahdimme hetkeksi rantatuoleihin ja ihailimme auringonlaskua, joka näytti tänäänkin upealta vaikka taivas olikin vähän pilvinen. Nämä lämpimät illat täällä Thaimaassa ovat ihania ja näiden hetkien muistolla jaksaa taas odottaa seuraavaa reissua sitten koti Suomessa. Auringonlaskun ihailun jälkeen annoimme Thai Cat ravintolalle uuden mahdollisuuden ensimmäisen illan pettymyksen jälkeen. Palvelu pelasi taas ripeästi ja minun pad thai oli parempaa kuin ensimmäisenä iltana, mutta netistä lukemiini hehkutuksiin paikasta en kyllä yhdy. Lisäksi laskumme oli ensimmäistä kertaa tällä reissulla yli 1000thb, tarkasti ottaen 1050thb joten hintatasokin on hieman korkeahko.

Samuel ihaili ravintoloiden edessä olevia kaloja, jos oikein muistan niin tässä on barracuda ja blue marlin.

Thai Cat ravintola

Lapset on huomioitu monissa paikoissa täällä Koh Lantalla, näillä leluilla sai leikkiä Thai Catin edessä.

Paluumatkalla pysähdyimme rannan kauppaan, josta ei kuitenkaan löytynyt etsimiämme virvokkeita.
 Rannalta palattuamme Tomi rassaili vaarin tietokonetta, että saisi netin toimimaan ja vaari meni Samuelin kanssa viilentelemään hikistä oloa uima-altaaseen. Siinähän se päivä sitten menikin, oikeastaan taas tekemättä yhtään mitään. Huomiseksi olemme suunnitelleet lähtevämme mopoilureissulle Tomin ja vaarin kanssa. Mummo lupautui lapsenvahdiksi. Ostimme ensi viikolle myös snorklausretken, siitä lisää sitten myöhemmin.