lauantai 31. joulukuuta 2016

Viimeinen päivä Bangkokissa

Tänään olikin sitten taas reissun viimeinen kokonainen lomapäivä. Aamu alkoi tavalliseen tapaan aamiaisella. Aamiaisen jälkeen kävimme hotellin businesscenterissä printtaamassa boardingpassit, joita tarvitaan lentokenttien väliseen maksuttomaan kuljetukseen. Laitoimme nopeasti tavarat kasaan ja ehdimme jo 11.00 kuljetukseen, vaikka olimme suunnitelleet menevämme 11.20 bussilla. Don Muangin lentoasema on laajentunut ja vanhan terminaalin viereen on rakennettu uusi terminaali, jonne saavuimme Krabin lennoltakin. Emme olleet varmoja kummasta terminaalista bussi lähtee. Menimme ensin katsomaan vanhasta terminaalista ja sieltähän se onneksi lähtikin. Matka Suvarnabhumille kesti taas tasan 45 minuttia. Bussissa oli useita muitakin matkustajia, mutta mitään ruuhkaa siellä ei ollut.

Amarin munakaspiste

Yksi Amarin aamiaispöydistä

Löytyi sieltä hedelmiäkin yms.

Silta Amari Don Muangilta lentoasemalle.

Lentokenttäbussi lentokenttien välillä
 Suvarnabhumille saavuttuamme päätimme kävellä hotellille kellarikerroksesta kulkevaa tunnelia pitkin. Matkaan kului muutama minuutti, mutta hotellilla meillä oli pieni ongelma koska liukuportaat ja hissi olivat molemmat huollossa ja jouduimme kantamaan isot laukut rappusten ylös. Onneksi Tomi on niin vahva, että kaksi parikymmentäkiloista laukkua käsissään hän kiipesi reippaasti yläkertaan. Respassa sisäänkirjautuminen sujui nopeasti ja pääsimme heti huoneeseemme. Varasimme tällä kertaa perushuoneen, vaikka hintaero executivehuoneeseen olisi ollut aika pieni. Tiesimme ettemme olisi kuitenkaan iltadrinkkien ja ruuan aikaan hotellilla, joten sekin etu jäisi käyttämättä.
Alikulkukäytävä Suvarnabhumin lentoasemalta Novotelille

Näkymä huoneemme ikkunasta

Hotellin aula
 Melko pian majoittumisen jälkeen lähdimme kävelemään takaisin lentokentälle, josta lähtee juna keskustaan. Junan lähtöpaikalla meitä odotti iloinen yllätys, sillä matkat olivat tänään ilmaisia uuden vuoden kunniaksi. Seuraava yllätys oli Phaya Thain asemalla, sillä myös sky train matkat olivat tänään ilmaisia. No sehän sopi meille paremmin kuin hyvin. Keskustassa menimme suoraan MBK:hon. Ensin kävimme Swenssenssissä jätskeillä, eihän tämä muuten olisi reissu eikä mikään, jos emme pääsisi sinne käymään. Jätskien jälkeen aloitimme shoppailukierroksen, ja siinä hommassa meni useampi tunti.  Tomi houkutteli minua naureskellen syömään MBK:n foodcourtiin, josta sain kerran ruokamyrkytyksen. Jätimme sen kuitenkin väliin ja menimme tänäänkin Pizza Companyyn loman lopettajaisiksi. Lähdimme takaisin hotellille vähän ennen kahdeksaa. Matkat sujuivat taas hyvin ilmaisella sky trainilla ja junalla.

Mukava lahja matkustajille

Sky trainilla ei ollut normaalia suurempia ruuhkia

Täällä käydään joka reissulla

Vähän huono valinta, liikaa kermaa, mutta hyvää oli silti.

Kovasti kehuttu ja mainostettu liike, mutta aika kovat hinnat.

MBK:n pihassa oli iso joulukuusi. Takana häämöttää Mercure Siam hotelli, meidän lempparimme Bangkokissa.

Uudesta kuninkaasta valtavan isoja kuvia Bangkokissa.
Vuosi vaihtuu täällä Bangkokissa tunnin päästä ja me vietämme vuoden vaihteen lentokenttähotellissa. Samuel on jo nukkumassa ja niin olemme me muutkin kohta. Tämä reissu lähenee loppuaan, mutta niinhän se taas menee, että on lähdettävä kotiin, jotta voi suunnitella uusia matkoja. ”To travel is to live”

Unknown kirjoitti...

Onnellista Uutta Vuotta ja hyvää kotimatkaa !

Päivi kirjoitti...

Kiitos ja samoin oikein hyvää uutta vuotta myös teille!