tiistai 20. joulukuuta 2016

Sadepäivänä Saladanissa

Laitoin eilen kellon soittamaan aamuksi kello 8.40, jotta ehtisimme aamiaiselle ajoissa. Lapset olivatkin niin väsyneitä, että jouduin herättelemään heitä aamulla vähän ennen yhdeksää. Samuelkin nukkui matkaväsymyksiään pois yli 13 tunnin unilla. Tuttuun tapaan ehdimme aamiaiselle yhdeksäksi. En odottanut suuria tämän hotellin aamiaiselta ja netistä luetut palautteet pitivät tälläkin kertaa paikkansa. Aamiainen oli normaali kolmen tähden hotellin aamiainen eli lähes kaikki tarvittava löytyi, paitsi ei juustoa, ja vatsan sai täyteen perusjutuista. Samuel yllätti meidät, sillä hän söi runsaan aamiaisen normaalien närkkimisten sijaan. Aamiaisen jälkeen ostimme liput hotellin joulujuhlaan. Juhlaohjelma ja ruokalista näytti hyvältä. Siitä sitten lisää jouluaattona....

Sotkuinen huoneemme, reilun kokoinen tosin. Olivian sänky ei näy kuvassa, koska se jää tähän huoneen oikeaan etuseinustalle.
Yöllä oli satanut vettä ja pilvinen sää jatkui aamullakin. Suunnitelmiamme se ei sotkenut, sillä olimme menossa letityttämään Olivian hiukset uima-altaalle. Hiusten letityksestä pyydettiin 800thb ja suostuimme heti siihen, koska muistelen meidän maksaneen samasta hommasta suunnilleen saman summan aiemminkin. Olivian letityksen aikana minä ja Samuel uimme altailla ja Tomi huilasi lepotuolissa. Letitykseen meni taas pitkä aika ja lapset olivatkin jo taas nälkäisiä. Tilasimme allasravintolasta Olivialle paistettua riisiä ja kanaa ja Samuelille ranskalaisia perunoita. Minä join papayashaken ja kylläpä se olikin taas hyvää.

Hiuksiin taas huoleton lomalook

Sampan jätskitauko

Olivian watermelonshake ja minun papayashake

Syömisen aikana alkoi sataa melko reippaasti vettä. Menimme huoneeseemme ja kävin lämpimässä suihkussa, koska minulle tuli kylmä istuessani märissä uikkareissa ravintolassa. Hain hotellin respasta muutamia suomalaisia lehtiä luettavaksi ja lepäilimme huoneessa muutaman tunnin. Tekemiset ovat aika vähissä täällä hotellilla sadepäivänä. Sateen hieman tauottua, päätimme lähteä käymään saaren pääkaupungissa Saladanissa. Tuktuk jätti meidät erään ostospaikan eteen ja se olikin hyvä paikka, sillä teimme siellä aika hyviä ostoksia. Olen huomannut, että täällä Koh Lantalla on hieman erilainen tarjonta katukojuissa kuin mitä esim. Rayongin ja Pattayan suunnalla. Samoin ruokakaupasta ei tahdo löytyä hyväksi havaittuja elintarvikkeita, joita olemme perinteisesti ostaneet joka reissulla. Shoppailtuamme ja kierreltyämme kaupoilla lähdimme etsimään ruokapaikkaa. Halusin mennä meren rannalle syömään ja katselin samalla, jos löytäisimme Coco nimisen ravintolan, josta olen lukenut kehuja. Ravintola löytyikin lähes heti ja menimme sisään. Ensivaikutelma oli, että ravintola on ehkä meille liian kallis, sillä se näytti niin kivalta. Vilkaisin nopeasti ruokalistaa ja totesin hintatason olevan halvempi kuin eilisessä Thai Catissa joten menimme peremmälle. Ruokalista näytti niin houkuttelevalta, että poikkesin varmasta valinnasta ja tilasin pad thain sijaan cashewpähkinä-katkararapukastiketta ja riisiä. Onneksi tilasin sitä, nimittäin se oli oikein hyvää. Tomin pad thaissa oli tässäkin ravintolassa porkkanaa, joten ehkä se on Koh Lantan erikoisuus laittaa sekaan raastettua porkkanaa.

ja sitten vuorostaan mangoshake ruuan kanssa

Samuel osti Sensei Wu legon

Minun ruokani

Ravintolasta näkyi Lantan uusi silta

Kiva paikka illalliselle

Ruokailun jälkeen kävimme parissa elintarvikekaupassa ostamassa syötävää hotellille. Saladanissa oli useita 7eleven kauppoja sekä isohko Lanta Market. Myös Tesco express nähtiin matkalla, mutta emme käyneet siinä. Hotellille palatessamme sama mukava tuktuk kuski joka vei meidät Saladaniin viittilöi meille, joten otimme saman kyydin takaisinpäin. Olin aamulla luvannut viedä Olivian hierontaan, joten lähdimme vielä etsimään rannasta hierontapaikkaa. Ajattelin, että kaikki paikat ovat jo kiinni koska kello oli jo noin kahdeksan, mutta hotellin rannassa oli pari joutilaan näköistä hierojaa. Tunnin öljy- ja jalkahieronta maksoi yhteensä 600thb. Olivia nautti kovasti hieronnasta ja minustakin paikka oli ihan täydellinen. Täydellinen pimeys, meren kohina, reggaemusiikki ja hieronta oli ihana päätös tälle pilviselle päivälle. Minä sain voimakkaan hieronnan, hierojani oli varsinainen rautanäppi. Kaiken päätteeksi hän esitteli vielä thaihierontataitojaan ja väänteli minua jos jonkinlaisiin asentoihin. Pelkäsin selkärankani katkeavan, mutta onneksi niin ei tapahtunut. Nyt onkin kiva käydä nukkumaan lihakset rentoutuneina. Toivottavasti huomenna paistaa aurinko!
Hotellimme rantaravintola

ja rantahierontapaikka

Matka rannasta hotellille menee bungalowien ohi ja välillä myös melkoisen viidakon halki. Samuel oli toisaalta kauhuissaan, mutta toisaalta innoissaan erikoisista viidakon äänistä. Äänet ovat todella voimakasta kurnutusta, viserrystä, siritystä, sihinää, viserrystä ja rapinaa...