tiistai 21. joulukuuta 2010

Viimeinen päivä Pattayalla

20.12.2010 Eilen oli viimeinen kokonainen lomapäivä Pattayalla. Nettiyhteys ei toiminut illalla, joten kirjoittelen nyt vähän jälkikäteen eilisen päivän kuulumisia. Aamupäivän vietimme taas perinteisesti uima-altaalla. Hotellissa oli iso joukko tuttaviamme samaan aikaan, joten vaihdoimme viime hetken kuulumisia ja toivottelimme toisillemme hyvät joulut ja lomat. Koska meidän loma on nyt mennyt sairastelevien lasten ehdoilla, päätimme että yritämme viimeisen lomapäivän kunniaksi käydä eläintarhassa. Tarkoituksemme oli mennä Pattaya Park vesipuistoon, mutta emme voineet lähteä sinne puolikuntoisten lasten kanssa. Kävimme viime talvena Pattayan Krokotiili- ja kivipuistossa ja koska se oli niin viihtyisä paikka, menimme nyt samaan paikkaan uudelleen. Olivian reissun kohokohta oli jälleen krokotiilien syöttäminen. Lisäksi lapset syöttivät kissakaloja (Giant cat fish, monneja), kävimme krokotiiliesityksessä ja kiertelimme puistossa ihaillen eläimiä ja todella upeata puutarha-aluetta.

Krokotiiliesitys
 Olivia syöttää kaloja
 Anne, Marko ja pojat ihailemassa puistoa
 Krokotiilipuistoreissun jälkeen Olivia meni Päivin hoitoon ja me lähdimme pienellä porukalla ostoksille TescoLotukseen. Ostimme pääasiassa elintarvikkeita Koh Changin reissulle, mutta mukaan tarttui myös ihana prinsessamekko Olivialle ja muuta pikku sälää.

Ostosreissun jälkeen haimme erittäin väsyneen Olivian Päivin ja Joken hotellihuoneesta ja menimme hotellin ravintolaan syömään. Söimme viihtyisässä ravintolassa kynttilänvalossa hyvän illallisen. Minä päädyin taas kerran Pad Thaihin (saa nähdä missä vaiheessa reissua kyllästyn siihen) ja juomaksi otin Mai Tain, joka tarjoiltiin taas näyttävästi ananaksesta. Olivia väsähti totaalisesti kesken ruokailun ja lähdimme ennen muita huoneeseen. Olivia nukahti heti huoneeseen mentyä ja minä aloitin pakkausurakan. Mikähän sai taas meidät jättämään pakkauksen viimetippaan? Tavaraa oli kertynyt kahden ison matkalaukun, lätkäkassin tai oikeastaan huoparullakassin ja 85-litraisen rinkan verran. Kun olin saanut tavarat kasaan kävin napsimassa hotellialueelta parit kuvat. Valitettavasti taaskaan Thaimaan ihana lämpö ja tunnelma ei välity kuvien kautta eteenpäin...