maanantai 12. kesäkuuta 2017

Ao Khai Beach

Kuva kertoo mitä teimme ensimmäiseksi kun heräsimme aamulla eli menimme tietysti uimaan. Oltuamme vähän aikaa altaalla Poo poika tuli uimaan kanssamme. Olin Samuelin kanssa altaassa kaksi tuntia, eikä hän olisi senkään jälkeen suostunut millään nousemaan pois vedestä. Aikamoinen vesipeto.

Näkymät talon sisältä pihalle.
 Pitkien aamu-uintien ja aamupalan jälkeen lähdimme moporeissulle, suuntana tällä kertaa Mae Phimin niemen takapuolella oleva ranta Ao Khai. Tämä on myös sellainen paikka, jossa emme ole aiempina kesinä käyneet. Katsoimme etukäteen googlemapsista reitin rannalle ja se löytyikin helposti. Matkaa talolta oli noin kuusi kilometriä. Rannalla on pari hotellia ja pari rantaravintolaa. Maisemat ovat todella kauniit, mutta ranta oli erittäin roskainen muualta paitsi Centara-hotellin kohdalta. Siellä työntekijät näyttivät haravoivan rantaan ajautuneet roskat pois, muissa ravintoloissa työntekjät makailivat tuoleilla ja tuijottivat kännykkää koska asiakkaita ei juurikaan näkynyt.

Kävelimme rannan läpi ja valitsimme ravintolaksemme Drift-baarin. Meille aseteltiin rannalle rantatuolit pehmusteineen ja tilasimme juomat. Oliviaa vähän häiritsi kuumuus, mutta passitin hänet viilentymään rantaan Samuelin kanssa että märät vaatteet auttaisivat vähän kuumuuteen. Uimme ja joimme juomiamme ehkä tunnin verran ja totesimme, että tästä rannasta ei tullut suosikkiamme roskaisuuden vuoksi.

Ao Khai rannan rantakatu

Centara hotellin rantabaarissa on tällaiset valotuolit, jotka haluaisin omaan kotiinikin.

Tälläkin rannalla oli rapuja, Olivia pelästyi isoa rapua ja sanoi, ettei mene enää uimaan.

Samuel ei pieniä rapuja pelkää.

Reissun eka Mai Tai, hyvää oli

Drift baari
 Juotuamme ja kuivateltuamme lähdimme hiekkaisina mopoilemaan kohti Mezetto ravintolaa, jossa kävimme uimassa ja syömässä useamman kerran viime kesänä. Mezetto-ravintola on Grand Blue hotellin ja condon ravintola, mutta ravintolan asiakkaat saavat vielä käyttää allasaluetta maksutta. Tähän käyttöoikeuteen on luultavasti tulossa muutos, mutta ainakin tänään saimme vielä uida ilmaiseksi. Allasalue on erittäin siisti ja rauhallinen. Ravintolan ruoka on aika keskinkertaista thairuuan osalta (söin pad thain), mutta pizzat ovat hyviä. Vielä viime kesänä allasalueen sauna ei ollut käytössä, mutta nyt sinne pääsi ottamaan löylyt. Sauna oli erinomainen ja sen jälkeen oli kiva käydä uimassa. Olimme täälläkin aika pitkään koska meillä ei ollut kiire mihinkään.

Etualalla olevat allastuolit ovat lämmitettyjä, ehkä vähän liiankin kuumia.

Ravintola altaalta päin kuvattuna, illalla ravintola on kauniisti valaistu.

Ravintolan pizzat on hyviä.

Sauna oli loistava.

Allasalueen takaa pääsee suoraan Seabreezen alueelle.

Valittelin eilen, että Mae Phimin rojukauppa on lopettanut toimintansa, mutta tänään huomasimme että entisen paikan lähistölle on avattu uusi iso rojukauppa. Kävimme pikaisesti kaupassa paluumatkalla talolle. Samuel osti itselleen maastokuvioiset tatuointihihat, haavin ja mailapelin. Ostokset maksoivat yhteensä lähes kaksi euroa. Hinnat ovat kohdallaan tässäkin kaupassa. Pitää mennä vielä joku päivä tutkimaan tarkemmin tarjontaa.

Siinähän se päivä sitten taas vierähtikin. Lähdimme päivällä liikenteeseen ja palasimme talolle auringonlaskun aikaan. Mopoilimme nyt talolle Kramin kautta ja sieltä kuljettaessa tiet onkin valaistuja eikä matka pelottanut kuten eilen. Emme ole vielä yhtään suunnitelleet huomista ohjelmaa, mutta eiköhän se päivä ala taas uima-altaalta vaikka jatkoa ei ole vielä tiedossa. Ilmojen pitäisi jatkua tämän viikon aurinkoisina, joten sadepäivän ohjelmat pidetään vielä jemmassa...