perjantai 23. kesäkuuta 2017

Hard Rock Hotel Pattaya

Kaksi viikkoa Mae Phimissä kului vähän liian nopeasti ja tänään oli jo se päivä, että siirryimme Pattayalle. Aamupäivä meni siivoillessa, pakatessa ja tietenkin uidessa viimeisen kerran Bali Residencen uima-altaassa. Viime yönä oli taas vähän ukonilmaa, mutta aamulla aurinko paistoi. Vaikka päätimme Mae Phimiin tullessa, että emme käytä saman firman taksia kuin tullessa, niin hinnan vuoksi päädyimme tälläkin kertaa samaan firmaan. Nyt meillä oli oikein mukava kuski, joten matka sujui oikein hyvin. Lähdimme Mae Phimistä kello 12.00 ja olimme Pattayalla puoli kahden aikoihin.

Keittiön pöytä oli siisti kotiinlähdön aikaan.

Talon ulkopöydälläkään ei ole enää meidän rojuja.
 Olin varannut meille rock royalty tason perhehuoneen Pattayan Hard Rock hotellista, joten hotelliin sisäänkirjautuminen tapahtui loungetiloissa. Olivian ikää vähän kummasteltiin, kun perhehuoneeseen voi majoittua vain max 12-vuotiaat lapset ja Olivia 170cm pituisena näyttää ikäistään vanhemmalta. Asia selvisi kuitenkin, kun virkailija tarkasti passista Olivian olevan vielä 12v. Sisäänkirjautumisen jälkeen meidät saateltiin huoneeseemme ja laukutkin tuotiin heti meidän jälkeen huoneeseen. Huoneistomme on oikein viihtyisä. Lapsille on oma pieni huone, jossa on kerrossänky, kirjoituspöytä, puuhakirja ja kynät ja pehmoleluja. Sängyt on kyllä niin lyhyitä, että Olivia ei mahdu nukkumaan niissä joten jouduimme tekemään hänelle pedin olohuoneen sohvalle. Olohuoneessa on Xbox peli, jota emme ole vielä testanneet ja makkarissa leveä parivuode. Ison makuuhuoneen yhteydessä on kylpyammeellinen pesuhuone ja huoneistossa on vielä toinen WC. Huoneistossa on myös kaksi parveketta, joista on näköala takapihalle. Olen oikeastaan ihan tyytyväinen, että näkymät ei ole rantakadulle ja altaalle, sillä siellä on ainakin huomenna melkoinen meteli vaahtobileiden vuoksi. Tästä meitä varoitettiin jo sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Samuel nukkuu yksin kerrossängyssä, koska Olivia on liian pitkä sänkyyn.

Petasimme Oliville pedin tähän sohvalle.

Isompi WC/kylppäri

ja makuuhuone
 Tähän huoneeseemme kuuluu siis myös loungen käyttöoikeus, ja menimmekin heti tavaroiden purkamisen jälkeen kahville loungeen. Loungessa on koko päivän pientä syötävää ja illalla auringonlaskun aikaan myös alkoholitarjoilu. Myös hotellihuoneeseen tuodaan päivän aikan ekstratarjoiluja. Tänään huoneeseemme tuotiin hedelmätarjotin, mehukannu sekä erilaisia maitojuomia lapsille. Illalla huoneessamme oli myös käyty laittamassa sängyt yökuntoon ja vedetty verhot ikkunoiden eteen sekä tuotu leivoksia.

Loungen tarjoiluja iltapäivällä

Myös huoneeseen tuotiin syömisiä
 Loungessa käynnin jälkeen lähdimme uimaan. Allasalue oli viihtyisä, mutta sitä ei voi mitenkään verrata suosikkihotellini Centara Grand Miragen allasalueeseen joka on oikeastaan vesipuisto. Tämän hotellin allasalue koostuu hiekkapohjaisesta altaasta, jossa sijaitsee allasbaari ja neljä vesiliukumäkeä sekä isosta uima-altaasta, jossa on mm. koripallokoreja. Lapsille on myös erillinen vesileikkipaikka. Olimme uimassa pari tuntia ja aika meni taas erittäin nopeasti.

Laskimme kaikki näitä mäkiä, mutta Samuel oli tietysti kaikkein innokkain laskija.

Uimisen jälkeen menimme loungeen drinkeille ja syömään. Ruokana oli kananugetteja, lihapyöryköitä sekä tonnikalapasteijoita sekä leipää leikkeleineen, hedelmiä, pähkinöitä, juustoja yms. pientä. Tarjoilu ei varsinaisesti korvannut illallista, mutta emme kuitenkaan jaksaneet enää mennä syömään uudelleen vaan tulimme toimeen tällä kevyelläkin ruokatarjoilulla. Loungessa oli rauhallista ja sieltä on upeat näkymät merelle. Viihtyisä paikka.

Minun sex on the beach drinkki.

Näkymät loungen parvekkeelta.
 Syötyämme lähdimme kävelemään BigC kauppaan, mutta muutaman kymmenen metrin jälkeen päädyimme hyppäämään lavataksiin ja menimme 10thb hinnalla per henkilö BigC:n pihalle asti. Kiertelimme ostoskeskuksessa tekemättä mitään sen kummallisempia ostoksia. En tiennyt, että BigC:n yhteydessä on nykyään uusi ostoskeskus Central Marina. Googletin äsken paikan ja se onkin avattu vasta joulukuussa 2016, joten ei ihme etten ole nähnyt sitä aiemmin sillä olimme edellisen kerran Pattayalla kesäkuussa 2016. Ostosten jälkeen lähdimme etsimään Swensenssiä ja löytyihän se kun Tomi kysyi neuvoa. Jätskien jälkeen kävelimme takaisin hotellille ja onhan tämä meno vähän erilaista kuin Mae Phimissä. Hierontapaikkojen työntekijät huutelivat perään tarjoten palveluja ja samoin ravintoloiden työntekijät. Soi kutosen kohdalla näytti olevan myös kovasti menoa, tosin kävelimme vain pikaisesti siitä ohi. Palasimme takaisin hotellille vasta puoli kymmenen jälkeen, joka on meille todella myöhäinen aika, sillä Samuel yleensä jo nukkuu heti yhdeksän jälkeen. Olin luvannut Samuelille, että hän pääsee hotellilla vielä kylpyyn, joten iltakylpyjen jälkeen oli vasta nukkumaanmenoaika. Ei yhtään hullumpi juhannusaatto.

Olivia kokosi itselleen mieleisen annoksen Swensensissä ja söi kaikki.

Central marinan laiva Swensens ja leikkipaikka sopivasti vieressä.

Ja täällähän me majoittaudutaan.

Muutama kitara aulan seinällä.

Respassa on hienot koristelut.