sunnuntai 25. kesäkuuta 2017

Harbour Mall

Meillä oli alkuperäisen suunnitelman mukaan tarkoituksena mennä tänään Ramayana vesipuistoon, mutta katsoin jo eilen että tälle päivälle luvattiin ukkoskuuroja ja lukemieni palautteiden mukaan vesipuisto suljetaan ukkoskuurojen aikana ja rahoja ei saa takaisin. Päädyimme sitten muuttamaan suunnitelmia ja menemme vaikka ensi kesänä Ramayanaan. Aamulla sää oli pilvinen, mutta lopulta sadetta ei tullut kuitenkaan koko päivänä eli olisimme toisaalta voineet mennä hyvinkin vesipuistoon, mutta itse tykkään aurinkoisemmasta säästä kun on vesipuistossa. Olin suunnitellut jo aikoja sitten, että jos emme mene Ramayanaan, niin menemme käymään Harbor mallissa. Otimme tämän suunnitelman käyttöön heti aamiaisen jälkeen. Otimme taksin hotellin ulkopuolelta ja pyysimme taksia viemään meidät Harbor Malliin. Kuski näytti tietävän paikan ja lähti viemään meitä Jomtienin suuntaan. Lopulta painelimme lavataksin pysäytysnappia ja kysyimme minne hän on menossa, koska Harbor Mall on eri suunnalla. Kuski ei ymmärtänyt mitään mistä puhumme ja hän sanoi vievänsä meitä Outlet Malliin. Olemme käyneet siellä aiemminkin ja sanoimme, että anna mennä sitten sinne. Kävimme parissa kaupassa ja otimme uuden taksi tien varrelta. Onneksi taksit ovat täällä edullisia. Tämä taksi vei meidät oikeaan paikkaan.

Lavataksilla ensin väärään paikkaan.

Harbor Mall on uudehko koko perheen ostoskeskus täällä Pattayalla. Sieltä löytyy kauppojen lisäksi ruokapaikkoja ja etenkin lasten puuhapaikkoja kuten esimerkiksi lumimaa, tramboliinipuisto, rullaluistelurata, lasersotapaikka, kiipeilyseinä ja iso Hop Lop tyyppinen leikkipaikka johon meno oli meidän suunnitelmissa. Leikkipaikan nimi on Harbor Land, ja sisäänpääsymaksu oli aikuisilta 180thb ja lapsilta 380thb, jolla sai kolme tuntia leikkiaikaa. Tämä leikkipaikka tosin erosi Hop Lopista sillä, että täällä oli todella paljon henkilökuntaa. Jokaisen liukumäen päällä oli valvoja ja valvojia oli myös siellä täällä kiipeilypaikkojen varrella ohjaamassa leikkejä. Olivia koki itsensä vähän liian isoksi paikkaan, eikä hän oikein löytänyt tekemistä. No olihan siellä ilmainen wifi eli tilanne pelastettu. Samuel puolestaan nautti touhuamisesta ja juoksi pari tuntia hiki päässä ympäri leikkipaikkaa. Hän laski liukumäkiä, kiipeili yms. ihan taukoamatta. Poislähtö oli vaikeaa ja se aiheutti mökötystä, huitomista ja kiukuttelua. Samuel olisi varmasti viihtynyt paikassa iltaan asti. Kiukuttelu oikeastaan ihan hyvä merkki, sillä siitä ainakin näki että käyntimme paikassa ei ollut turha.

Harbor Mall

Ostoskeskuksessa oli myös useita maksuttomia leikkipaikkoja.

Lumimaa

ja tramboliinipuisto

Samuel tykkäsi kiivetä tätä mäkeä ja laskea alas.

Olivia osti hienot kuoret kännykkään.

Vanhemmat pystyivät seurailemaan lasten kulkua tässä huoneessa television välityksellä.

Oliviakin mahtui juuri ja juuri sisään.

Poislähtö oli vaikeaa, vielä viimeiset mökötykset.

Rullaluistelurata
Harbor Landin jälkeen kiertelimme ostoskeskuksessa ja shoppailimme vähän. Tomi osti itselleen uudet farkut ja löysimme myös Samuelille uudet juhlakengät muutamalla eurolla. Samuel oli väsynyt leikkipaikalla juoksemisesta, joten hän söi pienen välipalan KFC:ssä ennen poislähtöä. Katsoimme googlemapsista, että hotellille on vain parin kilometrin matka, joten ajattelimme kävellä sen matkan ja käydä syömässä välillä. Halusimme mennä syömään Pizza Companyyn, mutta sen löytäminen aiheutti vähän päänvaivaa. Ravintolaa ei ollut läheisessä Big C tavaratalossa, mutta onneksi löysimme sen matkan varrelta. Kävelymatka hotellille tuntui lyhyeltä. Katselimme kauppojen tarjontaa ja Samuel löysi itselleen hienon kieltomerkin kotivessan ovelle. Katselimme matkan varrella hierontapaikkojen hintoja ja olimme yllättyneitä, että tunnin jalkahieronnan hinta oli monessa paikassa vain 100thb. Hotelliamme lähestyttäessä hinnat nousi 150thb:iin ja hotellin vastapäätä hieronta oli jo 200thb. Olisimme halunneet mennä hierontaan, mutta aikataulu ei antanut myöten. Hotellille saavuttuamme kävimme pikaisesti loungessa iltadrinkeillä ja sen jälkeen menimme uimaan. Tomi ei luovu saunomisesta lomallakaan ja hän on taas ollut tyytyväinen kun tässä hotellissa on hyvä sauna. Minä uin lasten kanssa ja otin valokuvia ja videoita lasten leikeistä.

Samuelista nämä kieltomerkit ovat hauskoja.

Näkymät loungen parvekkeelta.

Sukeltelua

ja käsilläseisontaa

Kiva hotelli, voisin tulla uudelleenkin.