torstai 15. kesäkuuta 2017

Coca-Cola beach

Tämän päivän ohjelman sovimme jo eilen, eli Coca-Cola beachille menon. Kävimme rannalla useamman kerran viime kesänä. Ranta oli siisti ja Ton-Aor rantabaarissa oli hyvää ruokaa ja juomaa. Ennen rannalle lähtöä teimme tietenkin normaalit aamukuviot eli parin tunnin uimiset altaalla ja aamupala. Olivia nukkui yhteentoista eli lähtö tapahtui vasta kun Olivia heräsi. Coca-Cola beachilla menimme tälläkin kertaa hyväksi todettuun Ton-Aor rantabaariin. Siellä ei ollut ketään asiakkaita ja meidät toivotettiin tervetulleeksi takaisin eli henkilökunta muisti meidät viime kesältä. Tilasimme heti alkuun juomat ja levittäydyimme rantatuoleihin. Kävin kävelemässä Samuelin kanssa rantaa pitkin Mae Phimin suuntaan rannan päähän asti. Matkalla katselimme kauniita simpukankuoria ja rantaan huuhtoutuneita korallinpaloja. Rannalla oli paljon ravunkoloja ja hiekkakasoja, joiden alkuperä selvisi minulle viimeisellä kouluviikolla kun katselin oppilaan kanssa Teletappeja youtubesta (jakso kaivamista hiekassa) eli kyseessä on jonkinlainen meressä elävä mato, joka hiekkaan kaivautuessaan kokoaa kasan maan päälle.

Henkilökunta toivotti meidät tervetulleeksi takaisin rantaravintolaan.

Samuel testasi heti keinun, hyvin toimi.

Mitähän ihmettä täällä vedessä kelluu?

Ja madon kaivama kasa, näitä oli taas paljon.

Coca-Cola beach

ja rapujen koloja.

Menimme rannalle, koska halusimme mereen uimaan. Uiminen jäi kuitenkin haaveeksi, sillä vesi oli sakeana reilun sentin mittaisia läpinäkyviä pötkyköitä. Pyydystimme näitä ämpärillä ja tutkimme, että ne oli samanlaista hyytelömäistä ainetta kuin meduusat. En ole koskaan aiemmin nähynyt tällaista ilmiötä vedessä, mutta ajatus siitä että eliöt menee uikkareiden sisään ei houkutellut joten emme menneet uimaan. Eliöitä oli siis erittäin paljon ja niitä näkyi niin syvälle kuin näin. Tomi ja Samuel rakentelivat uimisen sijasta linnaa rannalle ja minä istuin Olivian kanssa rantatuolissa kuunnellen meren aaltoja ja nauttien Pina Coladaa. Ei yhtään hassumpi vaihtoehto uimiselle, mutta rannalla oli kuuma joten jatkoimme matkaa.

Meidän virvokkeet Samuelin kokista lukuunottamatta.

Aurinkotuoleissa oli varaa valita, ei ollut tungosta.

Rannalle oli tullut uusi sukelluskeskus.

Minä olisin ollut valmis menemään suoraan rannalta talolle, mutta lapset halusivat Mezettoon pizzalle ja uimaan. Ajoimmekin sitten suoraan tähän uima-allasravintolaan kuten kutsumme paikkaa. Lapset menivät suoraan uimaan. Ei ollut täälläkään ruuhkia kuten kuvista näkyy. Tomi laittoi saunan lämpiämään ja meni saunomaan. Olimme aika pitkään uimassa ja syömässä, koska eihän meillä ollut tänäänkään kiire minnekään. Uituamme mopoilimme 7elevenin ja bensa-aseman kautta talolle.

Siisti allasalue ja ihanan lämmintä vettä.

Sisko ja sen veli, ihanaa kun viihtyvät yhdessä.

Ei ollut tungosta täälläkään, Grand blue resortin (Mezetto ravintolan) allasalue

Viikonlopunvieton valmistelua, rantaleluautot ovat jo paikalla.

Rantaan kärrättiin myös kovaa vauhtia tuoleja ja auringonvarjoja ja rakennettiin ravintoloita viikonlopunviettäjien iloksi.

Sivuvaunumopot ovat yleisiä Mae Phimissä.

Matka talolle kulkee kumipuumetsän läpi, tiellä on nyt uusi ja hieno asfaltti.

Talolle päästyämme lepäilimme ja lueskelin lehtiä. Näin talon ikkunasta auringonlaskun ja yritin ikuistaa sitä kameralla. Tämä Bali residencen alue on todella kaunis. Tänään meillä kävi puutarhuri leikkaamassa nurmikon, joten pihakin on taas erittäin hoidetun ja siistin näköinen. Illalliselle menimme alueen omaan ravintolaan. Söin ruuaksi massaman currya, joka oli erittäin hyvää. Alueen ravintola sijaitsee aivan talomme välittömässä läheisyydessä uima-altaan takana. Ruoka on erinomaista ja hinnat edullisia. Neljän henkilön ruuat, kolme limsaa, vichy, winecooler ja olut maksoi yhteensä 17 euroa. Vertailemme Tomin kanssa aina välillä kummasta asuinalueesta pidämme enemmän eli Seabreezesta vai tästä ja kyllä tämä alue saa ison plussan talon välittömässä läheisyydessä olevasta kauniista allasalueesta ja avoinna olevasta ravintolasta myös kesäaikaan.