keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

Legoland Malaysia Waterpark

Aamulla vähän kadutti kun emme ottaneet myöhäisintä aamiaisvuoroa, koska olimme kaikki väsyneitä. Onneksi ylösnousun jälkeen sitä vaan kummasti piristyy ja väsymys häviää kun aloittaa päivän touhut. Mennessämme aamiaiselle ravintola oli melko tyhjä, mutta kymmenen minuutin sisällä paikat täyttyivät. Onneksi ravintolassa ei ollut kuitenkaan mitenkään ruuhkaista. Aamiainen oli hyvä ja tarjonta laaja, jokaiselle löytyi varmasti syötävää. Minäkin sain pitkästä aikaa erittäin hyvää kookoshilloa vohveleiden kanssa. Ravintolassa oli hyvää palvelua kun juomia ei tarvinnut joka kerta lähteä hakemaan automaatilta, vaan tarjoilija kierteli kärryjen kanssa tarjoten mehua ja teetä.

Kiinalaiset nyytit oli hyviä.

Kiertävä tee/mehutarjoilu

Teetä, hedelmiä, vohvelia ja ihanaa kookoshilloa
 Aamiaisen jälkeen lapset pyysivät, että menemme aulaan leikkimään legoilla. Leikkiessä meni varmasti tunti aikaa, joten muutimme hieman päivän suunnitelmaa ja emmekä menneet ensin huvipuistoon, vaan suoraan vesipuistoon. Huomasimme, että päivästä tulee jälleen kaunis ja kuuma, joten keskipäivä on hyvä viettää vesipuistossa.

Respan takaseinä on täynnä legoukkeleita

Tomi ja lapset leikkimässä
 Tämän hotellin yksi hauskimmista asioista on discohissit. Aina kun hissillä lähtee liikkeelle, discopallo alkaa pyöriä ja hississä soi discomusiikki. Lapsilla on ollut hienot tanssit lähes joka kerta kun olemme kulkeneet oman perheen kanssa hississä. Samuelin tanssit sain ikuistettua videolle.

Discohissi, hississä on oikeasti hämärää, tässä vain salama valaisee hissin.

Aloitimme siis työpäivän (leikkimisen) tänään Legolandin vesipuistosta. Sekä Legolandin huvipuisto, että tämä vesipuisto ovat molemmat osoittautuneet juuri meidän lasten ikäisten paikaksi. Samuel uskaltaa jo mennä hurjimpiinkin laitteisiin/vesiliukumäkiin ja Oliviakin nauttii vielä täysillä tästä tarjonnasta. Vesipuistossa oli muutamia isompia liukumäkiä, joista itse kävin vain yhdessä ja lapset Tomin kanssa kahdessa mäessä. Osan jätimme kokonaan väliin. Villivirta virtasi kovaa ja siinä ylettyi Samuelinkin jalat juuri ja juuri maahan koko matkalle. Samuel tykkäsi kuitenkin eniten lasten liukumäki/kiipeilyhässäkästä, jossa hän jaksoi juosta tuntitolkulla mäestä toiseen. Ison aaltoaltaan aallot oli aika laimeat, mutta siellä oli mukava uida rauhassa. Aurinko porotti täydeltä taivaalta ja poltin ainoastaan niskani, sillä meillä oli kaikilla uimapaidat päällä. Vesi oli erittäin lämmintä, varmasti reilusti yli 30 astetta kuten ilmakin. Altaissa oli todella tiukka uimavalvonta. Henganpelastajia riitti joka liukumäen ylös ja alastuloon ja villivirran varrella oli useita hengenpelastajia. Jos teki pienenkin väärän liikkeen, niin valvojien pilli soi. Vesipuisto oli meistä ihan huippujuttu ja nautimme kovasti siellä uimisesta. Säiden suhteen meillä on ollut hyvä onni, sillä täällä sataa usein, mutta me olemme saaneet nauttia pelkästään auringonpaisteesta.

Vesiliukumäkiin ei tarvinnut jonottaa. Etualalla oleva punainen mäki oli mukava perheversio, josta laskettiin isolla lautalla.

Lapset viihtyivät pitkään rakentelemassa ja lähettämässä laivoja liikenteeseen.

Tämä hässäkkä oli Samuelin ehdoton suosikkipaikka.

Välipalaksi söimme mm. legoranskalaisia.

Mitään omia kellukkeita tai uimarenkaita ei saanut käyttää, tarjolla oli kuitenkin erittäin käteviä liivejä joka paikassa.

Pientenkin lasten altaat piti testata.

Vesipuiston maa oli polttavan kuumaa, olin ottanut kotoa sukat mukaan tätä varten mutta sinnehän ne jäi hotellihuoneeseen.

Olimme vesipuistossa noin neljään asti eli lähes koko päivän. Siinä vaiheessa tuntui, että voimat alkavat loppua kuumuudessa olon vuoksi. Kävimme suihkussa ja lepäilemässä hetken huoneessamme ja kiireesti huvipuistoon, koska se meni kiinni jo seitsemältä. Aloitimme huvipuiston kiertelyn Minilandista, jossa emme käyneet ollenkaan eilen. Luulin, ettei lapset olisi kovin kiinnostuneita paikasta, mutta olin väärässä. Heistä oli oikein hauska tutkia Malesian ja Aasian ihmeitä pienoiskoossa ja painella nappeja, joista kuului maiden musiikkia tai legot lähti liikkeelle.  Aikaa oli vähän joten seuraava etappimme oli jälleen Ninjago -maailma jossa menimme ajelemaan taas junakyydillä ja taistelemaan legohahmoja vastaan. Samuelilla oli myös mielessä legopaketin osto ja hän ostikin sieltä itselleen kaksi pakettia legohahmoja. Ninjago -maailman jälkeen Samuel pääsi pariin leikkipaikkaan, jonne hän olisi halunnut jo eilen mennä. Kaikki sisäleikkipaikat jäi meiltä väliin, mutta ehkä olisimme menneet niihin jos olisi ollut sateinen ilma. Leikkipaikkojen jälkeen olisimme käyneet syömässä samassa Asian Deli ravintolassa, josta Olivia osti eilen hyviä kanavartaita, mutta paikka oli jo kiinni. Tomi kävi sitten lasten kanssa muutaman kerran alueen hurjimmassa vuoristoradassa ennen kuin lähdimme kävelemään pois alueelta. Samuel oli aivan läkähtynyt kuumuudesta ja häneltä virtasi hiki ihan solkenaan. Juominenkaan ei meinannut parantaa oloa ja hän jaksoi tanssia viimeisillä voimillaan huvipuiston portilla legohahmojen kanssa. Poislähtiessä mietimme, että tulemmeko enää tänne koskaan uudelleen. Vähän harmittaa lähteä täältä jo huomenna pois, sillä olisi ollut mukava käydä vähän Johor Bahrun kaupunkia. Tärkeimmät asiat silti näimme ja koimme ja onhan se kiva lähteä jatkamaan matkaa hyvien muistojen kanssa.

Tätä paikkaa kävimme ihailemassa vuosia sitten Kuala Lumpurissa.

Täällä on käyty useammakin kerran Bangkokissa.

Täällä meidän piti olla Tomin kanssa viettämässä 15-vuotishääpäivää, mutta olimmekin hakemassa Samuelia Kiinasta kotiin.

Täällä kävelimme malttamattomana ja jännittyneinä vuonna 2005, olimme matkalla hakemaan Oliviaa kotiin.

Samuel tanssii vaikka ei jaksaisi, itse luuli että pyörtyy. Edessä oleva nainen tsemppasi kovasti Samuelia, antoi läpyjä ja haki väsyneen pojan mukaan tanssiin.

Dino otti Samuelin syvään halaukseen.

Lähes tyhjä puisto juuri ennen sulkeutumista.
 Huvipuistossa käynnin jälkeen menimme suoraan syömään Medini Malliin. Arvoimme Subwayn ja Thai ravintolan välillä ja valitsimme thairuuan. Jälkikäteen olisin valinnut toisin, sillä thairuokaa syödään Thaimaassa tai ainakin se on siellä parempaa kuin täällä. Jälkiruuaksi hain kaupasta saman herkun kuin eilen eli Red Velvet Magnumin. Siinähän se päivä sitten taas olikin. Hotellilla olisi iltaisin lapsille ohjelmaa, mutta emme ole käyneet katsomassa menoa sillä olemme olleet niin väsyneitä iltaisin. Huomenna aamiaiselle ei tarvinnut valita aikaa jolloin sinne menee eli saamme nukua vähän pitempään. Täällähän on nyt sekä Malesian, että Singaporen puolella koulujen kesälomat ja pelkäsin etukäteen että täällä on kovat ruuhkat, Toisaalta nyt on Ramadanin aika ja se on yleensä vähentänyt huvipuistovieraita, joten meidänkään ei onneksi tarvinnut jonotella missään laitteissa ja porukkaa on melko vähän liikenteessä. Ramadan näkyy täällä siten, että esimerkiksi Singaporessa hotellilla ei tarjoiltu aamiaisella eikä ravintoloissa porsaanlihaa ja ravintolat mainostavat after dark buffetteja. Meillä oli alunperin tarkoitus tulla tänne lomamme lopuksi, mutta siihen ajankohtaan ajoittuu Ramadanin päätösjuhla ID joka olisi saattanut aiheuttaa meille ongelmia ainakin maiden välisen rajan ruuhkautumisen myötä. Nyt ajankohta näytti olevan erinomainen kaikin puolin.

Siinähän tämä päivä sitten olikin lyhykäisyydessään. Tilasin eilen samalta firmalta paluukyydin kuin millä tulimme tänne, toivottavasti rajamuodollisuudet menevät sujuvasti. Siitä sitten huomenna enemmän, nyt nukkumaan.

Unknown kirjoitti...

Varsin aktiiviset loman alkupäivät teillä! Kivalta näyttää! Meillä on Legolandit jääneet käymättä :( Vähän jännitämme lentojamme, Qatarin naapurivaltiot ovat katkaisseet diplomaattisuhteet Qatariin...

Päivi kirjoitti...

Voi harmi tuo Qatarin tilanne, toivottavasti ei vaikuta mitenkään lentoihinne ja pääsette turvallisesti matkaan. Meillä oli vauhdikas loman alku, mutta nyt pääsemme rauhoittumaan ja lepäämään täällä Mae Phimissä. Minulla on kirjojakin iso pino mukana, mutta en ole vielä ehtinyt vilkaisemaankaan niitä. Ehkä täällä on aikaa lukea niitä.