perjantai 16. kesäkuuta 2023

Route Coffee 66 Mae Phim

Tämän aamun aamupalahedelmät; thai mandariini, mangosteen, dragon fruit, litsi.

Loma taitaa alkaa tehdä tehtäviään, sillä en osaa enää nukkua yhtä pitkään aamuisin kuin ensimmäisellä lomaviikolla. Toisaalta kiva herätä aamulla aikaisin niin voi nauttia rauhassa aamiaista terassilla ja uida pitkään omassa altaassa ennen kuin lähdemme liikenteeseen. Tänään meillä oli aamiaiseksi jälleen normaali kattaus leipää, munaa, croissanttia ja ihanaa kookosjogurttia. Lisäksi herkuttelimme eilen Macrosta ostamillamme hedelmillä. Suosikkihedelmieni joukkoon on nyt kiilannut mangosteen. Olen myös huomannut, että pienemmät mangosteenit ovat usein niitä maukkaimpia. Tiedän jo etukäteen, miten paljon tulen kaipaamaan näitä makuja kotona Suomessa.

Ihan paras terassiaamiainen.

Aamiaisen ja uintien jälkeen lähdimme mopoilemaan kohti Grand blue hotellia. Olimme Samuelin kanssa kyseisessä hotellissa jouluna 2019 eli juuri ennen koronaa. Hotelli on ennestäänkin meille tuttu ja kävimme sen isolla altaalla uimassa monet kerrat jo rakennusvaiheessa. Jos joku miettii hotellivaihtoehtoa Mae Phimin loman ajaksi, niin tälle hotellille voi antaa suuret suositukset. Hotellin hinta-laatusuhde on erinomainen. Siellä on myös ehkä parhaimmat sängyt, joissa olen nukkunut Thaimaan lomien aikana. Syy, miksi menimme hotellille, oli siskoni ja hänen miehensä ja heidän ystäviensä tulo tänne Mae Phimiin ja Grand blue hotelliin. Tavattuamme Annen porukan menimme heidän kanssaan hotellin allasalueen ravintolaan. Tilasimme pientä syötävää ja juotavaa ja kävimme uimassa isossa altaassa. Lämmitimme myös allasalueen saunan ja Tomi kävi saunomassa ennestään tutussa saunassa. Uima-altaan vesi oli 32 asteista ja aurinko porotti lähes pilvettömältä taivaalta. Altaan vesi ei juurikaan virkistänyt, mutta vedessä oli ihana kellua. Omat hiukseni ovat taas värjäytyneet altaiden vesistä aivan vihreiksi enkä tajunnut ottaa syväpuhdistavaa shampoota mukaan. No, puhdistan hiukset sitten kotona.

Anne ja Samuel kellumassa.

Grand blue hotellin ravintola.

Allasalueen palmut ovat kasvaneet jo isoiksi.

Hotelli Grand bluen sauna.

Uimisen jälkeen Annen porukka lähti 7eleveniin ostoksille, ja me lähdimme syömään Route66 kahvilaan. Kahvila on aivan ihana. Siellä on ystävällinen palvelu, upeat taidolla tehdyt annokset pienine yksityiskohtineen ja hinta-laatusuhde on täälläkin kohdallaan. Smoothiet ovat erittäin hyviä ja annokset valtavia. Kahvilaan kannattaa mennä ilman kiirettä, sillä upeiden annosten valmistus kestää aika kauan. Kahvila-ravintola sijaitsee Coca-Cola beachin risteyksen kohdalla, joten sinne on helppo löytää. Tässä muutamia kuvia tämän päivän ruuista, joita söimme siellä. Jättikokoiset juomat maksavat 65thb eli vähän alle pari euroa. Tämä siisti paikka on yksi meidän uusi suosikkimme.

Olivian watermelon shake, kuulemma erittäin hyvää.

Minä otin matcha teen, erittäin hyvää tämäkin.

Samuelin Club sandwich

Pikku pizza, oli parempaa kuin miltä näyttää.

Huippuhyvä banaaniroti, kevyt ja ilmava, mutta maku kohdallaan.

Syötyämme mopoilimme vielä Ban Phen suunnalla olevalle temppelialueelle ostamaan kukkia, sillä tarvitsemme niitä huomiselle valokuvaussessiolle. Temppelialueen markkinamyyjät keräilivät juuri tavaroitaan pois, joten teimme vielä kaupat mangosteen pussillisesta 50thb:n hintaan. Talolle tultuamme meillä oli vielä tarkoitus lähteä uimaan isolle altaalle, mutta nyt kello on jo sen verran paljon, että taidamme jättää iltauinnin väliin. Olisi mukava saada koko perhe huomenna aikaisin ylös, että ehtisimme rannalle ennen kuin Annen porukka lähtee pois sieltä.

Iltapalahedelmiä

Tänään oli niin kuuma terassilla, että piti ensimmäistä kertaa laittaa kattotuuletin päälle aamupalan ajaksi.