lauantai 17. kesäkuuta 2023

Valokuvailua

Rekvisiittaa tämän päivän kuvaussessiosta.

Me olimme tänään todella tehokkaita ja saimme itsemme liikenteeseen ennen puolta päivää. Tiesimme, että Annen porukka lähti aamulla rannalle kello 10.00 aikoihin ja halusimme tavata heidät rannalla. Pääsimmekin lähtemään talolta yhdentoista aikaan ja olimme hyvissä ajoin Coca-Cola beachilla. Tilasimme taas perinteisesti heti rannalle päästyämme lapsille syötävää ja itsellemme juomia. Tällä kertaa otimme myös talolta juomia mukaan kylmälaukussa, sillä yritämme päästä ylimääräisistä juomista eroon ennen maanantaista Bangkokiin siirtymistä.

Tänään oli jälleen todella kuuma päivä. Aurinko porotti, mutta onneksi pieni tuuli helpotti kuumuutta. Tuuli on laantunut todella paljon viime viikosta ja nyt uiminen on mukavaa, kun aallot eivät jatkuvasti pyyhkäise pään yli. Merivesi on lämmintä kuin linnunmaito, joten siinä on kiva kellutella pitkiäkin aikoja. Tällä kelluttelemisella ja kuumuudella on kuitenkin myös haittapuolia. Olivalla ja Tomilla on rinnuksessa palovammoja ja minua kuumottaa päänahkaa. Lisäksi meillä oli tarkoitus ottaa Olivian ylioppilaskuva rannalla. Kuvailu keskipäivän aikaan oli todella hikistä puuhaa. Kuvia oli myös todella vaikea ottaa, koska sää oli niin kirkas, että kuvat "paloivat puhki" helposti. Jatkoimme kuvailuja vielä talolla, että saimme vähän väriä kuviin pihan vehreistä pensaista ja saimme onneksi muutamia onnistuneitakin kuvia.

Ravintolan ja baarin yhdistelmä rantakadulta.

Rantareissun jälkeen mopoilimme talolle ja uimme vielä talon omassa altaassa. Suihkussa käytyämme lähdimme etsimään paikkaa, jossa saisin sormien kynsiin manikyyrin ja geelilakan. Kiertelimme Mae Phimin rantakadulla ja kyselimme useammasta paikasta geelilakkausta, mutta mikään liike ei tarjonnut sitä palvelua. Ainoastaan normaali lakkaus oli saatavilla kynsihoitojen yhteydessä. Meillä oli tiedossa yksi kynsipaikka Kramissa, mutta se on kuukauden kiinni. Päädyin laittamaan varauspyynnön huomiseksi talomme lähellä olevaan hoitolaan, jossa laitatin varpaankynnetkin kuntoon. Toivotaan, että pääsen sinne huomenna. Olivia olisi myös lähdössä öljyhierontaan, jos paikassa on aikoja saatavilla.

Annen porukka oli nähnyt meidät mopoilemassa rantakadulla ja laittoivat viestiä, että he ovat Lucky Vikingissä happy hourilla. Mekin menimme sitten Lucky Viking baariin ja tilasimme drinkit sekä ruokaa. Lucky Vikingissä ei ole omaa keittiötä, mutta ruuat voi tilata Kitchenin listalta ja ne toimitetaan baarin puolelle. Tilasimme kaksi drinkkiä, limsoja ja vettä, jättilautasen tempurakasviksia, satay -vartaita, munakkaan ja ison annoksen ranskalaisia ja club -sandwichin Samuelille. Kaikki ruuat olivat erinomaisia ja loppulasku juomineen oli reilu 800thb (22e). Laskua pyydettäessä saimme erilliset laskut Kitchenistä ja Lucky Vikingistä, mutta summa oli laskettu yhteen ja maksu suoritettiin yhdellä kerralla.

Mai tai ja Blue lagoon, hyviä olivat.

Tempurakasviksia

Olivian satay -vartaat

Uudistunut ja paikkaa vaihtanut Lucky Viking

Syömisen jälkeen mopoilimme vielä 7eleveniin tekemään iltapala- ja aamupalaostoksia. Kauppareissun jälkeen meillä olikin jo kiire talolle, sillä olimme suunnitelleet lähtevämme vielä uimaan isolle allasalueelle. Olimme jälleen ainoat uimarit altaalla illan pimeydessä. Altaan vesi oli 34 asteista, joten se ei valitettavasti viilentänyt auringossa vähän palanutta ihoa. Näitä iltauinteja tulee vielä ikävä, kun menemme Suomeen. Onneksi mökilläkin pääsee lähes yhtä ihanaan, vaikkakin erilaiseen tunteeseen, kun menee uimaan järveen saunan jälkeen. Huomenna meillä on kuitenkin tiedossa vieraiden vastaanottoa, mopoiluretkelle lähtö ja illalla vielä kynsien laittoa. Huominen onkin meidän viimeinen kokonainen lomapäivämme täällä Mae Phimissä. Aika surkeaa...

Täältä ostettiin mm. Annen suosittelemia valkosipulileipä sipsejä.

Tämäkin 7elevenin pihalla oleva koju on testattu ja hyväksi todettu.

Bali residencen hiljainen allasalue.