keskiviikko 14. kesäkuuta 2017

Puolikas sadepäivä

Heräsin aamuyöllä ukkoseen ja salamointiin ja huomasin, että sääennusteet pitävät aika hyvin paikkansa. Tämä olikin reissumme ensimmäinen sadepäivä tai oikeastaan puolikas sadepäivä. Jos ennusteet pitävät jatkossakin paikkansa, niin loppuviikolla saattaisi vielä näkyä aurinkoa, mutta ensi viikko olisi taas sateinen. Yöllisestä ukonilmasta huolimatta menimme Samuelin kanssa aamulla uimaan tai oikeastaan Samuel ja Tomi oli altaassa ennen minua. Uimme tunnin verran kunnes ukkonen alkoi jyrähtelemään niin lähellä, että oli parempi tulla pois vedestä. Samalla alkoi sataa. Söimme aamupalan talolla ja vietimme aikaa sisätiloissa. Sade taukosi puolen päivän jälkeen ja pääsimme lähtemään mopolla liikenteeseen. Pienen matkan päästä alkoi taas sataa ja päätimme, että emme lähdekään minnekään kauas vaan jäämme tänne Mae Phimiin. Menimme ensin eilen bongaamaamme melko isoon sekatavarakauppaan, jossa teimme tietysti vähän ostoksia. Kaupan jälkeen mopoilimme Tequilaan syömään.

Näkymä Tequilan ruokapöydästä

Söin reissun ekan paistetun riisiannoksen

ja lisänä kevätkääryleitä

Ruuan jälkeen kävimme kävelemässä Mae Phimin rannalla

Samuelin reissulook. Vaatteet ostettiin eilen Tescon pihan kojuista ja mister Mallorca laukku eli vyölaukku Ban Phen rojukaupasta. Samuel säilyttää vyölaukussa rahojaan, joilla hän maksaa omat ostoksensa.

Tequila kadulta päin kuvattuna

Mae Phimin keskustan rantakatu, hiljaista on.
 Syötyämme menimme Phawinee hierontakojulle varaamaan hieronta-aikoja. Siellä olikin heti vapaana meille kolmelle hierojat, joten jäimme hierontaan. Minä ja Tomi otimme jalkahieronnat ja Olivia nautti öljyhieronnasta. Oliviaa tosin harmitti kun hän oli nukahtanut kesken hieronnan, eikä näin pystynyt nauttimaan siitä. Minun hierontani oli suht hyvä, olisin tosin toivonut vähän napakampia otteita. Pitää käydä vielä tällä reissulla Bangkokissa jalkahieronnassa, olen saanut siellä aina ehdottomasti parhaimmat jalkahieronnat. Hieronnan jälkeen olisimme menneet kahville entisen Poppies leipomon tilalle tulleeseen kahvilaan, mutta ovella oli lappu jossa kerrottiin kahvilan avautuvan vasta syyskuussa.

Hierojat muistivat meidät viime kesältä

Täällä makaillessa katselin kattoon ja odotin, että gekko tipahtaa päälle. Ei tullut gekkoa naamalle, hyvin pysyivät katossa kiinni toisin kuin kerran hotellin vessassa kun gekko tippui lattialle.

Hieronnan jälkeen saimme taas teet.

Koska emme päässeet kahvilaan, ajelimme takaisin talolle ja menimme uima-altaan viereiseen ravintolaan kahville. Ravintolan vieressä on petankki kenttä ja Tomi oli huomannut talon varastossa petankkikuulat. Siitä se ajatus sitten lähti ja menimme pelaamaan yhden pelin petankkia. Peli kesti varmasti tunnin ja loppuajasta alkoi olla aika pimeää. Saimme pelattua pelin loppuun ja tietysti minun ja Samuelin joukkue hävisi Tomin ja Olivian pisteillä 7-13. Samuel oli pelien jälkeen aivan hiestä läpimärkä, joten menimme vielä uimaan illan päätteeksi.

Tämän päivän ostos, kookoshammastahna.

Tätä olen etsinyt pari vuotta ja nyt löysin kaupasta kokonaiset kaksi pussia, jotka ostin tietysti molemmat. Tämän mausteseoksen avulla paistetusta riisistä tulee kotonakin yhtä hyvää kuin täällä Thaimaassa.

Kesällä grillataan ja tässä täydellinen maustekastike.

Lapset tykkäävät hyytelöistä, joten näitä on pakko testata kotona.

Olivian tyylinäyte petankissa

ja Samuelin heitto

Täydellinen hetki iltauinnille

Iltapalaksi kahvin makuisia m&m´s karkkeja...