perjantai 8. kesäkuuta 2018

Uintipäivä

Aamulla uima-altaassa kellui kaunis kukka

Lomallakin on hyvä pitää rutiineista kiinni ja meidän aamurutiinithan ovat aamupala ja uiminen. Samuel nukkui taas vähän pitempään kuin minä, joten kun hän kysyi herättyään lähdemmekö uimaan, minä olin heti valmis. Samuel on huono syömään, joten pieni kiristys leivän syömisellä ennen uintia antaa kummasti vähän ruokahalua. Samuelilla oli koulussa juuri ennen kesälomaa kymmenen kerran uimakoulu. Olin ensin vähän pettynyt, kun luulin että Samuel olisi oppinut uimakoulussa uimaan paremmin, sillä hänen uimataito vaikutti olevan viime kesän tasolla. Nyt parin päivän ahkeran uimisen jälkeen uinti sujuu jo huomattavasti paremmin. Samuel ei edes suostu käyttämään kellukkeita tai rengasta, vaan ui jo melko pitkiäkin matkoja ajoittain lähes uppoamispisteessä. Snorklatessa uiminen sujuu paljon paremmin. Nyt onkin hyvä harjoitella snorklausta altaalla, jotta homma on sitten kunnolla hallussa kun lähdemme vajaan parin viikon päästä Malediiveille.

Tässä viihtyisä vuokratalomme Villa Anniina

Samuel aamu-uinnilla

Olimme sopineet ystäviemme kanssa, että tapaamme tänään Coca Cola Beachillä. Saavuimme sinne puolilta päivin ja siellähän kaverimme jo olivatkin. Rannalla oli aika pilvistä, tuulista ja ajoittain ripotteli vettä. Onneksi se ei haittaa täällä Thaimaassa, sillä 30 asteen ulkolämpö ja saman asteinen vesi lämmittää mukavasti pilviselläkin päivällä. Olimme taas ainoat asiakkaat Ton-Aor ravintolassa. Henkilökunta tervehti meitä ja toivottivat jälleen tervetulleiksi takaisin. Ravintolassa on hyvä ja edullinen ruoka ja annokset on kasattu kauniisti. Syötyämme ja juotuamme menimme uimaan. Olemme enemmän allasihmisiä, mutta pakko myöntää että isoissa aalloissa uiminen oli todella kivaa. Rannalla on myös suihkut, joten suolavedet oli kätevä huudella pois uinnin jälkeen. Lähdin vähän myöhemmin Mirkan ja Maijan kanssa rantakävelylle. Emme päässeet pitkällekään kun Samuel huusi rannalla. Käännyin takaisin ja menin katsomaan mikä siellä on hätänä. No jostain ravintolan takaa oli luikerrellut käärme rantatuolille rantakassin alle. Kävin sanomassa ravintolan henkilökunnalle käärmeestä ja he pyydystivät sen ja veivät jonnekin pois. Ikäviä otuksia...

Tytöt keinumassa ennen kuin Olivia löi päänsä puuhun

Täältä sai Italiasta tuttua kesäjuomaa eli Apero Sritziä

Rapujen puuhia oli kiva seurailla

Tällaisia kasoja ne rakensivat

Samuel tilasi mustekalarenkaita, olipa hyviä.

Roti banaanilla ja nutellalla sekä jäätelöä ja winecooleria. Nam!

vesileikkejä

ja aallot oli mahtavia

Käärmeen pyydystystä.

Rantareissun jälkeen menimme koko porukka uimaan talollemme. Uimisessa vierähti tälläkin kertaa varmaan pari tuntia. Ei haittaa, sillä uiminen on mielestämme yksi parhaista tavoista viettää lomapäiviä. Uimisen jälkeen menimme syömään altaan yhteydessä olevaan ravintolaan. Söin massaman currya, joka oli paras ruoka jota olen tällä reissulla syönyt. Ravintolassa on muutenkin erinomaiset ja edulliset ruuat.

Vuokratalomme aitapensas kukkii.

Olivia uimassa uudella donitsillaan.

Massaman curry Bali residencen tapaan.

En voi enempää kehua tätä aluetta. Mikä rauha ja kauneus.

Illan päätteeksi lähdimme vielä mopoilemaan 7 eleveniin. Tarkoituksemme oli mennä Kramin lähelle bensa-aseman yhteydessä olevaan kauppaan. Päästyämme perille huomasimme, että kauppa oli purettu. Ei siis tarvinnut mennä sinne, vaan jouduimme ajamaan keskustaan. Tapasimmekin siellä ystävämme, jotka olivat syömässä kalaravintolassa. Samalla sovimme huomisen päivän ohjelmasta. Nyt kello on niin paljon, että toivon Samuelin unohtaneen iltauinnin. Kävisin jo mielelläni vaikka lukemaan kirjaa...

Keskustassa on uusi monumentti, pitää mennä vielä kuvaamaan sitä päivällä.