torstai 21. kesäkuuta 2018

Lento Malediiveille

Aamiaistarjontaa Amarissa

Pitkä päivä taas takana, joten laitan pikapäivitykset tulemaan jotta pääsen itsekin nukkumaan. Olimme siis viime yön Bangkokissa Amari Don Muang hotellissa, jotta meidän oli helppo lähteä aamulennolla kohti Malediiveja. Nukuimme hyvät, mutta lyhyet yöunet Amarin ihanan pehmeissä vuodevaatteissa. Heräsin vähän jälkeen viisi ja aamutoimien jälkeen herättelimme lapsetkin ja menimme kuudeksi aamiaiselle. Myös hotellin aamiaishuone oli remontoitu viime kesän jälkeen. Amarissa on aina ollut erinominen aamiainen ja niin se oli tänäänkin. Harmi vaan kun kello 6 aamulla ja kiire ei oikein sovi yhteen kunnon aamiaisen kanssa, mutta ehdimme kuitenkin syödä ihan tarpeeksi. Jätimme kolme isoa matkalaukkua säilytykseen hotellille Malediivien matkan ajaksi ja kirjauduimme ulos hotellista. Kävelimme hotellin kävelysiltaa pitkin lentoaseman puolelle ja näimme taas Air Asian järkyttävän pitkät lähtöselvitys/bagdrop jonot. Eihän siinä muu auttanut kuin jäädä jonottamaan. Selvisimme lopulta noin 40 minuutin jonotuksella, joka on puolet vähemmän kuin mitä jonotimme Finnairin bagdropiin viime kesäkuussa Suvarnabhumilla.

Viihtyisä aamiaisravintola

Lentomme Malediiveille lähti ajallaan. ja matka sujui muutenkin erinomaisesti. Olin tilannut etukäteen meille ruuat lennolle ja nekin maistuivat meille kaikille. Ruuathan näillä Air Asian lennoilla on todella edullisia, olisikohan ne maksanut 120thb per ruoka juomineen. Aikaisen herätyksen vuoksi olimme väsyneitä lennolla, joten siellä oli hyvä ottaa pienet unet niin neljän tunnin lentokin meni nopeasti. Loppumatkalla oli taas mukava seurailla upeita maisemia lentokoneen ikkunasta.

Air Asian lento sujui jälleen hyvin

Malediiveille laskeutuvien koneiden matkustamo pitää myrkyttää ennen laskua

Upeita maisemia ennen laskeutumista

koneesta näkyi myös hienoja resortteja

Olin tilannut meille etukäteen iCom Toursilta lentokenttäkuljetukset pikaveneellä hotellisaarellemme Maafushille. Jouduimme odottelemaan jonkun aikaa venekuljetuksen lähtöä, mutta käytimme ajan hyödyksi mm. katselemalla maisemia ja tilasimme myös aina nälkäisille lapsille pizzan kentällä olevasta Pizza Companysta. Pikavene ajoi Maafushille Malediivien pääkaupungin Malen kautta. Kyyti oli aika hurjaa ja Samuel hihkui innosta. Matka kesti reilut puoli tuntia.

Lentoaseman satama

Tällä veneellä matkasimme Maafushille

Tässä Samuel vielä lepuuttaa jalkojaan veneessä, hetken kuluttua hihkuttiin innosta kun mentiin kovaa.

Olin jo etukäteen katsellut, että meillä taitaa olla aika huonoa tuuria näiden säiden suhteen ja siltä näytti myös paikan päällä. Ilma oli pilvinen, mutta onneksi ei satanut. Maafushilla oli ollut hieno aamupäivä, mutta kello 11.00 oli ollut rankka sadekuuro, ja siitä näkyi jäänteitä kaduilla koko loppupäivän. Hotellimme Kaani Village&Span edustaja oli meitä vastassa kun tulimme pikaveneellä rantaan ja hän kuskasi laukkumme kärryillä hotellille. Vastaanotto hotellilla on erinomainen. Saimme viileät pyyhkeet, mehua ja esittelyn hotellista ja retkistä. Vietyämme tavarat huoneeseemme lepäsimme hetken ja lähdimme uimaan saaren bikini beachille. Se on saaren ainoa ranta, jossa saa käyttää normaalia uimapukua. Ranta oli pieni, mutta kaunis. Snorklausmahdollisuudet rannalla olivat heikot, joten uiminen jäi aika lyhyeksi ja siirryimme hotellin pieneen uima-altaaseen uimaan.

Saapuminen Maafushille

Meitä oltiin vastassa kärryjen kanssa.

Päivällä oli satanut vettä

Kuvia Bikini Beachilta

Mitenhän tuon palmun saisi kokonaan kuvaan?

Uimareita

Palmujen kuvausta pyyhkeen päällä maatessa

Olivian mielestä rannan hiekka oli ihanaa

Hotellin pieni uima-allas

Hotellin huonehintaan sisältyy puolihoito, joten lähdimme heti kello 18.30 kun illallinen alkaa kävelemään rannalla sijaitsevalle Kaani Beach hotellille jossa illallinen tarjoillaan. Olin etukäteen lukenut, että Malediiveilla tai etenkään Maafushilla ruokailu ei ole mikään erityinen kokemus. Huonehintaamme sisältyvä buffetillallinen oli silti aivan hintansa arvoinen. Tarjolla oli alkukeittojen ja jälkiruokien lisäksi mm. salaatteja, riisiä, spaghettia, kanaa, dhalia ja jos ajattelee, että huonehintamme oli alle 100e per yö meidän perheeltä puolihoidolla, niin en olisi voinut enempää vaatia. Lisäksi juomat sisältyivät hintaan. Syötyämme palasimme hotellille ja käymme nukkumaan ajoissa, sillä lähdemme heti huomenna aamulla retkelle. Tänne Maafushille ei tulla laiskottelemaan, vaan täältä on hyvä lähteä lähiseuduille hakemaan kokemuksia ja niitähän Malediivit tarjoaa, jos vaan sää sallii...

Samuel yrittää saada pojan palloa irti