lauantai 9. kesäkuuta 2018

Na Vana thai massage and spa

Hyvin nukutun yön jälkeen oli taas kiva lähteä altaalle harjoittelemaan erilaisia uintitemppuja. Samuel harjoitteli kovasti käsillä seisontaa, mutta siitä tulikin yleesä voltti. Kun näitä harjoituksia oli tehty riittävästi, siirryimme taas snorklaukseen. Sehän sujuukin jo oikein mainiosti. Koska heräsimme jo yhdeksältä, meillä oli mukavasti aikaa uida ennen kello kahdeksitoista sovittuja treffejä ystäviemme kanssa. Me tosin myöhästyimme treffeiltä 11 minuuttia, koska talolla oli tuholaistarkastus ja myrkytys.

Päivän ensimmäinen retkikohteemme oli Na Vana hierontapaikka. Na Vana sijaitsee muutamia kilometrejä vuokrataloltamme Klaengin suuntaan. Matka meni sujuvasti mopoilla. Emme olleet tehneet mitään varauksia etukäteen ja mietimme löytyykö paikasta tarpeeksi monta vapaata hierojaa. Huoli oli turha, sillä paikalla oli useita hierojia ja pääsimme heti hoitoihin. Minä ja Tomi otimme tunnin jalkahieronnat (250thb), Olivia ja Maija tunnin öljyhieronnat (400thb) ja Mirka tunnin niska-hartia-selkähieronnan (250thb). Milena jäi hoitamaan Samuelia, joten he eivät tulleet hierontaan.

Hierontapaikka oli todella kaunis ja idyllinen paikka, pieni vihreä keidas viidakon keskellä. Itse talo on rakennettu pienen lammen keskelle ja lammessa oli suihkulähteitä ja siellä kasvaa muun muassa lootuksenkukkia ja jättilumpeita. Aivan upea paikka, suosittelen jos liikutte täällä suunnalla. Tässä muutamia kuvia paikasta.

Kiva hierontapaikka

Joka puolella oli kauniita kukkia.

Idyllinen rakennus keskellä lampea ja paljon katseltavaa.

Lootuksenkukkia

Lootuksenkukan kukkapohjus

Ennen jalkahierontaa jalat pestiin

Jalkahieronnat tapahtuivat ulkona ihanalla terassilla. Paikka on todella kaunis ja siellä sai taas nauttia joka aistilla; viidakon äänistä, kukkien kauneudesta ja hieronnasta.

Hieronnan aikana oli kiva katsella lammen kasveja.

Jättilumme

Hieronnan jälkeen tarjoiltiin maukasta teetä.

Alueella oli myös hienoja patsaita
ja kaikenlaisia kukkia

Nämä oli hienoja

Lumpeenlehdillä oli kauniita vesipisaroita.

On ne vaan kauniita.

Jalkahierontapaikka
Tänne paikkaan tullaan vielä uudestaan tämän reissun aikana.
Hieronnan jälkeen meillä kaikilla oli kova nälkä, mutta emme löytäneet hierontapaikan läheltä sopivaa ravintolaa. Päädyimme sitten ostamaan kaupasta pientä välipalaa ja mopoilimme Raksamae Bridgelle. Kävimme viime kesänä samalla suunnalla olevassa Tung Prong Thongin mangrovemetsässä ja tämä paikka sijaitsee samalla suunnalla. Paikalle saavuttuamme ostimme kookospähkinät virvokkeeksi, suihkutimme itsemme hyttysmyrkyllä ja lähdimme pienelle retkelle mangrovemetsään. Tomi ja Samuel kiipesivät matkan varrella korkeaan näkötorniin, mutta me muut jäimme ihailemaan paikkaa maan tasalle. Kävelyreitti mangrovemetsässä oli sopivan mittainen ja Samuelkin jaksoi kävellä sen reippaasti läpi. Ihan kiva paikka tämäkin.

Reissun ensimmäinen kookospähkinä.

Joimme ensin kookosveden ja sen jälkeen kauppias puolitti pähkinän ja söimme lusikalla hedelmälihan.

Tämän ali mentiin sillalle.

ja sillan ylitys

Mangrovemetsää

Raksamae Bridge

Kartta alueesta.

Paikalle saapui muitakin turisteja. Mistä lienee tulivat tällaisella kyydillä?
 Mangrovemetsän jälkeen lähdimme vielä mopoilemaan läheiseen Paknamin kylään ja pääkohteemme siellä oli HTMS Prasae Memorial puisto ja sen sotalaiva. Oliviaa kiinnosti laivan historia ja katselimme sitä nopeasti Wikipediasta, ennen kuin lähdimme kiertämään laivan kansia. No nyt on tämäkin paikka nähty, vaikka sen kietäminen jäi aika pikaiseksi nälän vaivatessa meitä jokaista.
Paikalla oli myös muutamia munkkeja tutustumassa sotalaivaan.

Samuelkin testasi laitteita.

Laiva ulkoapäin.

Sotalaivalla vierailun jälkeen lähdimme mopoilemaan meidän vuokratalollemme, sillä olimme menossa syömään alueen ravintolaan. Ajoimme suoraan ravintolan parkkiin ja tilasimme ruuat. Olipa kiva käydä syömään herkullista thairuokaa kun oli kova nälkä. Minä päädyin tänään tilaamaan Panang currya, Olivia kanaa hapanimeläkastikkeessa, Tomi pad thaita ja Samuel söi pizzaa. Kaikki ruuat oli taas erittäin hyviä. Syötyämme kävimme vielä iltauinnilla altaassa. Huomisenkin päivän ohjelma on jo hahmoteltu, joten eipä tässä muuta kuin nukkumaan meno.