torstai 14. kesäkuuta 2018

Hiustenleikkaus ja rapufarmilla

Aamukuviot talolla ja altaalla venähtivät reilusti yli puolenpäivän kun ei olisi millään malttanut lopettaa uimista. Nyt kun iho alkaa olla toipunut pienistä palovammoista, pitää olla nyt tarkkana ettei käy enää vanhanaikaisia ja iho pala uudelleen. Uimisen jälkeen suunnittelimme menevämme kahville Suan2Khru nimiseen kahvilaan. Olemme ajaneet kahvilan ohi lähes joka päivä, mutta se on aina kiinni. Tänään kahvilan ovet olivat auki, mutta emme saaneet sieltä mitään muuta kuin 10% alennuslapun seuraavalle kerralle. Yritin kysellä, milloin kahvila on auki, mutta en saanut vastausta. Epäonnistuneen kahvilareissun jälkeen menimme hakemaan 7elevenistä juomista ja jäätelöt. Se oli ainakin auki. Edellisinä kesinä olemme käyneet eräässä rantakadun kahvilassa, mutta sekin näyttää olevan nykyään suljettu. Kesäaikana nämä kahvilat ja ravintolat ovat aika satunnaisesti auki.

Juomien ja jätskien jälkeen mopoilimme Kramiin ja etsimme avoinna olevan kampaajan. Näimme muutamia liikkeitä, mutta ne olivat kiinni. Pienen etsinnän jälkeen löysimme avoinna olevan kampaamon. Olivian hiustenleikkuun hinnaksi sanottiin 70thb ja suostuimme heti diiliin. Hiukset lyhenivät noin 15cm ja se toivottavasti auttaa hiusten selvittämiseen uinnin jälkeen. Omatkin hiukseni ovat ihan järkyttävässä kunnossa aurigon ja suolavedessä uimisen jäljiltä, mutta tämän pehkon selvimisen jätän Suomeen.
Olivian hiukset lyhenevät reilusti.

Kampaajalla käynnin jälkeen lähdimme mopoilemaan Klaengin suuntaan. Pysähdyimme matkalla kuvailemaan yhtä temppelialuetta. Tämä ei ollut näistä useista temppelialueista se hienoin, mutta kultaa ja kimallusta löytyi täältäkin. Kävimme matkalla myös eräillä pienehköillä markkinoilla. Samuel osti itselleen huivin, Olivia shortsit ja lisäksi ostimme talolle WC-paperia. Se taisikin olla tärkein ostos näiltä markkinoilta.

Temppelialue matkan varrelta.

Hieno savupiippu.

Vihannes- ja hedelmätarjontaa on reilusti.

Markkinoiden jälkeen mopoilimme Na Vana hierontapaikkaan, jossa kävimme ensimmäisen kerran muutama päivä sitten. Paikka on todella ihana ja siellä on tarjolla laadukasta hierontaa. Viidakon äänet hellivät taas meitä kun saimme jalkahieronnan (250thb) takaterassilla. Tunnelma paikassa on hillitty ja ympäristö on erityisen hieno. Saimme taas erittäin hyvää palvelua. Suosittelen edelleen...

Mopo parkissa hierontapaikan pihalla.

Na Vana massage & Spa

Jättilumpeen kukka oli nupussa kun hierontamme alkoi.

Tomi valmiina hierontaan.

Jättilumpeen kukka avautui hieronnan aikana.

Hieronnan jälkeen alkoi taas nälkä vaivata. Tomi oli nähnyt matkan varrella kyltin ruokapaikkaan ja halusi mennä katsomaan minkälainen ravintola sieltä löytyy. Päätieltä oli ravintolaan muutaman kilometrin matka, mutta kyllähän se sieltä peltojen keskeltä löytyi toisella yrittämällä. Paikka osoittautui ihan nappiosumaksi. Ravintolan yhteydessä oli rapufarmi ja ruokapöydät oli tehty lasista, jonka läpi pystyi katselemaan lammessa uivia pikkukaloja. Ruoka oli loistavaa meidän kaikkien mielestä, palvelu todella ystävällistä ja laskukin oli erittäin edullinen. Meidän neljän hengen ruuat maksoivat juomineen vain 605thb. Päätimme heti, että menemme tähän ravintolaan syömään uudelleenkin. Tämä muodostui yhdeksi tämän reissun huippukokemuksista. Huikea paikka, suosittelen.

Ravintolassa oli lasipöydät ja pöydän alla vettä.

Ruokalistat oli myös englanniksi.

Samuelin nuudeliannos, valkoiset pallot (kalapullia?) oli kuulemma hyviä.

Olivian annoskin oli kuulemma erityisen hyvä.

Rapujen kasvatusta.

Ravintolassa ei ollut muita asiakkaita meidän lisäksi.

Ruoka maistui Samuelille, mutta onneksi lautaselle jäi vähän jämiä joita lapset syöttivät pöydän alla uiville kaloille.

Näkymiä ravintolasta.

Auringonlaskukin sattui juuri samaan aikaan kun olimme syömässä.

Ravintolan nimi on Mee D. ja jotain muuta mitä lukee kyltissä.

Ruokailun jälkeen mopoilimme ruokakaupan kautta vuokratalollemme. Samuel olisi halunnut lähteä vielä uimaan, mutta me muut emme enää jaksaneet, joten ollaan sitten aamulla vähän kauemmin uimassa. Olipa kiva päivä!
Tämä kiinalainen temppeli oli myös pakko kuvata matkan varrella.