tiistai 19. kesäkuuta 2018

Kimin rannalla

Bali residencen kukkaloistoa

Tänään saimme heti aamusta seuraa uima-altaalle. Samuel ehti jo moneen kertaan kyselemään, koska hän saa kavereita ja tulihan ne kaverit sieltä onneksi hyvissä ajoin. Samuel oli innoissaan kun sai muutakin seuraa kuin oman perheen ja lapset nauttivat uimisesta sekä etenkin altaan reunalta veteen hyppimisestä. Kielloista huolimatta näin useita volttejakin, mutta onneksi kaikki säästyivät haavereilta. Olimme ensimmäisen viikon yleensä vain oman perheen kanssa altaalla. Nyt tämän toisen viikon aikana väki on lisääntynyt koko ajan. Tänään altaalla oli useampi ruotsalainen lapsiperhe ja kolme suomalaista perhettä. Mikäs siinä, tämä Mae Phim on ihan huippu paikka viettää kesälomaa ja hyvähän sitä on nähdä muitakin, ettei ihan erakoiduta.

Uimisten jälkeen pakkailin melko pitkään tavaroitamme ja laitoin likaiset vaatteet pyykkikoneeseen. En saanut ihan kaikkia tavaroita pakattua, mutta yritän herätä aamulla ajoissa ja pakata loputkin. Pakkailujen jälkeen lähdimme ajelemaan Kimin ravintolaan Rim Paen rannalle. Kävimme katsomassa matkan varrella heti Marriott hotellin jälkeen olevan One Beach rannan ja rantaravintolan. Paikka vaikutti oikein viihtyisältä, ja sinne voisi mennä joskus pitemmäksikin aikaa viettämään päivää, jos sattuu täällä suunnalla lomailemaan.

One Beach

Näkymä rannalta Marriotin suuntaan

Taas näitä ihanan värikkäitä rakennuksia

Rannalla ei ollut ruuhkaa
One Beachin jälkeen kävimme kaupassa ja tankkaamassa mopon ja ajoimme Kimin rantaravintolaan. Kimillä on kaksi ravintolaa. Toinen on Novotel hotellin vastapäätä tien toisella puolella ja toinen rannalla. Molemmissa ravintoloissa on sama ruokalista. Halusin mennä tähän ravintolaan, koska siellä on yksi erinomainen ruoka-annos. Nimeä en muista, mutta ruokalistassa on kuvat ja siitä on helppo tilata tätä suosikkiruokaani. Rannalle saavuttuamme Samuel muisti, että hän oli unohtanut vyölaukkunsa, joka sisälsi mm. yli 2000thb rahaa One Beachille. Hän oli ottanut laukun pois, kun harjoitteli kärrynpyörää ja laittanut laukun pöydälle. Eihän siinä muu auttanut kuin lähteä kamalaa vauhtia mopoilemaan takasin One Beachin ravintolaan, josta olimme poistuneet mitään ostamatta noin tuntia aiemmin. Onneksi laukku oli otettu talteen ravintolaan ja kaikki rahat olivat tallella. Samuel antoi ravintolan keittiössä olevalle pienelle pojalle 50thb kiitokseksi kun sai rahat takaisin. Kyllä oli taas kiitollinen olo siitä miten rehellisiä ihmisiä sattui taas kohdalle täällä Thaimaassa.

Saatuamme laukun takaisin mopoilimme uudelleen Kimin rantaravintolaan ja tilasimme ruuat. Minä sain suosikkiruokaani ja se oli yhtä hyvää kuin aiemminkin. Olivia tilasi kanaa hapanimeläkastikkeessa ja hän sai ensimmäisen kerran tällä reissulla ruokaa, josta ei tykännyt. Olivia oli kiukkuinen kuin ampiainen, koska oli odottanut taas hyvää ruokaa mutta tällä kertaa tuttu ruokalaji tuotti pettymyksen. Minäkin maistoin kastiketta ja olin samaa mieltä siitä, että maku oli väärä. Onneksi meillä oli vielä talolla 7elevenin kinkkupizzoja ja Olivia sai tyydytettyä sillä nälkänsä. Samuel nautti ruuan jälkeen rantatouhuista ja harjoitteli hiki päässä kärrynpyöriä. Meillä oli tarkoitus ajoittaa ravintolaan meno auringonlaskuun, jotta näkisimme lepakoiden vaelluksen saarilta mantereelle, mutta olimme vähän liian aikaisin liikkeellä emmekä malttaneet odottaa seitsemään.  Mopoilimme sitten hyvissä ajoin takaisin Bali residencelle.

Kimin rantaravintola

Hiljaista oli täälläkin

Paikka oli päässyt vähän rapistumaan viime kesästä

Näkymät Novotelin suuntaan.

Alkeellinen, mutta kiva paikka.

Hierontaakin olisi tarjolla ainakin sesongin aikana.

Viereisessäkin ravintolassa oli hiljaista ja hienot auringonvarjot oli laitettu nurin maahan.

Suosikkiruokani Kimin ravintolassa.

Talolle saavuttuamme Samuelilla oli kiire uimaan, mutta kävimme silti ensin kävelemässä tämän Bali residencen alueen ympäri. Alue on hyvin hoidettu ja etenkin nyt kesäaikaan sesongin ulkopuolella täällä on meneillään paljon kunnostustöitä. Teitä kunnostetaan täyttämällä halkeamia ja useammassa talossa on menossa remontteja. Täällä alueella on myös useita taloja myynnissä. Katselimme hintojen olevan vähän vajaasta kolmesta miljoonasta reiluun viiteen miljoonaan bahtiin. Ajatus siitä, että voisi joskus viettää pitempiäkin aikoja täällä on kiehtova, mutta tässä elämäntilanteessa meidän arki on kuitenkin Suomessa. Onneksi tänne on kuitenkin mahdollista päästä lomailemaan ja mitä useammin, sen parempi. Kierreltyämme Balin alueen läpi menimme vielä uimaan ja sen jälkeen sain vihdoin ostettua meille ylihuomiselle lentokenttäkuljetukset Malediivien Velanan lentoasemalta Maafushin saarelle. Lomamme Mae Phimissä alkaa olemaan ohi ja vaikka olimme täällä nyt neljättä kertaa peräkkäin kesäkuussa, niin meille jää edelleen kaipuu palata tänne. Ehkä jo ensi kesänä?

Tervetuloa

Bali residencen katukuva.

Hienon värinen puu

Aluekartta

Täällä on taitavia puutarhureita. Tänään leikattiin meidänkin vuokratalon pensaita.

Jälleen hienoja pilvimuodostelmia auringonlaskun ja iltauinnin aikaan.

Unknown kirjoitti...

Näyttää tosi kivalta paikalta! Toivottavasti teillä on sujuva matka Malediiveille. Me lomailimme Malediiveilla helmikuussa. Maafushilla emme käyneet, koska luin että siellä on jo liikaakin turisteja eikä saari ole niin paratiisimainen. Me vietimme viikon Rashdoolla ja toisen Ukulhasilla ja molemmat olivat todella ihania.

Päivi kirjoitti...

Maafushi taitaa tosiaan olla jo melko vilkas paikka, mutta toisaalta kiva mennä katsomaan vähän paikallistakin elämää. Jos maa näyttää mielenkiintoiselta, niin pitää sitten josku mennä vähän pidemmäksi aikaa vaikka kiertelemään eri saaria. Nyt meillä on vaan tällainen lyhyt loma tiedossa. Blogisi olenkin jo tutkinut tarkkaan ja saanut vinkkejä tällekin reissulle.