tiistai 26. kesäkuuta 2018

Malediiveilta takaisin Bangkokiin

Samuel kysyi lentokoneessa, voimmeko mennä vielä uudelleenkin Malediiveille. Vastasin, että aivan varmasti!

Tänään meidän koko päivä meni matkustamiseen, joten tänne blogiinkaan ei ole juuri mitään päiviteltävää. Lähdimme Maafushin hotelliltamme hotellin pikaveneellä jo kello 8.00 Malediivien Velana lentoasemalle. Saavuimme lentoasemalle kello 9.00, joten meillä oli runsaasti aikaa ennen kello 12.25 lähtevää lentoamme. Kävimme kahvilassa välipalalla ja kulutimme aikaa kännyköitä tuijottaen ja tutkien lentoaseman vähäisiä shoppailumahdollisuuksia. Kauppojen vähyys ei haitannut meitä lentoasemalla eikä muutenkaan reissun aikana, sillä tarkoituksemme ei ollut viedä Malediiveilta kotiin mitään muuta kuin muistoja ja valokuvia. Niitä me saimmekin runsaasti mukaamme.

Samuel viihtyi lentoaseman leikkipaikalla lähtöön asti.

Lentomatka Air Asialla sujui taas erinomaisesti. Olemme lentäneet useita kertoja Air Asian kyydissä ja niin palvelu kuin kaikki muukin on aina sujunut hyvin ja lennot ovat lähteneet ajallaan. Matka Malediiveilta Bangkokiin kesti neljä tuntia, joten saavuimme Bangkokiin vähän ennen seitsemää paikallista aikaa. Matkalla oli runsaasti turbulenssia ja siitä tiedotettiin jo lähtiessä. Ennen Bangkokia saimme vielä ihailla ukkosen aiheuttamaan salamointia taivaalla. Lentomatkan jälkeen maahantulomuodollisuudet sujuivat nopeasti ja kävelimme katettua kävelysiltaa pitkin Amari Don Muang hotelliin, josta olin varannut meille perhehuoneen. Hotelliin sisäänkirjautuminenkin tapahtui pikavauhtia ja pääsimme lepäilemään huoneeseemme, Käväisimme illalla läheisessä 7elevenissä iltapalaostoksilla ja palasimme läpimärkinä hotellille kamalassa kaatosateessa. Tämä olikin ensimmäinen kerta tällä lomalla, kun jouduimme kunnon sadekuuron saartamiksi. Laitoimme vaatteet kuivumaan, söimme iltapalan ja kohta olisi tarkoitus käydä nukkumaan. Siinähän se päivä taas menikin, oikein mukavissa ja leppoisissa matkatunnelmissa.

Tässä vielä lopuksi kuva tältä aamulta kun aina ystävälliset hotellin työntekijät veivät tavaramme ja saattoivat meidän veneelle. Kyllä oli palveluasenne kohdallaan hotellin väellä. Kirjoittelen vielä tarkemmin kokemuksiamme hotellistamme ja kustannuksista Malediivien matkan osalta kun pääsemme kotiin.

Vierastin alussa vähän Malediivien ruokaa, mutta huomasin pian, että sehän oli tosi hyvää. Mas huni ja erilaiset curryt maistuivat aamupalallakin.