keskiviikko 20. kesäkuuta 2018

Mae Phimistä Bangkokiin

Tänään meillä oli reissupäivä, joten laitan tänne vain nopeasti pois lähtiessä räpsityt valokuvat Mae Phimin Bali residencessä sijaitsevasta Villa Anniina nimisestä vuokratalostamme. Emme ehtineet aamulla edes uimaan, kun oli niin kova kiire pakkailla tavaroita. Tiesimme myös, että kun olimme tilanneet kyydin hakemaan meitä kello 11.00, niin kyyti tulee aina vähintään 15 minuuttia etuajassa ja näin kävi tälläkin kertaa.

Matka Bangkokiin sujui nopeasti. Katsoin kellosta, että Suvarnabhumin lentoaseman kohdalla olimme tehneet matkaa tasan kaksi ja puoli tuntia, joka sisälsi kaksi nopeaa vessataukoa huoltoasemilla. Suvarnabhumin kohdalta matka kesti vielä tasan tunnin Don Muangin lentokentän yhteydessä sijaitsevalle hotellillemme Amari Don Muangille.

Villa Anniinan makuuhuone 1

Makuuhuone 2, joka oli tällä reissulla tyhjänä lukuunottamatta kahta yötä kun Milena oli meillä kylässä.

makuuhuone 3 ja Olivian jalat

laukut valmiina lähtöä varten

keittiö

suihku ja vessa

vasemmalla keittiö ja oikealla makuuhuoneet

sala, jossa söimme joka aamu aamiaisen ja Tomi joi iltaisin ilta Leon (olut)

Saavuttuamme hotellille huomasimme heti, että täällä oli tehty remonttia sitten viime kesän. Hotellin aulatilat oli remontoitu ja yleisilme oli erittäin siisti. Olimme varanneet hotellista perhehuoneen, jossa olemme yöpyneet muutamia kertoja ennenkin. Perhehuone on tilava ja tässä on kaksi vessaa, kaksi telkkaria, oleskelutila, leveä parivuode ja kaksi erillistä vuodetta. Sängyt saavat erityismaininnan pehmeistä patjoista ja mukavista vuodevaatteista. Kysyin sisäänkirjautuessa voimmeko taas jättää ylimääräiset matkatavaramme hotellille säilytykseen Malediivien matkan ajaksi ja tämä onnistuu edelleen. Matkatavaroiden maksuton säilytys on ollut yksi syy miksi olemme valinneet tämän hotellin. Hotellihan on yhteydessä Don Muangin lentoasemaan kävelysillalla, joten siirtyminen lentoasemalle käy sujuvasti.

Vietyämme tavarat hotellihuoneeseen kävin Samuelin kanssa uimassa. Uimme vajaan tunnin kunnes meidän piti lähteä syömään. Kävelimme lentoaseman puolelle ja valitsimme ruokapaikaksi Mc Donaldsin ensimmäistä kertaa tällä reissulla. Kävimme lentoasemalla myös tulostamassa automaatista huomista varten boarding passit ja kauhistelimme järkyttävän pitkiä lähtöselvitysjonoja Air Asian lennoille. Toivottavasti aamulla jonot ovat edes vähän lyhyempiä, sillä näistä jonoista ei tunnissa selvitä. Ruokailun jälkeen kävimme vielä pienellä kävelylenkillä hotellin takana sijaitsevalla kanaalilla ja nyt valmistaudumme huomiselle aamulennolle. Meillä onkin todella aikainen herätys, sillä tavoitteena olisi olla aamiaisella heti kello 6.00.

Lentoasemalta pääsee suoraan Amari hotelliin

Lentoaseman vieressä on myös juna-asema

ja hotellin takana kanava.