lauantai 16. helmikuuta 2013

Nattha Wareen kuumat lähteet

Viitisinköhän edes mainita tämän päivän aloituksesta? Samuel heräsi nimittäin ensimmäisen kerran jo kello 4.00 aikoihin ja sen jälkeen nukkuminen oli aika vähäistä. Myös Olivia oli herännyt ennen aikojaan käytävästä tuleviin ääniin ja oven pamautuksiin. Sanomattakin on kai selvää, että liian vähäiset unet voivat aiheuttaa pientä kiukkuisuutta ja niin kävi myös täällä lomalla. Lähdimme aamiaisen jälkeen mummon ja vaarin hotellin altaalle uimaan ja oma väsymysärsytys väheni kun saimme seuraa ja aurinkokin näyttäytyi välillä pilvien takaa. Olivia puolestaan oli todella väsynyt koko päivän. Uituamme altaalla parisen tuntia, lähdimme huoneeseen päiväunille. Samuel nukahti välittömästi sänkyyn päästyään ja Oliviakin nukahti noin puolisen tuntia ennen kuin meillä oli muiden kanssa treffit hotellin alakerrassa. Siirsimme treffiaikaa 15 minuutilla, että Olivia ehti vähän nukkua ja herätimme lapset.

Päiväunien jälkeen lähdimme etsimään taksia Nattha Wareen kuumille lähteille. Emme hyväksyneet ensimmäisen taksin tarjousta (2000THB) menopaluusta odotteluineen noin 50 km:n päässä oleville lähteille. Etsimme toisen taksin ja hän pyysi samaa hintaa, jonka sitten hyväksyimme. Jyri jäi hotellille kotimieheksi meidän muiden lähtiessä reissuun. Matka lähteille kesti tunnin verran ja olimme tyytyväisiä, ettemme lähteneet tuktukilla näin pitkälle matkalle. Reissu kannatti kuitenkin ehdottomasti tehdä, sillä perillä odotti paratiisi. Vastaanotto oli erittäin ystävällinen ja tunsimme itsemme tervetulleiksi. Maksoimme sisäänpääsymaksun (noin 1600THB/5 aikuista) alueelle ja meille annettiin vesipullot, sarongit ja pyyhkeet. Nattha Wareen kuumien lähteiden ympärille on rakennettu hotelli, mutta se ei pilannut mitenkään maisemia. Puutarha oli uskomattoman kaunis patsaineen, istutuksineen ja lukuisine kuumine altaineen. Altaiden lämpötilat olivat 39-51 astetta. Nämä kuumimmat altaat olivat tosin vähän liioittelua, sillä ainoastaan vaari pystyi pulahtamaan 51 asteiseen veteen. Minun ennätykseni oli 40 asteiset altaat ja niissäkin pystyin olemaan vain muutamia minuutteja. Kuumien altaiden lisäksi alueella oli iso mineraalivesi uima-allas, tavallinen uima-allas ja kala-allas jalkahoitoa varten. Olin jo ennen reissua päättänyt etten laita jalkojani kalojen syötäväksi ja tämä lupaus piti, vaikka yritinkin rikkoa lupaukseni. Tytötkin uskalsivat oleskella kuumissa altaissa, mutta Samuel ei uskaltanut laittaa kuin varpaansa altaisiin. Mineraalivesialtaassa oli kuitenikin ihanan lämmintä vettä ja siellä Samuel viihtyi. Olimme alueella ehkä noin pari tuntia ja olisi siellä viihtynyt kauemminkin mutta pimeys alkoi jo olla tuloillaan ja päätimme palata Ao Nangiin. Alue kaikessa rauhallisuudessaan oli erittäin viihtyisä ja altaat uskomattoman kuumia. Ihana paikka, sinne voisin mennä uudelleenkin...

Tällaisessa 40 asteen lämpötilassa pystyi hetken rentoutumaan, mutta 49 asteen altaaseen minulla ei ollut mitään asiaa...

Hotellille palattuamme lähdimme heti syömään samaiseen Bamboo ravintolaan, missä kävimme muutama päivä sitten. Olimme kaikki erittäin nälkäisiä koska lapset olivat syöneet edellisen kerran päivällä uima-altaalla muutamia ranskalaisia perunoita enkä minä itsekään ollut syönyt aamupalan jälkeen kuin jäätelön altaalla. Bamboon valinta illallispaikaksi oli kuitenkin vikatikki nälkäisten ja väsyneiden lasten kanssa. Jouduimme odottamaan aivan liian kauan ruokia. Kun lopulta saimme ruuat söimme ne hyvällä ruokahalulla ja lähdimme Jyriä ja vaaria lukuunottamatta hotellille. Nyt väsyttää aivan kamalasti, joten ei muuta kuin nukkumaan ja odottelemaan huomista uutta lomapäivää.