keskiviikko 13. helmikuuta 2013

Phra Nang Cave beach -päivä

Tämän päivän ohjelma oli siis alustavasti sovittu jo eilen. Kello herätti aamulla yhdeksältä ja toisaalta oli tosi harmi herättää väsyneet lapset lomallakin kesken unien, mutta halusimme kuitenkin ehtiä aamiaiselle. Aamupalan jälkeen tapasimme kello 10.30 vaarin, mummo on edelleen sairaana joten hän lähti meriretken sijaan uudelleen lääkäriin. Maksoimme rannan kojussa meno-paluuliput pitkähäntäveneellä läheiselle Phra Nangille, hinta oli 200THB/hlö/menopaluu. Lapsialennuksia ei tunnettu lippujen hinnassa, mutta Samuel pääsi ilmaiseksi. Sani ei tykännyt kun vene keikkui lähtiessä, mutta selvisi kuitenkin kunnialla venematkasta. Ilma näytti melko pilviseltä, mutta kyllä se aurinkokin välillä aina näyttäytyi pilvien välistä ja ilma oli oikein mukavan lämmin kuten Thaimaassa yleensäkin.

Hääparikin oli tullut Phra Nangille, hyppy mereen...
Phra Nangilla emme oikeastaan tehneet muuta kuin olimme vaan. Tytöt rakensivat hienon hiekkalinnan ja Samuel touhusi hiekkalelujensa kanssa ja oli tyytyväinen kunhan minä hain merestä säännöllisin väliajoin vettä kastelukannulla. Olivialla on ollut jo vuosia meduusakammo, eikä hän esimerkiksi suostunut viime talvena uimaan ollenkaan meressä ollessamme Cha-Amissa. Nyt Olivia onneksi uskaltautui uimaan ja myös Samuel nautti lämpimästä vedestä. Kävimme katsomassa myös rannan päänähtävyyttä? Eli prinsessan luolaa, joka on täynnä puusta veistettyjä miehen sukupuolielimiä muistuttavia veistoksia. Sanin mielestä ne oli aivan kuin tulitikkuja. Miehet kiersivät vähän pidemmän retken Raileylla, meidän muiden vahtiessa tavaroita. Olimme perillä noin kolme tuntia joka oli oikein sopiva aika meille. Paluumatka Ao Nangin rantaan sujui tuttuun tapaan väsyneinä, rasvaisina, hiekkaisina ja märkinä. Tämän vuoksi päädyimme menemään ensin suihkuun hotellille vaikka lounas menisikin taas melko myöhäiseksi. Ehdotin, että menisimme mäkkäriin syömään ja se saikin kannatusta etenkin Sanilta. Olivia taas halusi syödä thairuokaa, joten meidän oli jakauduttava. Sani sai haluamansa mäkkäriruuat ja Niina ja Jyri tulivat kanssamme syömään mäkkärireissun jälkeen läheiseen kuppilaan. Ruoka oli taas erittäin hyvää. Minä ja Niina haaveilemme markkinareissusta, että pääsisimme maistelemaan markkinoiden tarjoiluja, nam.

Ruokailun jälkeen soitin vaarille ja pyysin häntä tulemaan seuraksemme läheiselle ”punaisten lyhytyjen” kadulle jälkiruokadrinkeille. Katu olikin rauhallinen päiväsaikaan, eikä ravintolat olleet varsinaisesti auki mutta tarjoilu kuitenkin pelasi. Koska muita asiakkaita ei ollut valitsimme yhden kuppilan ja tytöt alkoivat heti pelata biljardia. Biljardin peluun jälkeen tytöt harjoittelivat tankotanssia tangoilla, joita oli jokaisessa baarissa. Viereisessä tuli oikein televisiosta mallia miten tangolla tanssitaan. Ihan samanlaisiin temppuihin tytöt eivät kyenneet, mutta hienosti he vetivät kuten myös tanssit joita saimme katsella mummon ja vaarin huoneessa baarikujavierailun jälkeen. Mummon ja vaarin luona kyläilyn jälkeen kävimme vielä kiertämässä Peace Laguna hotellin alueen läpi ja katsoimme josko lisko olisi ollut kotonaan laguunissa, mutta emme nähneet sitä.

Olimme sopineet treffit mummon ja vaarin kanssa kello 20.00, että lähtisimme pizzoille. Samuel alkoi olemaan jo hyvin väsynyt ja kiukkuinen, joten syötin hänelle ruuan etukäteen hotellihuoneessa ja otin DVD soittimen mukaan ravintolaan viihdykkeeksi. Ruokailu sinällään sujui ihan mukavasti. Pizzat olivat erinomaisia ja söin lähes kokonaisen pizzan myöhäisestä lounaasta huolimatta. Jo ennen ravintolaan menoa päätin kuitenkin, että Samuel on saatava tänään aikaisemmin yöunille kuin aiempina iltoina, joten kiiruhdimme syömisen jälkeen hotellille. Samuelin maha oli kipeä ja häntä itketti vähän väliä. En tiedä onko maha kipeä yleisestä ruokavalion muutoksesta vai maidosta, jota congeessa on koska Samuel on allerginen maidolle ja hän on syönyt joka päivä congeeta. Toivotaan, että mahakipu helpottaa tässä yön aikana. Samuel varmisteli taas nukkumana käydessä, että ei äiti mene minnekään. Vastasin useamman kerran, että en mene, lähdemme yhdessä kotiin sitten kun loma loppuu. Tähän Samuel tyytyi ja kävi tyytyväisenä nukkumaan. Olivia on ollut pettynyt kun ei ole vieläkään päässyt hierontaan, vaikka hän on odottanut sitä kotoa lähtien. Nyt minulla on menossa 1000THB uhkasakko. Jos Olivia ei pääse huomenna hierontaan, minun on maksettava hänelle 1000THB eli eiköhän se aika jostain ole pakko löytyä...