perjantai 22. helmikuuta 2013

Poliisivene

Sani oli viime yönä yötä meidän hotellihuoneessa ja liekö Sanin läsnäolo vai eilinen valvominen nukutti niin hyvin, että heräsimme tänään vasta puoli yhdeksän aikoihin. Olimme sopineet tämän päivän ohjelman jo eilen, mutta koska tämä toimiminen on hidasta lomalla, niin pääsimme matkaan vasta puolen päivän aikoihin. Tarkoituksemme oli tehdä pieni retki, joka koostui kolmesta kohteesta eli poliisiveneen ihmettelystä, vesiputouksesta ja minigolfista. Sovimme kadun varrella päivystävän lavataksin kuljettajan kanssa reissun hinnaksi 1000THB ja kävimme hakemassa mummon ja vaarin läheisen kaupan pihalta kyytiin. Ensimmäinen kohteemme oli poliisivene. Tämä oli siis se kuuluisa poliisivene, joka ajautui tsunamiaallon mukana kahden kilometrin päähän rannikosta. Poliisiveneen ympärille ollaan rakentamassa kovaa vauhtia tsunami memory parkia, joten asia ei ole unohduksissa vieläkään.
 Poliisiveneen ihmettelyn jälkeen kuskimme vei meidät Sai Rungin vesiputoksille. Toisin kuin muille vesiputouksille, joilla olemme käyneet mm. Koh Changilla, Koh Samuilla ym. tälle vesiputoukselle pääsi perille asti autolla. Putous oli pieni ja sen alapuolella oleva lampi oli myös niin pieni ja kivikkoinen, että jätimme uimiset väliin. Ehkä tämän putouksen katsomisen olisi voinut jättää väliin, mutta tulipahan käytyä. Paikalla oli aika paljon muitakin turisteja ja ainakin pienet suomalaispojat näyttivät viihtyvän putouksen vilvoittavassa vedessä.

Viidakkominigolf oli hauska kokemus, koska tykkäämme muutenkin minigolfin peluusta. Olisi vaan pitänyt tajuta se minkä paikan nimikin jo sanoo eli minigolfrata on viidakossa ja siellähän on hyttysiä eli hyttysmyrkkyä olisi kannattanut ottaa mukaan. Hyttyset pisteli koko pelaamisen ajan. Olivia, joka on allerginen hyttysenpistoille, oli nyt illalla täynnä isoja patteja. Toivotaan, että Zyrtec auttaa ja patit pysyvät kohtuullisina. Itse minigolfrata oli vähän ränsistynyt ja radat heikohkossa kunnossa, mutta pelaaminen oli silti oikein mukavaa. Rata oli 18 reikäinen ja koko rata oli saatu mahdutettua ihmeen pienelle alueelle. Toisaalta kuluneessa ja ränsistyneessä paikassa oli oma tunnelmansa ja voin kuvittella miten hieno paikka on iltavalaistuksessa. Tulosten suhteen mainittakoon vielä, että Tomi voitti, minä olin toinen ja Olivia kolmas. Eipä minun hole in one eräällä vaikealla reiällä tuonut voittoa. Ehkä olisi pitänyt huitoa hyttysiä vähemmän ja keskittyä paremmin peliin, että olisin voittanut Tomin...

Minigolfin jälkeen palasimme lähtöpaikkaamme Khao Lakin keskustaan ja menimme syömään pieneen tienvarsikuppilaan. Ruoka oli erinomaista. On todella kiva nähdä miten Olivia nauttii saadessaan lempiruokaansa riisiä ja kanaa hapanimeläkastikkeessa ja kun sitä tilaa eri ravintoloissa, maku on aina vähän erilainen. Syötyämme kävelimme hotelleillemme reissusta väsyneinä lepäilemään ennen illan piknikkiä, sillä olimme sopineet treffit hotellimme rantaan kello 19.00. Ennen rantaan menoa kävimme ostamassa hotellimme kaupasta Olivialle pienen lahjan, sillä Olivialla oli tänään puoli 9 vuotissyntymäpäivä kuten hän itse näitä puolivuotisjuhlia laskee eli toisinsanoen hän täytti tänään 8 ja puoli vuotta. Samalla juhlimme Sanin viikon päästä olevia 10 vaille 8 vuotisjuhlia, sillä Sani täyttää kahden kuukauden päästä 8 vuotta.

Suunnitelmissamme oli tehdä piknik rantahiekalle, mutta hotellimme nurmialue houkutteli pöytineen ja tuolineen ja niinpä kokosimme eväät pöydille ja kävimme herkuttelemaan ja nauttimaan Thaimaan lämpimästä illasta. Samuel kävi vuorotellen jokaisen kanssa kastelemassa varpaita lämpimässä merivedessä, eikä häntä häirinnyt vaikka isot ravut juoksentelivat pienten jalkojen edestä karkuun. Olivia ja Sani "käväisivät" hotellimme pelihuoneessa ja tulivat pois sieltä vasta vähän ennen kuin se meni kiinni kello 21.00. Tämän jälkeen lähetimme lyhtyjä ja toivomuksia taivaalle sekä tytöt esittivät meille tanssejaan Niinan kännykkäpopin tahdissa. Tässä vielä muutamat kuvat piknikiltämme...

Kiitos ja kumarrus! Olipa taas ihana lomapäivä.