keskiviikko 27. helmikuuta 2013

Shoppailua ja shoppailua

Nyt olisi sitten takana ensimmäinen kokonainen päivä täällä tutussa paikassa eli Bangkokissa. Aamu alkoi taas normaaliin tapaan hotellin aamiaisella, joka oli oikein hyvä. Tarjolla oli kaikkea mitä aamiaisella odottaa saavansa. Samuel yllätti meidät syömällä aamiaiseksi kaksi muffinssia, sillä yleensähän hän ei ole syönyt mitään aamuisin. Juuri kun olimme lopettelemassa aamiaista, ravintolaan tuli aasialainen äiti lapsensa ja ilmeisesti oman äitinsä kanssa. Huomasin heti, että tällä pikkuisella vauvalla oli halkio huulessa. Mietin menisinkö keskustelemaan äidin kanssa ja näyttämään Samuelin huulta, mutta aikani pähkäiltyäni päätin jättää menemättä koska perhe meni istumaan takanurkkaan ja tarkemmin lasta katsottuani huomasin, että vauvan halkio ei ollutkaan enää avonainen.

Aamiaisen jälkeen kävin Tomin kanssa kysymässä kahdesta eri matkatoimistosta kuljetusta Ancient Cityyn, koska ajattelimme mennä käymään siellä tämän reissun aikana. Nyt olemme kuitenkin muuttamassa suunnitelmia koska me haluaisimme käydä sekä China Townissa että Chatuchakin viikonloppumarkkinoilla ja meidän aikamme ei riitä niiden lisäksi Ancient Cityn retkeen. Tänään meillä oli kuitenkin suunnitelmissa shoppailu keskustan alueella ja se toteutui. Lähdimme noin kello 11.00 kävelemään läheiselle Surasakin skytrain asemalle. Olin lukenut tripadvisorista, että hotelliltamme kävelee asemalle noin kymmenessä minuutissa ja se piti paikkansa. Ostimme liput Siam asemalle, mutta ajattelin matkalla että menisimme National Stadiumille asti, koska siitä on helpompi mennä MBK:hon. Mietin matkalla, että olisikohan lippu ollut kalliimpi koska menimme yhden pysäkin pidemmälle kuin olimme suunnitelleet ja niihän se oli, että jouduimme maksamaan päätepysäkillä 5THB/hlö lisää. Matkan hinta oli siis 30THB/hlö.
Surasakin asema, joka näkyy myös mummon ja vaarin hotellihuoneen ikkunasta...
 Vaari ja Olivia lipun ostossa...

Ensimmäinen shoppailukohteemme oli siis MBK. Meitä odottikin heti sisäänpäästyämme yllätys kun tapasimme viime vuoden Bangkokin reissulla tapaamamme suomalaisperheen thaityttärensä kera. Totesimme jälleen kerran miten pieni maailma voi olla. Vietimme MBK:ssa monta tuntia shoppaillen ja käyden välillä syömsässä. Lähdimme tälle reissulle todella kevyin matkalaukuin ja se näkyy nyt kun en tajunnut oikein ottaa kaupunkilomalle sopivia vaatteita mukaan, vaan kassissa oli vain rantamekkoja joita ei voi oikein käyttää täällä. Onneksi apu on lähellä ja kaupasta saa tarvittavia vaatteita. Ostimme melkoisen paljon tavaraa ja vaatteita niin itsellemme kuin tuliaisiksikin. MBK:n tavaroiden hintataso on aika kohdillaan monien tavaroiden kohdalla, mutta jotain jätin tietoisesti ostamatta koska luulen saavani niitä edullisemmin joko China Townista tai Chatuchakista.

Samuel otti pienet päikkärit kaiken hälinän keskellä. Tässä vaiheessa rattaiden työntöaisoista ei vielä roikkunut kymmeniä ostoskasseja eikä vaarin uusi matkalaukku ollut täynnä ostoksia.

Ruokailut hoidimme tänään oikein lapsiystävällisesti Burger Kingissä ja jälkkärit nautimme vihdoin ja viimein Swensenissä. Jäätelö oli juuri niin hyvää kuin aina ennenkin ja hinnat kohdallaan.

Tässä Tomin jäätelöannos...

Kierreltyämme MBK:ssa niin kauan, että jalat oli aivan hellinä siirryimme läheisen Hard Rock Cafen kauppaan tekemään Olivian odottamia ostoksia. Olivia tykkää YoHoo pehmoleluista ja osti marraskuussa Köpiksen reissulta Hard Rock Cafen Lennox LeMour YoHoon ja nyt sille piti saada kaveri. En muista uuden kaverin nimeä, mutta tuolla se nukkuu Olivian vieressä. Myös Samuel sai oman YoHoon, pitääkin ottaa se yöksi pois tuolta pinnasängystä ettei se herätä rokillaan meitä kaikkia keskellä yötä. Myös Tomi osti jälleen itselleen Hard Rock Cafe paidan, niitähän alkaakin olla meillä jo melkoinen kokoelma.
HRC kaupan jälkeen kävelimme Siamin sky train asemalle ja menimme sky trainilla On Nutin Tesco Lotukseen. Jalat olivat edelleen aivan muussina ja väsyneet, mutta shoppailimme sitkeästi noin kahdeksaan asti kunnes luovutimme ja lähdimme siirtymään hotellin suuntaan. Samuel huomasi tavaratalon leikkipaikan, vaikka yritin ohjata huomiota muualle päin. Annoimme Samuelin leikkiä ja kiipeillä jonkin aikaa vempeleiden päällä koska päivä oli ollut rankka Samuelille. Samuel ei todellakaan viihdy rattaissa ja hän ilmoittaa suureen ääneen säännöllisin väliajoin mitä mieltä hän on asiasta. Annoimme Samuelin "kävellä" muutamia kertoja kaupassa, mutta koska Samuel on erittäin vilkas, häntä on lähes mahdoton vahtia jos hän on valloillaan sillä pieni vikkelä poika katoaa hetkessä ihmisvilinässä. Tänään kadotin hetkeksi Samuelin ja eräs nainen näytti mihin poika oli mennyt. Näitä tilanteita ei saa tulla enää yhtään ja se tarkoittaa sitä, että Samuel istuu huomennakin rattaissa. Olivia puolestaan oli tänään koko päivän erittäin iloinen ja pirteä tyttö. Tämä taisi olla ensimmäinen kerta koko matkan aikana kun hän ei kertaakaan valittanut, ettei jaksa kävellä tai ollut väsyneen näköinen. Mummo sanoi valittaneensa tänään eniten väsymystä, mutta hyvin me kaikki jaksoimme vaikka shoppailu onkin kaikessa mukavuudessaan aika rankkaa jos sen parissa vierähtää koko päivä. Palasimme hotellille yhdeksän aikoihin ja päätimme tyhjentää minibaarimme. Emme saaneet ihan sitä tyhjennettyä, joten pitää vielä jatkaa urakkaa. Huomiseen!