torstai 21. helmikuuta 2013

Rantapäivä

The Sands Khao Lakin aamiaisravintola ulkoapäin
Tänään olimme ensimmäistä kertaa täällä Khao Lakissa rannalla. Aamutoimet sujui taas normaaliin tapaan ja nautimme ihanan aamiaisen hotellillamme. Ei ihme, että ruuat ovat niin tuoreen ja raikkaan oloisia kun hedelmätkin pilkotaan paikanpäällä tarpeen mukaan tarjoiluastioihin eikä ne seiso paloiteltuna useita tunteja. Aamupalan jälkeen soittelimme mummolle ja vaarille, että olemme lähdössä rantaan. Kävelimme jonkin matkaa rantaa pitkin mummon ja vaarin Countryside hotellille päin ja pystytimme leirin varjoisaan kohtaan. Olimme ehtineet olla rannalla jo ehkä puolisen tuntia kun mummo ja vaari tulivat paikalle ja Niinakin perheineen tuli jonkin ajan kuluttua. Merivesi oli ihanan lämmintä ja ilmakaan ei ollut liian kuuma, sillä taivas oli puolipilvinen. Samuel ui kanssani pitkään, mutta Olivia viihtyi enimmäkseen rantamatolla lepäilessä koska hän pelkäsi, että kipeä varvas kastuu ja että siihen sattuu.

Tässä vielä pari kuvaa meidän huoneestamme. Olisipa kotona yhtä mukava sänky ja petivaatteet...

Noin puolen päivän aikaan Olivia, mummo ja vaari lähtivät Countrysidelle ja me muut meidän hotellin altaalle. Samuel oli innoissaan kun Sani lähti kaveriksi vesileikkeihin. Uimme ja söimme jäätelöt altaalla ja menimme huoneeseen vasta yhden ja kahden välillä. Huomasin, että käsivarteni oli punaiset eli en ollut rasvaillut niitä riittävästi. Yhden paikan kun saa paranneltua palovammoista, niin toiset paikat näyttää kärähtävän. Huoneessa Samuel söi purkkiruuan ja kävi päikkäreille heräten vasta puoli neljän aikaan kun Sani soitteli ja kysyi onko Olivia jo tullut mummon ja vaarin luota. No eihän Olivia ollut tullut ja lähdimme hakemaan häntä. Olivia oli tyytyväisenä mummon ja vaarin hotellin allasravintolassa ja oli juuri syönyt mahansa täyteen. Lupasimme Olivialle puolen tunnin ruokalevon ja lähdimme itse syömään mäkkäriin, jonne mummo, vaari ja Olivia tulivat perässä. Kysyimme keskustasta taksin hintaa noin kilometrin päässä sijaitsevalle hotellille. Taksi pyysi 150THB ja päätimme kävellä. Juuri kun olimme kääntymässä hotellimme risteyksestä kuulimme jarrutuksen ääntä ja kovan kolahduksenja tajusimme, että vieressämme kävi kolari. Minä lähdin lasten kanssa kovaa vauhtia poispäin paikalta toisin kuin monet muut ihmiset mm. lähihotellista, jotka juoksivat paikalle katsomaan mitä oli tapahtunut. Tomi ja vaari kävivät toteamassa, että paikallisten ja länsimaalaisten ajamat autot olivat törmänneet. Äkkisilmäyksellä kuulemma näytti, että tapahtumasta selvittiin onneksi ilman vakavia vammoja mutta tilanne oli jotenkin järkyttävä kun tälläistä käy vieressä.

Hotellimme aktiviteettihuone

Niina, Jyri ja Sani liittyivät seuraamme Andaburin kohdalla ja kävelimme meidän hotellille odottelemaan illan thainyrkkeily- ja tuliesityksiä. Istuskelimme ulkona kuunnellen bändiä, joka soitti ravintolan edessä hyvää musiikkia ja joimme drinkit. Olivia ja Sani olivat pelihuoneessa pelailemassa pingistä ja taisivat käydä tietokoneella myös Panfussa. Kahdeksan aikaan alkoi odotamamme esitykset, joita oli tosi mukava katsella. Samuel nautti thainyrkkeilyesityksestä ja nauraa kikatteli miesten tempuille. Tuliesitys taas oli Samuelista pelottava, koska yksi esiintyjä oli peittänyt kasvonsa huivilla ja Samuel pelkää tällaisia ”naamioita”.

Esityksen jälkeen mummo ja vaari lähtivät kävelemään rantaa pitkin hotellilleen päin ja me muut kävimme vielä pikaisesti iltapalalla ravintolassa. Syötyämme Jyri ja Niina lähtivät saattamaan Sanin huoneeseemme koska Sani oli tulossa meille yöksi. Toivotettuaan hyvät yöt Niina ja Jyri lähtivät omaan hotelliinsa ja tytöt alkoivat katsomaan vielä Madagaskar 3 elokuvaa. Ilta venyi pitkäksi ja lapset ovat vasta käymässä nukkumaan. Katsotaanpa miten pirteinä täällä heräillään aamulla?
Niina iltatunnelmissa. Tällaiset pihakalusteet olisi ihan kiva omallakin terassilla...